فونیکسریمکسبهتام

خط قرمز پلیس راهور تخلفات حادثه ساز است

عصر خودرو- فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: خط قرمز پلیس راهور تخلفات حادثه ساز است و رانندگان خاطی در این زمینه اعمال قانون می شوند.

خط قرمز پلیس راهور تخلفات حادثه ساز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایرنا  ،سردار تقی مهری عصر سه شنبه در مشهد افزود: علت 40 درصد تصادفهای منجر به فوت در جاده های برون شهری بی توجهی رانندگان به جلو و پس از آن تخلف سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ است.

    وی همچنین افزایش جرائم تخلفات رانندگی را در کاهش تصادفات موثر توصیف و بیان کرد: همه مشکلات رانندگی با جریمه قابل حل نیست بلکه خودرو ایمن، جاده مناسب و رفتار راننده نیز جزو عوامل اصلی ایمنی سفر و رانندگی هستند.
    فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس و همچنین علاقه مردم برای سفر به مشهد به منظور زیارت بارگاه منور امام هشتم(ع) پیش بینی می شود شهریور آتی شاهد افزایش مسافرتهای زیارتی و سیاحتی در خراسان رضوی باشیم.
    وی به 'طرح تابستانه پلیس' اشاره و بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزیهای صورت گرفته در این چارچوب، همکاری سایر بخشهای پلیس و نهادهای راهداری و ترافیکی تلفات رانندگی کاهش و امنیت شهروندان در این مدت افزایش یاید.
    سردار مهری همچنین به جاده های کویری و خسته کننده در خراسان رضوی و شتاب مسافران برای زیارت حرم مطهر رضوی اشاره و بیان کرد: رانندگان با برنامه ریزی صحیح از مبدا تا مقصد، راندن خودرو در طول مسیر را نیز جزو مسافرت بدانند و حتما به ازای هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند.
    وی شمار استراحتگاههای جاده ای را در خراسان رضوی ناکافی دانست و افزود: تجهیز و افزایش این مراکز و اصلاح نقاط حادثه خیز توسط متولیان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضروری است.
    فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با این وجود خراسان رضوی در کاهش آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
    وی گفت: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی تلفات تصادفات جاده ای در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد کاهش یافته است.
    سردار مهری افزود: تابستان پارسال چهار هزار و 800 نفر در کل کشور و 400 نفر در تصادفهای جاده ای خراسان رضوی جان باختند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو