فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی کشور:

اولین کالج خودرو کشور در استان البرز راه‌اندازی می‌شود

عصر خودرو- رئیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی کشور از راه اندازی اولین کالج خودروی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البرز خبر داد.

اولین کالج خودرو کشور در استان البرز راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، سیامک حجت در جلسه انعقاد تفاهم نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز و مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی در زمینه صنایع خودرو که ظهر چهارشنبه در سازمان صنعت و معدن البرز برگزار شد، اظهار کرد: نخستین مرکز تخصصی خودروهای «هایتک» که حاصل همکاری با چهار کشور دنیا بوده و از سال 2013 آغاز شده، در کشور متولد شد.

    وی با اشاره به اینکه با انعقاد این تفاهم نامه ظرفیت خالی و مشکلات ساختاری مراکز تولید خودرو موجود رفع می شود، افزود: با توجه به مشکلات و کیفیت پایین خودروهای مونتاژی، این مرکز پژوهش ها می تواند ضعف های موجود را جبران کند.

    رئیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی در زمینه صنایع خودرو گفت: در این مرکز بین المللی دپارتمان طراحی شاسی خودرو، طراحی بدنه، داخل خودرو، طراحی و ارتقاء نیروی محرک، جلوبندی، آموزش و تولید کامپوزیت و کربن فایبر، آموزش حرفه ای اتومبیلرانی از پایه، موزه خودرو و موتور سیکلت، آتلیه عکاسی صنعتی و به روز رسانی خودروهای موجود انجام می شود.

    وی با اشاره به راه اندازی کالج خودرو در منطقه ویژه اقتصادی پیام برای نخستین بار در کشور، بیان کرد: در این مرکز از افراد در حال تحصیل و فارغ التحصیل رشته های مرتبط با خودرو سازی استفاده و آموزش های تخصصی برای ارائه گواهینامه های بین المللی به آنان اعطاء می شود.

    حجت با اشاره به اینکه از اساتید خارجی به سبب نبود نیروی متخصص داخلی در این مرکز استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در صورت عدم مشکل جذب دانشجو برای ترم بهاره انجام می شود.

    وی با اشاره به ایجاد شهر خودرو که در کشورهای پیشرفته وجود داشته و ایران فاقد آن است، گفت: با توجه به ظرفیت های استان البرز در حوزه خودروسازی و قطعه سازی، پیگیری لازم برای ایجاد این شهر در البرز انجام می شود.

    رئیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی در زمینه صنایع خودرو از ایجاد پیست تست خودرو در منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز خبر داد و افزود: این مرکز برای نخستین بار در کشور در منطقه ویژه پیام راه اندازی می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو