فونیکسریمکسبهتام

پس از فولکس واگن، اینک بنز و BMW زیر ذره بین مقامات کره جنوبی

عصر خودرو- پس از آنکه مقامات کره جنوبی با یورش به دفاتر شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان یکی از مدیران آن را بازداشت کرده و به تحقیق و تفحص از این دفاتر پرداختند، به نظر می رسد نگرانی آنها از احتمال تقلب در زمینه ارائه آمارهای واقعی در رابطه با میزان آلایندگی خودروهای تولید شده توسط شرکت های آلمانی برطرف نشده است.

پس از فولکس واگن، اینک بنز و BMW زیر ذره بین مقامات کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، در این راستا و براساس اخبار غیررسمی منتشر شده در رسانه های کره ای، سئول قصد دارد تا دیگر خودروسازان آلمانی فعال در بازار این کشور یعنی مرسدس بنز و BMW را نیز در مورد آلایندگی احتمالی محصولات شان مورد تحقیق و بررسی قرار دهد.

    وزارت محیط زیست کره جنوبی در هفته گذشته اعلام کرد که فرآیند تحقیق و بررسی از خودروسازان خارجی فعال در بازار خودروی این کشور آغاز شده و 110 خودروی دیزلی نیز در این طرح مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت. در همین رابطه «هونگ دونگ کونگ» یکی از مدیران وزارت محیط زیست کره جنوبی در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: «نتایج تحقیق و بررسی از خودروسازان خارجی فعال در کره جنوبی طی سه الی چهار ماه آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.»

    گفتنی است مقامات کره جنوبی در اوایل ماه جاری میلادی گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان را به دلیل ارائه مدارک تقلبی در زمینه میزان واقعی آلایندگی خودروهای دیزلی خود 16میلیون دلار جریمه کرده و فروش 80 مدل از خودروهای تولید شده توسط فولکس واگن و خودروسازان زیرمجموعه آن را ممنوع کردند.

    براساس آمارهای منتشر شده توسط مقامات گمرک کره جنوبی، خودروهای وارداتی 15درصد از بازار خودروی این کشور را تشکیل می دهند و در میان این خودروها، محصولات شرکت های فولکس واگن، مرسدس بنز و BMW از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این موضوع سبب شده است تا حساسیت مقامات وزارت محیط زیست کره جنوبی پس از رسوایی تقلب در شرکت فولکس واگن نسبت به خودروهای وارداتی افزایش یافته و نسبت به تحقیق و تفحص از این خودروها اقدام کنند. با این وجود و به رغم اخباری که در رسانه های این کشور منتشر شده است، اتحادیه وارد کنندگان و فروشندگان خودروی کره جنوبی اعلام کرد که وزارت محیط زیست این کشور تا به امروز این اتحادیه را از هرگونه تحقیق و بررسی از خودروهای وارداتی مطلع نکرده است.

    در پی انتشار اخبار و شایعات اخیر مبنی بر بازرسی از دفاتر و محصولات شرکت های مرسدس بنز و BMW، سخنگوی شعبه کره جنوبی شرکت خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرد که این شرکت هنوز تقاضایی مبنی بر تحقیق و بررسی از دفاتر و محصولات این شرکت دریافت نکرده است اما در صورت نیاز با وزارت محیط زیست کره جنوبی همکاری خواهد کرد. اظهارنظر سخنگوی مرسدس بنز در شرایطی صورت می پذیرد که تماس ها با سخنگوی دیگر خودروساز آلمانی یعنی BMW بی نتیجه ماند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو