فونیکسریمکسبهتام

تلاش فولکس واگن برای حل اختلاف با قطعه‌سازان

عصر خودرو- فولکس واگن درصدد است اختلاف با تامین‌کنندگان قطعات بر سر قراردادهایشان که توقف تولید بعضی از کارخانه‌های این خودروساز را به دنبال داشته است، حل و فصل کند.

تلاش فولکس واگن برای حل اختلاف با قطعه‌سازان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سخنگوی فولکس واگن اعلام کرد این خودروساز همچنان سرگرم مذاکره با تامین کنندگان قطعات بوده و با توجه به اینکه مذاکرات تا اواخر شب جمعه ادامه داشت، دو طرف موافقت کردند روز دوشنبه ازسرگرفته شود.

    وی بدون اشاره به جزییات بیشتر، اعلام کرد این شرکت گزینه‌های حقوقی را باز نگه داشته است.

    دو تامین کننده قطعات فولکس واگن این شرکت را متهم کرده‌اند قراردادها را بدون توضیح یا دادن خسارت لغو می‌کند و به همین دلیل تحویل قطعات را متوقف کرده اند.

    شرکت CarTrim که صندلی می‌سازد و شرکت ES Automobilguss که قطعات آهنی مورد نیاز برای تولید جعبه دنده می‌سازد خواستار دریافت خسارت برای ده‌ها میلیون یورو درآمد از دست رفته هستند.

    روزنامه "زوددویچه سایتونگ" آلمان در گزارشی نوشت: تامین کنندگان قطعات بدنبال دریافت 58 میلیون یورو (66 میلیون دلار) خسارت از فولکس واگن هستند.

    یک منبع آگاه در فولکس واگن پنج شنبه گذشته به رویترز گفت: این شرکت ساعت کار بیش از 10 هزار کارمندش در مقر وولفسبورگ و تولید در دو پایگاه آلمانی را کاهش خواهد داد.

    این خودروساز گزارش روزنامه بیلد مبنی بر توقف تولید مدل گلف در کارخانه وولفسبورگ از تاریخ چهار تا هفت اکتبر و از تاریخ 19 تا 22 دسامبر را تایید کرد. با اینهمه فولکس واگن تکذیب کرد که امسال 15 هزار دستگاه گلف کمتر نسبت به شمار برنامه ریزی شده در ابتدای سال تولید خواهد کرد.

    کارخانه فولکس واگن در امدن سدان و واگن پاسات تولید می کند و ظرفیت تولید روزانه 1250 دستگاه دارد در حالیکه کارخانه وولفسبورگ با ظرفیت تولید روزانه 3800 دستگاه، مدلهای گلف و همچنین شاسی بلند تیگوان و مینی ون توران تولید می کند. فولکس واگن هفته گذشته اعلام کرد ساعت کار حدود 80 درصد از 9 هزار کارمند امدن کمتر می شود.

    این خودروساز در زاکسن و برونشویگ شاسی مونتاژ می کند. اگر اختلاف فولکس واگن با تامین کنندگانش حل نشود، تولید مدل پرفروش گلف روز دوشنبه متوقف خواهد شد.

    به گفته تحلیلگران، توقف تولید ممکن است درآمدهای فولکس واگن را 40 میلیون یورو (45 میلیون دلار) در هفته کاهش دهد در حالیکه فولکس واگن در بحبوحه رسوایی آلایندگی و هزینه‌های میلیاردی آن تلاش می کند با کاهش هزینه یک میلیارد یورو، سود برندهایش را افزایش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو