فونیکسریمکسبهتام

در پی اختلاف با قطعه سازان

تولید شش کارخانه فولکس واگن مختل شد

عصر خودرو- فولکس واگن به دلیل اختلاف با دو شرکت تامین کننده قطعات، در بیش از نیمی از کارخانه های آلمانی خود با تاخیر تولید مواجه شده که ممکن است ده‌ها میلیون یورو ضرر برای این خودروساز به همراه داشته باشد.

تولید شش کارخانه فولکس واگن مختل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فعالیت حدود 28 هزار کارگر در شش کارخانه از 10 کارخانه آلمانی فولکس واگن کاهش پیدا کرده است. این خودروساز روز دوشنبه تولید مدلهای پرفروش گلف و پاسات و همچنین مونتاژ موتورها، جعبه دنده ها و سیستمهای آلایندگی را به دلیل کمبود قطعات متوقف کرد.

    اختلاف فولکس واگن با قطعه سازان تهدیدی برای سودآوری این شرکت است زیرا این خودروساز بدنبال رسوایی آلایندگی دیزلی در تلاش برای بهبود سود است.

    تحلیلگران بانک سرمایه گذاری یو بی اس برآورد کرده اند که توقف تولید یک هفته ای در مقر فولکس واگن در وولفسبورگ به حدود 100 میلیون یورو (113 میلیون دلار) ضرر در سود ناخالص منجر می‌شود و ممکن است بر تامین کنندگان دیگر هم تاثیر بگذارد.

    فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرد تولید در کارخانه های متعدد این شرکت در نتیجه توقف تحویل قطعات از سوی تامین کنندگان مستقل، مختل شده است.

    این خودروساز در ادامه افزود: تلاشهایش برای اینکه شرکت سازنده صندلی CarTrim و شرکت Automobilguss که تولیدکننده قطعات آهنی مورد نیاز برای ساخت جعبه دنده است، تحویل قطعات را ازسربگیرند، ناموفق بوده است.

    این دو شرکت قطعه ساز که بخشی از گروه Prevent DEV هستند، بدنبال دریافت خسارت از فولکس واگن هستند و مدعی هستند به دلیل لغو یک قرارداد از سوی فولکس واگن، ده‌ها میلیون یورو ضرر متحمل شده اند. فولکس واگن درصدد حل اختلاف در مذاکرات سطح بالا با تامین کنندگانش بوده است.

    وزارت اقتصاد آلمان با اشاره به هزاران کارگری که از بابت این اختلاف بیکار مانده اند، خواستار حل فوری اختلاف شد.

    این خودروساز از گزینه‌های حقوقی مانند تهدید به جریمه و حتی مصادره قطعات مورد نیاز استفاده کرده تا تامین کنندگانش را وادار کند تحویل قطعات مورد نیاز را ازسربگیرند.

    شرکت CarTrim تاکنون حکمی که فولکس واگن دریافت کرده است را نادیده گرفته است و دادگاه منطقه ای در بروشنویگ قرار است 31 اوت صدور حکم علیه شرکت Automobilguss را بررسی کند.

    بر اساس گزارش رویترز، وزیر اقتصاد ایالت ساکسونی سفلی که یکی از اعضای هیات نظارتی فولکس واگن است، اعلام کرده این اختلاف در بدترین زمان ممکن به این خودروساز آسیب زده است و این موضوع که مدیریت عامل اتکای بیش از حد به یک تامین کننده بوده است یا خیر باید روشن شود. با اینهمه تحلیلگران صنعت خودرو منتقد فولکس واگن بوده و معتقدند یک غول خودروسازی نباید کل زنجیره تولید خود را بر یک شرکت متوسط متکی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو