فونیکسریمکسبهتام

تلاش فولکس واگن برای جلوگیری از کاهش ساعت کارگران آلمانی

عصر خودرو- فولکس واگن روند تولید خودرو را پس از گذشت بیش از یک هفته اختلال که در پی اختلاف با تامین کنندگان قطعات بوجود آمده بود، افزایش داد و اعلام کرد از کاهش ساعت کار اکثر ۲۸ هزار نیروی کار خود اجتناب کرده است.

تلاش فولکس واگن برای جلوگیری از کاهش ساعت کارگران آلمانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تولید خودروها، جعبه دنده‌ها، سیستمهای کنترل آلایندگی و موتورها در کارخانه‌های فولکس واگن در آلمان به دلیل خودداری دو شرکت تامین کننده قطعه از تحویل روکش صندلی و قطعات مورد نیاز برای ساخت جعبه دنده محدود شده بود. این شرکتها از اینکه فولکس واگن یک قرارداد را بدون اطلاع لغو کرده بود، شکایت داشتند و خواستار دریافت خسارت بودند.

    اما از سه شنبه گذشته که اختلاف میان فولکس واگن و تامین کنندگان قطعات حل شد، تولید جعبه دنده و موتور در کارخانه‌های کاسل و سالزگیتر به ظرفیت کامل بازگشته است.

    فولکس واگن در پی افشای تقلب این خودروساز در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی، در تلاش برای بهبود وجهه خود و تامین میلیاردها دلار هزینه این رسوایی است.

    این خودروساز آلمانی اعلام کرد سخت در تلاش است تا تولید مدلهای پرفروش گلف و پاسات در کارخانه‌های وولفسبورگ و زویکاو و امدن را هر چه زودتر به سطح عادی برگرداند.

    منابع آگاه در فولکس واگن به رویترز گفتند: فولکس واگن برای جلوگیری از توقف تولید بر اشتغال از راههای مختلفی در شش کارخانه ای که دچار کمبود قطعات شده بودند استفاده کرد و به عنوان مثال از کارکنانش خواست از مرخصی‌هایی که دارند استفاده کنند یا سفارشهای تولیدی را در اولویت قرار داد که مشکل کمبود قطعات نداشتند.

    فولکس واگن تحت برنامه کار کوتاه مدت خواستار حمایت دولت برای کارکنان کارخانه امدن شد که تولیدش از 18 تا 24 اوت به دلیل کمبود روکش صندلی متوقف شده بود.

    تحت این برنامه، شرکتها تشویق می شوند با کاهش ساعت کار به جای مشاغل، استفاده از نیروی کار را کاهش دهند در حالیکه دولت فدرال به پرداخت دستمزد کارکنانی که ساعت کارشان کمتر شده است، کمک می کند.

    شرکت سازنده صندلی CarTrim و شرکت Automobilguss که تولیدکننده قطعات آهنی مورد نیاز برای ساخت جعبه دنده است، بخشی از گروه Prevent DEV هستند و در بخشی از مذاکرات با فولکس واگن، توافق کردند حداقل به مدت شش سال دیگر با این خودروساز همکاری کنند و مذاکراتشان را در آینده نزدیک درباره چگونگی شراکتشان آغاز خواهند کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو