فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت:

شروع تولید محصولات پژو با داخلی‌سازی ۲۰ درصدی خلاف قانون نیست

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت در امور صنایع گفت: شروع تولیدات محصولات پژو در ایران با میزان داخلی‌سازی ۲۰ درصد خلاف قانون نیست و طی ۳ تا ۴ ماه ابتدایی تولید، اهداف تولید در این زمینه محقق خواهد شد.

شروع تولید محصولات پژو با داخلی‌سازی ۲۰ درصدی خلاف قانون نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، محسن صالحی‌نیا  در واکنش به بحث های مطرح‌شده از سوی مدیرعامل شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو در خصوص آغاز تولید پژو 2008 با میزان داخلی‌سازی 20 درصدی و عدم مطابقت این کار با مصوبه وزارت صنعت مبنی بر آغاز تولید محصولات مشترک با داخلی‌سازی 40 درصدی اظهار داشت: میزان داخلی‌سازی محصولات مشترک به چند روش قابل کنترل است که یکی از آنها مکانیزم تعرفه‌ای است.

    وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های بزرگ در مشارکت با شرکای خود، عواید اجرایی را مشخص می‌کنند که بر این اساس ممکن است تولید مشترک 2 شرکت با داخلی‌سازی 20 درصدی آغاز شود که این اتفاق در یک کار فنی و اجرایی ممکن است بیفتد.

    وی تصریح کرد: ممکن است شرکت مشترک برای تأمین قطعات از توان قطعه‌سازان استفاده کند که برای این کار باید تولید قطعه‌سازان داخلی مورد تأیید شرکت مشترک قرار گیرد.

    صالحی‌نیا ادامه داد: در همین راستا 2 شرکت با یکدیگر انتقال دانش فنی خواهند داشت و این دانش فنی و آموزش لازم به قطعه‌سازان داخلی منتقل خواهد شد که ممکن است دوره یک تا دو ماهه را نیاز داشته باشد تا خط تولید قطعات راه‌اندازی و قطعات تست شود.

    وی با تأکید بر اینکه این کار خلاف قانون و تخلف محسوب نمی‌شود، گفت: مطمئن باشید که تولید شرکت مشترک ایران خودرو و پژو به اهداف سه تا چهار ماهه اول خود می‌رسند.

    وی تصریح کرد: کار مشترک براساس یک توان فنی و اجرایی صورت می‌گیرد که البته باید نظارت لازم در آن صورت گیرد.

    معاون وزیر صنعت با بیان اینکه داخلی‌سازی 20 درصدی، تعرفه بالای واردات قطعات را به همراه خواهد داشت، گفت: الزام داخلی‌سازی یک روش برای استفاده حداکثری از توان داخلی است، اما اگر میزان داخلی‌سازی برای شروع کار 40 درصد تعیین شود ولی تولید با داخلی سازی 20 درصدی آغاز شود کار غیرقانونی نخواهد بود.

    وی تأکید کرد: شروع تولید محصول مشترک با خودروسازان خارجی با داخلی‌سازی 20 درصدی جای نگرانی ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو