فونیکسریمکسبهتام

نقد عملکرد ۳ ساله دولت

نجات صنعت خودرو با برجام

عصر خودرو- عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: برجام بزرگترین دستاورد اقتصادی دولت تدبیر و امید است که باعث بهبود وضعیت تمام صنایع از جمله صنعت خودرو و قطعه‌سازی شده است.

نجات صنعت خودرو با برجام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایسنا،شهرام آزادی اظهار کرد: تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید صنایع خودروساز داخلی به دلیل تحریم و البته سیاست‌های مالی غلط، دچار مشکلات مالی فراوانی شده و زیان‌ده بودند.

    وی با بیان اینکه تحریم و سیاست‌های مالی نادرست خودروسازان وضعیت نامناسبی را برای این صنعت ایجاد کرده بود، خاطرنشان کرد: تحت تاثیر این وضعیت بود که تیراژ تولید خودرو از حدود یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال 1390 به نصف در سال 1392 کاهش یافت.

    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در آن شرایط بسیاری از شرکت‌های قطعه‌سازی ورشکسته و مجبور به تعدیل و بیکاری نیروهای متخصص خود شدند و البته دو شرکت بزرگ خودروسازی داخلی نیز اگرچه زیان‌ده شده بودند اما با ملاحظاتی از تعدیل نیرو خودداری کردند.

    وی افزود: در چنین شرایطی دولت تدبیر و امید توانست برجام را به سرانجام رسانده و تحریم‌های خارجی را لغو کند که به دنبال آن شاهد بازگشت شرکت‌های خودروساز اروپایی و آسیایی به ایران هستیم.

    آزادی با بیان اینکه در زمان تحریم شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز چینی جایگزین شرکت‌های اروپایی و آسیایی معتبر شده بودند، تصریح کرد: تحت تاثیر همین شرایط بود که در آن زمان علاوه بر کاهش تیراژ تولید شاهد کاهش کیفیت خودروهای داخلی نیز بودیم.

    وی ادامه داد:‌ سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت یازدهم باعث شد مشکلات موجود برای همکاری با شرکت‌های خودروساز بین‌المللی و تامین قطعات از شرکت‌های معتبر خارجی حل شود که به دنبال آن کیفیت خودروهای داخلی نیز افزایش یافته است.

    این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: علاوه بر آن تحت تاثیر تعاملات خارجی در یکی دو سال آینده شاهد تولید و عرضه خودروهای جدید و با کیفیت از سوی خودروسازان داخلی خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو