فونیکسریمکسبهتام

سهم ۵۰ درصدی قطعات در ایرادات کیفی خودروها

عصر خودرو- خودروهای داخلی در شرایطی هنوز نتوانسته‌اند رضایت مشتریان را از نظر سطح کیفی برآورده کنند که بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر این نارضایتی‌ها از کیفیت نامناسب قطعات سرچشمه می‌گیرد.

سهم ۵۰ درصدی قطعات در ایرادات کیفی خودروها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،  به گفته خودروسازان، بیش از 80 درصد کیفیت یک خودرو به قطعات آن مربوط می‌شود و این به آن معنا است که قطعه‌سازان نقش اصلی را در نوسانات سطح کیفی خودروها دارند. به عبارت بهتر، اگر قطعات به کار رفته در خودروها از سطح کیفی مناسبی برخوردار نباشد، نمی‌توان انتظار کیفیت قابل قبولی از خودروها داشت و عکس این قضیه نیز ثابت شده است. اگر نگاهی به خودروهای با کیفیت دنیا بیندازیم، متوجه می‌شویم که یکی از علل اصلی سطح کیفی بالایشان، استفاده از قطعات با کیفیت و مرغوب در آنها است. با این حال، آن‌طور که آمار و ارقام نشان می‌دهد، کیفیت نامناسب قطعات در خودروهای ایرانی، یکی از چالش‌های بزرگ صنعت خودرو کشور به شمار می‌رود که سبب بروز نارضایتی در مشتریان شده است.
    بر این اساس و طبق گزارشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه کرده، از نظر مشتریان حدود 50 درصد از ایرادات خودروهای داخلی در سه ماه اول تحویل خودرو، به عیوب مربوط به قطعات برمی گردد. همچنین آن‌طور که مشتریان عنوان کرده‌اند، بیشتر عیوب مشاهده شده در قطعات، مربوط به موتور خودروها است. هرچند در نگاه اول این‌گونه به نظر می‌رسد تمامی تقصیر بر گردن قطعه‌سازان است، با این حال شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی نیز تاکید می‌کنند که طبق سفارش خودروسازان، قطعه تولید می‌کنند. به گفته آنها، صنعت قطعه کشور قابلیت کیفی بالایی دارد، با این حال گاهی خودروسازان به منظور کنترل قیمت خودرو، قطعاتی را سفارش می‌دهند که از سطح کیفی مناسبی برخوردار نیست. در این زمینه برخی از کارشناسان تاکید دارند که در این ماجرا هم خودروسازان در ارتقای کیفی کوتاهی می‌کنند و هم قطعه‌سازان به دلیل نسبت به سطح کیفی قطعات تولیدی بی‌توجی می‌کنند.

    اما طبق گزارش اعلامی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، 30 درصد دیگر از عیوب مشاهده شده توسط مشتریان، به بخش بدنه و مونتاژ برمی‌گردد، به نحوی که آنها از مسائلی مانند رگلاژ نبودن درهای خودروها ابراز نارضایتی کرده‌اند. اما طراحی خودروها نیز دیگر عیب بزرگی است که مشتریان روی آن دست گذاشته‌اند، به نحوی که 20 درصد از ایرادات مطرح شده ازسوی آنها، به همین بخش مربوط می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو