فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

کاهش تلفات رانندگی در سه ماهه‌ اول سال جاری

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

کاهش تلفات رانندگی در سه ماهه‌ اول سال جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایسنا، آخوندی وزیر راه و شهرسازی در «مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین‌ بخشی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت» که با امضای دو سند همکاری همراه بود اظهار کرد: تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی از سالیانه 28 هزار نفر به 16 هزار نفر رسیده که در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز این رقم کاهش یافته است.

    وی هماهنگی بین دو وزارتخانه‌ی راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: برای ارتقای ایمنی جاده‌ها باید کارهای جدی‌تری انجام دهیم که نیازمند همکاری دولت هستیم. یکی از اقدامات لازم در این خصوص افزایش قدرت الکترونیک جاده‌ها است.

    آخوندی ادامه داد: تعداد دوربین‌های جاده‌ها از 240 عدد به 2100 دوربین رسیده است. هم‌اکنون تلاش می‌کنیم تا تقریباً در هر 10 کیلومتر تا سال 96 یک دوربین بر جاده‌ها داشته‌ باشیم. این دوربین‌ها سرعت متوسط را کنترل می‌کنند که سیستم کنترلی‌اش بهتر از گذشته است.

    وی بر لزوم اقدامات سخت‌گیرانه نسبت به صدور گواهینامه تأکید و گفت: وقتی ما این همه رشد جمعیت داریم باید بر ارائه گواهینامه سخت‌گیری بیشتری صورت گیرد. هم‌چنین اقدامات پیشگیرانه باید جدی گرفته شود که قبلاً صورت نمی‌گرفت. در سال‌های قبل هر موقع می‌خواستند میزان جرایم رانندگی را افزایش دهند آن را با تورم خورد و خوراک مقایسه می‌کردند در حالی که چنین مقایسه‌ای اشتباه است.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین اقدامات انجام شده در زمینه حمل و نقل عمومی را مناسب دانست و خاطرنشان کرد: برای جاده‌ها کمیسیون ایمنی جاده‌ها را به تصویب رساندیم. همچنین در سال 1394 سیستم اطلاع‌رسانی 141 را ایجاد کردیم که مردم از طریق اینترنت به دوربین‌ جاده‌ها دسترسی داشته باشند. این امر در ایجاد نظم خیلی موثر است.

    آخوندی همچنین گفت: بحث  SOS را راه‌اندازی کردیم که باید در سطح استان‌ها تعمیم پیدا کند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری دو وزارت‌خانه در زمینه بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: همکاری خوبی در بین دو وزارت‌خانه در زمینه‌ی بافت‌های ناکارآمد و حاشیه شهرها ایجاد شده است. بحث اصلی بافت‌های حاشیه‌ای و میانی شهرها شبکه معابر است که در جهت طراحی و تأمین قیر به شهرداری‌ها کمک می‌کنیم.

    وزیر راه و شهرداری با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب جمعیت کل وسایل نقلیه‌ای کمتر از 1.5 میلیون دستگاه بوده که در حال حاضر به 17 میلیون خودرو افزایش یافته است یادآور شد: 60 سال قبل جمعیت شهری کمتر از 6 میلیون نفر بود که هم‌اکنون به بیش از 55 میلیون نفر رسیده است. اتفاقاتی که در زمینه حوادث رخ می‌دهد به تحولات سریع شهرنشینی در ایران برمی‌گردد.

    وی تصریح کرد: در حوزه شهری نیاز به آموزش و فعالیت‌های فرهنگی داریم. در این خصوص کمیسیون ملی راه‌ها را جدی گرفته‌ایم که در سه سال گذشته در هر ماه حداقل یک جلسه در این کمیسیون تشکیل شده که نتیجه‌اش هم روند نزولی تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی است.

    در بخشی از این مراسم داوود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی ارتقای ایمنی جاده‌ها است که در 10 سال گذشته شاهد روند کاهشی در میزان مرگ و میر بوده‌ایم.

    وی گفت: در دوره آقای آخوندی کمیسیون ایمنی راه‌ها به عنوان کمیسیون درون‌بخشی فعال است ولی معتقدیم باید سطح این کمیسیون ارتقا یابد. در همه دستگاه‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که باید شوراها تعاونی قوی‌تری را داشته باشیم.

    کشاورزیان ادامه داد: در این کمیسیون بحث تردد مورد توجه قرار گرفته که سازمان راهداری اولویت‌های کارها را در ارتقای ایمنی به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قرار داده است.

    به گفته وی امروزه اگر راننده‌ای  کارت سلامت یا معاینه فنی خودرو نداشته باشد کارت هوشمند او منتقضی می‌شود.

    به گزارش ایسنا، در بخشی از این مراسم ایازی قائم مقام وزیر بهداشت به امضای تفاهم‌نامه‌ی این وزارت‌خانه با 14 دستگاه اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها بر اساس سند ملی پیشگیری امضاء می‌شود که ارتقای وضعیت سلامت و ترافیک را در دستور کار دارد.

    همچنین باقر لایجانی معاون آموزش وزارت بهداشت به بیان آماری در خصوص مرگ و میر بیماری‌های غیرواگیر همچون سوانح ترافیکی اشاره کرد و گفت: میزان سوانح ترافیکی در کشور ما از متوسط جهانی بیشتر است. بار این مسئله نیز در کشور ما شدیدتر است چون معمولاً افراد جوان را در سوانح از دست می‌دهیم.

    به گفته وی استان‌های فارس، خراسان رضوی و تهران بیشترین مرگ حوادث ترافیکی را به خود اختصاص می‌دهند.

    لاریجانی افزود: 26 درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث ترافیکی مربوط به درون شهرها و 65 درصد مربوط به خارج از شهرها است.

    در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص بافت‌های فرسوده و ایمنی راه‌ها به امضاء رسید.

    همچنین سیاری معاون وزیر بهداشت با کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ای را در زمینه‌ استفاده از خانه‌های بهداشت روستایی برای آموزش امضاء کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو