فونیکسریمکسبهتام

افتتاح هفتمین کارخانه پژوسیتروئن در چین

عصر خودرو- گروه پژوسیتروئن که با وجود توسعه بازارش با فروش راکد در چین روبرو شده است، هفته جاری هفتمین کارخانه اش در بزرگترین بازار خودروی جهان را افتتاح می کند.

افتتاح هفتمین کارخانه پژوسیتروئن در چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، این کارخانه که در چنگدو در جنوب غربی چین قرار دارد، ظرفیت تولید سالانه 300 هزار خودروی سیتروئن و پژو و همچنین خودروهای برند فنگشن را خواهد داشت. فنگشتن بخشی از جوینت ونچر این گروه خودروساز فرانسوی با دانگ فنگ است.

    تولید کارخانه جدید پژوسیتروئن در اواخر امسال آغاز می شود.

    فروش جوینت ونچر پژوسیتروئن در چین با وجود کاهش مالیات که تقاضا برای خودرو را تقویت کرد، در نیمه اول امسال بیش از 19 درصد کاهش یافت و به 297 هزار دستگاه رسید.

    این شرکت اکنون قصد دارد 19 مدل جدید تا سال 2020 در چین معرفی کند که شامل پنج مدل شاسی بلند تا سال 2018 خواهد بود. مدلهای شاسی بلند محبوبیت فزاینده ای میان خریداران چینی دارد و خلا موجود در مدلهایی مورد عرضه پژوسیتروئن که عمدتا سدان هستند را پر می کنند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژوسیتروئن برای بالا بردن گردش مالی که با کمک دو سال قبل دانگ فنگ به این گروه خودروساز آغاز شد، باید رشد فروش در چین را دوباره استارت بزند.

    این شرکت فروش یک میلیون خودرو در چین تا سال 2021 و کاهش 20 درصدی هزینه‌ها نسبت به سال 2015 را هدف گذاری کرده است. سال گذشته 63 درصد از خودروهای پژوسیتروئن در اروپا و در مقابل 25 درصد در چین فروخته شدند.

    به گفته یک تحلیلگر چینی، عامل اصلی که بر فروش پژوسیتروئن در چین تاثیر گذاشت، نبود مدلهای جدید و همچنین عدم تطبیق تقاضای چینی با محصولات مورد عرضه این شرکت بوده است.

    کارخانه چنگدو ظرفیت تولید جوینت ونچر دانگ فنگ پژوسیتروئن را از 750 هزار دستگاه در سال افزایش می دهد. این دو شریک پیش از این سه کارخانه در ووهان در استان هوبی داشتند و موتور و جعبه دنده در شیانگ یانگ واقع در بخش شمال غربی چین تولید می کنند.

    همکاری پژوسیتروئن با دانگ فنگ در سال 1992 آغاز شد و دو سال قبل پس از اینکه این تولیدکننده چینی در راستای کمک مالی، 14 درصد سهم پژوسیتروئن را خریداری کرد، قوی‌تر شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو