فونیکسریمکسبهتام

مدیر صنایع کوچک ایالت بادن وورتمبرگ آلمان اعلام کرد

قطعه سازی؛ آغازگر تفاهمنامه همکاری مشترک ایران و ایالت بادن وورتمبرگ آلمان

عصر خودرو- تفاهمنامه پنج ساله همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و وزارت امور اقتصادی، کار و مسکن ایالت بادن وورتمبرگ آلمان در زمینه تبادل تجربه و هیات های تجاری با اولویت صنایع قطعه سازی خودرو، شیمیایی، پلاستیک و... امروز (دوشنبه) امضا شد.

قطعه سازی؛ آغازگر تفاهمنامه همکاری مشترک ایران و ایالت بادن وورتمبرگ آلمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «هارتموت ریچل» مدیر صنایع کوچک وزارت امور اقتصادی، کار و مسکن ایالت بادن وورتمبرگ در این مراسم که در تهران برگزار شد، گفت: این تفاهمنامه را از صنایع قطعه سازی آغاز و در ادامه، در صنایع نفت وگاز و پتروشیمی فعالیت می کنیم.

    ریچل افزود: شرکت های صنعتی خودرویی، ماشین سازی و قطعه سازی در ایالت بادن وورتمبرگ (BW-i) موفق عمل کرده اند و صنایع موفقی نیز در زمینه نفت و گاز در این ایالت وجود دارد که در زمینه اطفای حریق تخصصی و سیستم های ایمنی در حال فعالیتند.
    وی پیشنهاد کرد با توجه به نیاز بازار ایران در این زمینه نشست هایی برگزار شود.
    این مسئول آلمانی گفت: به شما قول می دهم از هیچ همکاری برای اجرای این تفاهمنامه دریغ نخواهیم کرد.
    وی ادامه داد: مطمئنم در سفر بعدی، وزیر جدید اقتصاد و دارایی ایالت ما و معاون او در ایران حضور خواهند یافت و این به معنای آن است که همکاری های تجاری و اقتصادی و صنعتی بین شرکت های ایرانی و ایالت بادن وورتمبرگ مورد توجه دولت جدید این ایالت قرار دارد.
    مدیر صنایع کوچک وزارت امور اقتصادی، کار و مسکن ایالت بادن وورتمبرگ اضافه کرد: توسعه همکاری های مشترک به ثبات در منطقه و رفاه جامعه هر دو کشور کمک می کند.

    **ارتقای رتبه تجاری آلمان برای ایران از یازدهم به پنجم
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: در پنج ماهه گذشته رتبه و تراز تجاری ایران با کشور آلمان افزایش یافته و از رتبه یازدهم به پنجم رسیده است.
    «علی یزدانی» اضافه کرد: آمادگی برای آغاز همکاری های مشترک ایران و آلمان ابتدا در زمینه قطعه سازی خودرو وجود دارد و پس از آن اولویت با تجهیزات نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع ریلی است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حضور در نمایشگاه های مرتبط با صنایع کوچک دو کشور و برگزاری نشست های مرتبط از دیگر بندهای این تفاهمنامه است.
    به گفته وی، برگزاری دوره های آموزشی، حرفه ای و مهارتی برای رشته های صنعتی اولویت دار مانند قطعات خودرو، فناوری اطلاعات، صنایع ریلی و... نیز در نظر گرفته شده است.
    یزدانی مدت زمان این تفاهمنامه را پنج ساله اعلام کرد و گفت: انتظار داریم هرچه زودتر این تفاهمنامه عملیاتی شود.
    بر اساس این گزارش، بادن وورتمبرگ یکی از 16 ایالت آلمان به پایتختی شهر اشتوتگارت است که با 35 هزار و 752 کیلومتر مربع مساحت، سومین ایالت بزرگ آلمان به شمار می رود.
    گمرک جمهوری اسلامی ایران دوم شهریورماه اعلام کرد: میزان تجارت خارجی ایران از آغاز امسال تا پایان مردادماه به 35 میلیارد و 817 میلیون دلار رسید.
    در پنج ماهه امسال صادرات غیرنفتی کشور با 10.22 درصد افزایش در همسنجی با پارسال، به 19 میلیارد و 108 میلیون دلار رسید.
    ارزش واردات کشور در این مدت 16 میلیارد و 709 میلیون دلار شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2.85 درصد کاهش نشان می دهد.
    آمار تجارت خارجی کشورمان در پنج ماهه ( منتهی به مرداد) ، افزایش واردات کالاهای ساخت کشور آلمان را نشان می دهد؛ صادرات آلمان به ایران در این مدت 29.23 درصد افزایش داشت و حجم واردات ایران از آلمان به 938 میلیون دلار رسید.
    آلمان پنجمین صادرکننده بزرگ کالا به ایران به شمار می رود. رتبه های اول تا چهارم به ترتیب به کشورهای چین با سه میلیارد و 863 میلیون دلار، امارات متحده عربی با دو میلیارد و 862 میلیون دلار، کره جنوبی با یک میلیارد و 263 میلیون دلار و ترکیه با یک میلیارد و 77 میلیون دلار اختصاص یافت.
    روند واردات کشورمان از بازارهای یاد شده کاهشی بوده و به ترتیب 11.51 درصد، 21.19 ، 18.75 و 16.32 درصد کاهش نشان می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو