فونیکسریمکسبهتام

ورود خودروهای نظامی و دولتی به محدوده طرح کاهش منوط به اخذ معاینه فنی است

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: در طرح کاهش ورود خودرو های حتی پلاک دولتی و نظامی ها به محدوده زوج فرد با داشتن معاینه فنی معتبر امکان پذیر است.

ورود خودروهای نظامی و دولتی به محدوده طرح کاهش منوط به اخذ معاینه فنی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از خبرنگاران جوان، سید نواب حسینی منش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در نشست خبری عصر روز گذشته گفت: طرح کاهش از 15 شهریور اجرایی و تا مهر ماه برای مالکان خودروهایی که فاقد معاینه فنی معتبر باشند ظرف 24 ساعت پیامک ارشادی ارسال می شود که "خودروی شما فاقد معاینه فنی است."

    وی با تأکید بر اینکه مراکز معاینه فنی شهر تهران به سامانه سیمفا تجهیز شده اند، تصریح کرد: از خرداد ماه مراکز معاینه فنی به سرور وزارت کشور متصل و تمام اطلاعات در دیتای وزارت کشور ثبت شده است.

    حسینی منش با تأکید براینکه جریمه نداشتن معاینه فنی معتبر 500 هزار ریال است، بیان کرد: مرحله دوم طرح کاهش از مهرماه اجرایی می شود و برابر آن خودروهای فاقد معاینه فنی حق ورود به محدوده طرح زوج و فرد را ندارند و در صورت ورود خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر توسط دوربین های نظارتی اعمال قانون صورت می گیرد.

    حسینی منش افزود: مرحله سوم طرح LEZ از اول آبان ماه سراسری می شود و براساس آن خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر حق تردد در شهر را ندارند.

    وی اظهار داشت: هزار دستگاه دوربین بر تخلفات رانندگان و کنترل معاینه فنی خودرو نظارت خواهند داشت.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران بیان کرد: با ورود به سایت معاینه فنی شهر تهران در صورت وارد کردن شناسه خودرو VIN مالکان خودروها می توانند از صحت جعلی بودن یا نبودن معاینه فنی خودروی خود مطلع شوند.

    وی گفت: شاید برای بعضی از مالکان خودرو پیامکی ارسال شود که فاقد معاینه فنی است اما این پیامک به نظر مالک خودرو اشتباهی ارسال شده است که در صورت اطمینان از داشتن معاینه فنی معتبر می توانند به معاینه فنی مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح کنند.

    به گفته حسینی منش، خودروهای مدل 90 به قبل نیازی به اخذ معاینه فنی ندارند اما برای اطمینان از دودزا بودن می توانند معاینه فنی مجدد بگیرند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه حدود 60 درصد خودروها فاقد معاینه فنی معتبر بودند، تصریح کرد: برابر آمار در سال 94، 560 هزار خودرو در مراکز معاینه فنی شهر تهران و 380 هزار خودرو در مراکز شهرهای اقماری استان تهران معاینه فنی خودرو اخذ کردند.

    وی گفت: آمار 5 ماهه نخست سال جاری حکایت از مراجعه 240 هزار خودروی سواری به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش مراجعات را داشته است.همچنین 85 درصد مراجعات در 2 هفته گذشته افزایش داشته است.

    حسینی منش بیان کرد: آمادگی پذیرش 120 هزار مراجعه در ماه را در یک شیفت کاری داریم؛همچنین با راه اندازی سامانه 2000112 متقاضیان اخد معاینه فنی می توانند از صف مرکز مورد نظر استعلام بگیرند.

    وی افزود: شیفت دوم مراکز شمالی(سراج ، آبشناسان ، نیایش و بیهقی) تا 2 هفته آینده فعال می شود و همزمان با آن سامانه نوبت دهی آنلاین برای مراجعه به مراکز معاینه فنی راه اندازی می شود و در ادامه به دنبال آن هستیم که نوبت دهی فقط غیر حصوری و از طربق این سامانه انجام می شود.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران اظهار داشت: اطلاعات خودروهای پلاک نظامی  ودولتی در سامانه ثبت است که بنابر دستورالعمل هئیت وزیران کلیه خودروها ائم از پلاک دولتی ها و نظامی ها برای ورود به محدوده زوج و فرد باید معاینه فنی معتبر داشته باشند.

    وی ادامه داد: در برنامه داریم که در طرح کاهش موتور سیکلت ها هم گنجانده شود و این محدودیت تردد به موتور سیکلت ها هم سرایت کند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در پایان: عمر مجلس نهم به قانون معافیت خودروها صفر از معاینه فنی از 5 به 2 سال قد نداد و نهایتاً در کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی تصویب شد و امیدواریم هر چه سریع تر با یک زمانبندی 15 تا 30 روزه مقدمات آن را آماده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو