فونیکسریمکسبهتام

نعمت زاده ابراز امیدواری کرد؛

تفاهمنامه با شرکت های آلمانی در بخش خودرو به زودی اجرا شود

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد، تفاهم نامه های مهمی که با برخی شرکت های معتبر آلمانی به ویژه در بخش خودرو امضا شده است به زودی اجرا شود.

تفاهمنامه با شرکت های آلمانی در بخش خودرو به زودی اجرا شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا  ، معدن و تجارت،، محمدرضا نعمت زاده در دیدار خانم ایلزه آیگنر قائم مقام نخست وزیر و وزیر اقتصاد رسانه و فناوری ایالت باواریا آلمان با وی، افزود: برای توسعه همکاری های اقتصادی و صنعتی بین ایران و آلمان باید علاوه بر امضای تفاهم نامه بین شرکت های بزرگ از توانمندی شرکت ها و واحدهای صنعتی و کوچک نیز استفاده شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان ضمن تاکید بر تمایل ایران برای توسعه همکاری با دولت آلمان و ایالت یادشده، گفت: همکاری های اقتصادی و صنعتی دو طرف با امضای قراردادهای جدید و شناسایی ظرفیت های دو طرف رو به گسترش است، اما روابط بانکی دو کشور هنوز عادی نشده است و انتظار می رود با تلاش دولت آلمان همکاری های بین بانکی دو کشور نیز به روند عادی بازگردد.
    نعمت زاده بر لزوم اجرایی شدن توافق دو طرف در بخش بیمه های صادراتی تاکید کرد و افزود: پس از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) سرمایه گذاری های مشترک دو کشور ارتقا یافت، به شکلی که در یکی از این سرمایه گذاری های مشترک در روزهای گذشته کارخانه تولید شیرآلات هوشمند و کنترلی با مشارکت ایران، ایتالیا و آلمان افتتاح شد.
    وزیر صنعت ، معدن و تجارت جایگاه مهم ایران را در منطقه و روابط خوب با کشورهای همسایه یادآور شد و افزود: دولت، ایالت ها و تجار آلمانی برای دسترسی به بازار 400 میلیونی منطقه، از ایران به عنوان پل ارتباطی استفاده کنند.
    براساس این گزارش، قائم مقام نخست وزیر و وزیر اقتصاد ، رسانه و فناوری ایالت باواریا هم در این نشست گفت: سفر مجدد پس از هفت ماه و حضور دوباره در ایران با هیات کامل، نشان دهنده تلاش برای کسب اعتماد و گسترش همکاری های دو جانبه است.
    ایلزه آیگنر از پیشنهاد نعمت زاده مبنی بر استفاده از ظرفیت های شرکت ها و واحد های تولیدی و صنعتی کوچک ، استقبال کرد و گفت: تلاش می شود تا موانع بین بانکی برطرف شود و امیدواریم مراودات بانکی دو کشور به زودی شرایط عادی پیدا کند.
    وی بازگشایی دفتر اقتصاد و صنعت این ایالت را در تهران برای گسترش همکاری ها خاطرنشان کرد و گفت: افتتاح این دفتر برای سرمایه گذاری درازمدت در بازار برنامه ریزی شده است.
    وزیر اقتصاد، رسانه و فناوری ایالات باواریا، مذاکره و گفت وگو با استاندار کرمان و امضای تفاهم نامه همکاری با این استان را یادآور شد و گفت: تعدادی از نمایندگان بانک های ایالت باواریا در این سفر حضور دارند و ما با آنها برای سرمایه گذاری دراستان های مختلف ایران در حال مذاکره هستیم.
    به گفته وی با بانک های پارسیان، سینا و خاومیانه مذاکره شده و برای افتتاح نمایندگی های این بانک ها در ایالات باواریا تلاش خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، براساس اطلاعات منتشر شده ، روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و آلمان در زمان تحریم تداوم داشت، اما به پایین ترین سطح رسید و حجم تجارت دو کشور در حد دو میلیارد و 500 میلیون دلار بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو