فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت خبر داد؛

آغاز داخلی‌سازی ۲۰ درصدی خودروهای پژو

امضای ۴ قرارداد جدید خارجی

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت از امضای ۳ تا ۴ قرارداد جدید با خودروسازان خارجی تا پایان امسال خبر داد و گفت: آغاز تولید خودروهای پژو در ایران با ۲۰ درصد داخلی‌سازی همراه خواهد بود.

آغاز داخلی‌سازی ۲۰ درصدی خودروهای پژو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، منصور معظمی در حاشیه مراسم رونمایی از خودروی جدید رنو در ایران گفت: شاخص های صنعت خودرو در حوزه کیفیت بهتر شده و رضایت‌مندی مشتریان از خودروهای تولیدی بالاتر از گذشته است، اما هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که تا پایان سال به تولید یک‌میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو برسد و به موازات آن کیفیت محصولات تولیدی را نیز ارتقاء دهد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودرو یکی از پیشران های رشد اقتصادی بوده و نظر دولت هم این است که این صنعت به رشد خود ادامه دهد این در شرایطی است که در چهار ماهه ابتدای امسال رشد بخش صنعت به 4.4 درصد رسیده و این شاخص افزایش تولید و صادرات را نشان می دهد.

    وی تصریح کرد: سیاست‌گذاری دولت استفاده از حداکثر توانمندسازی قطعه‌سازان داخلی در تولید خودرو است  و با توجه به نیازهای مردم و مصرف‌کنندگان خودروسازان هم باید نیاز مخاطبان را تامین کنند.

    به گفته معظمی، توان داخلی در حوزه قطعه‌سازی و مجموعه های خودرو وضعیت مناسبی دارد و هر چه توان قطعه‌سازان بالاتر رود، توانمندی تولید داخلی نیز بالا خواهد رفت و راحت تر می توان نیاز مخاطبان را پاسخ داد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر سپردن سهم بازار بدون سرمایه‌گذاری به برخی خودروسازان خارجی گفت: این یک حرف منطقی است که بازار داخلی نباید بدون سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری در اختیار خودروسازان خارجی قرار گیرد، اما به هر حال این خودروسازان می توانند وارد ایران شده و علاوه بر استفاده از توانمندی های داخلی، صادرات را هم در حد 30 تا 40 درصد تولیدات خود انجام دهند.

    رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تولید محصولات پژو قرار بود با 70 درصد داخلی‌سازی در ایران آغاز شود، اظهار داشت: سیاست تولید وزارت صنعت این است به حداکثر استفاده از توان داخلی صورت گیرد و این عدد برای خودروسازان یک الزام است که اگر از آن تبعیت نکنند، وزارتخانه با آنها برخورد می کند.

    وی ادامه داد: ورود هر محصول جدید به بازار ویژگی های خاص خود را دارد و خودروهای تولیدی پژو نیز با 20 درصد داخلی‌سازی کار تولید خود را در ایران آغاز خواهند کرد؛ چراکه آنها مدل های جدیدی از خودروها هستند که تاکنون تولید نشده و برای اولین بار است که در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرند.

    معظمی تصریح کرد: سال دیگر در همین زمان، مدل‌های جدیدتری از خودرو در ایران تولید خواهد شد که رضایت‌مندی بیشتر دولت و مردم را در پی خواهد داشت.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای 3 تا 4 قرارداد جدید خودروسازی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: شرکت های معتبر خودروساز خارجی در پی امضای قرارداد و آغاز همکاری مشترک خودروسازان ایرانی هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو