فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز:

تاکسی‌های با عمر بالای ۱۰ سال در تبریز اسقاط می‌شوند

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز از اسقاط تمام تاکسی‌های با عمر بالای ۱۰ سال در تبریز خبر داد.

تاکسی‌های با عمر بالای ۱۰ سال در تبریز اسقاط می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، پرویز عباس‌نژاد اظهار داشت: برای اسقاط تمام خودروهای زیر مدلِ 85 اعم از پراید، پیکان و پژو مبلغ پنج میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت می‌شود و کیفیت خودرو برای ما مهم نیست.

    وی با اشاره به طرح جمع آوری تاکسی‌های فرسوده تبریز، اظهار داشت: تمام خودروهای مدل 85 و پایین‌تر از آن باید اسقاط شوند و برای ما نوع تاکسی اعم از اینکه پیکان، پراید و پژو باشد، مهم نیست.

    عباس‌نژاد ادامه داد: آن گروه از تاکسی‌هایی که از تاریخ ساخت آن‌ها 10 سال گذشته باشد مشمول مقررات جمع‌آوری می‌شوند و برای ما کیفیت و میزان کارکرد خودرو اهمیتی ندارد، حتی اگر راننده‌ای تاکسی را 10 سال در پارکینگ نگه داشته و از آن استفاده‌ای نکرده باشد باز هم باید آن را تحویل مراکز اسقاط دهد.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز در پاسخ به این سئوال که در ازای اسقاط خودرو چند میلیون به راننده پرداخت می‌شود، ابراز کرد: در کل پنج میلیون و پانصد هزار تومان در اختیار آنان قرار می‌گیرد که شامل برگه‌ای به ارزش پنج میلیون و مبلغ 500 هزار تومان به عنوان ارزش لاشه‌ خودرو است.

    وی اذعان داشت: رانندگان زیادی به سازمان مراجعه می‌کنند و می‌گویند تاکسی‌شان تمیز است و مشکلی ندارد ولی ما قوانین وضع شده توسط هیئت دولت، وزارت کشور و محیط زیست را اجرا می‌کنیم و در آن‌ها شرط گذشت 10 سال از عمر خودرو قید شده است.

    عباس‌نژاد با تاکید بر اجباری بودن حذف خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل، تصریح کرد: هدف ما کاهش آلودگی و ارتقاء جلوه بصری شهر است، تاکسی‌های فرسوده مبلمان شهری را بر هم زده‌اند و اگر هم تاکنون به آنان اجازه فعالیت داده‌ایم مراعات وضعیت این قشر را کرده‌ایم.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز متذکر شد: بر اساس قانون در صورتی که رانندگان تاکسی برای اسقاط خودروهای فرسوده همکاری نکنند و به فعالیت با خودروهای فرسوده ادامه دهند، مجبور به برخورد قانونی می‌شویم و با توجه به آلایندگی ها اجازه نمی‌دهیم در سطح شهر تردد کنند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو