فونیکسریمکسبهتام

معرفی ۵۰۰۸ پژو با ظاهری عجیب (+عکس)

عصر خودرو: این خودروها که به صورت انحصاری به شکل اتومبیل‌های هفت صندلی ساخته شده‌اند به رقابت با رقیب فرانسوی رنو "کولیوس" و نیسان "اکس- تریل" می‌پردازند.

معرفی ۵۰۰۸ پژو با ظاهری عجیب (+عکس)
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، براساس ادعاهای گروه سازنده مدل‌های 2017 پژو 5008 به ترکیبی از قابلیت‌های کاربردی یک مینی‌ون شخصی و توانایی‌های آفرودی دست یافته‌اند. این خودروها که به صورت انحصاری به شکل اتومبیل‌های هفت صندلی ساخته شده‌اند به رقابت با رقیب فرانسوی رنو "کولیوس" و نیسان "اکس- تریل" می‌پردازند.

پژو 5008 های جدید در مقایسه با انواع قدیمی‌تر، افزایش 19 سانتی‌متری را در طول تجربه کرده‌اند. فاصله بین دو محور خودرو نیز حدود 16.5 سانتی‌متر رشد کرده است. اما وضعیت ارتفاع با یک مترو 64 سانتی متر دقیقا مشابه خودروهای قبلی است.

سازندگان پژو، نمای خارجی را با ظاهری عضلانی‌تر طراحی کرده‌اند. استفاده از جلو پنجره مشبک با لبه‌های تیز و همچنین زاویه‌های تیز در نمای عقب در کنار خطوط قوس‌دار روی درها ظاهر این مینی‌ون را متفاوت کرده و می‌توان گفت آن را از رده ون‌ها خارج می‌کند.ارتقاءهای چشمگیر فضای درونی را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند. در واقع می‌توان همان سامانه "آی- کاکپیت" جنجالی پژو را در این خودرو مشاهده کرد. یک صحفه نمایش 12.3 اینچی TFT در کنار یک صفحه نمایش 8 اینچی لمسی روی کنسول مرکزی در این خودرو به کار رفته‌اند.
 

در نسخه‌های استاندارد هر مدل 5008 جدید به صورت هفت صندلی ارائه می‌شود. صندلی‌های هر سه ردیف قابل تنظیم هستند و می‌توان آنها را در 5 زاویه مختلف تنظیم کرد. برای سرنشینان عقب پریز، کاور نور، پرده و برای سرنشینان ردیف جلو نگه دارنده فنجان و گزینه‌های دیگر در نظر گرفته شده است. فضای محفظه بار با تا شدن صندلی‌های عقب افزایش می‌یابد، این خودرو به آسانی 11 کیلوگرم کمتر از مدل‌های قبلی وزن دارد.
 

با تا شدن صندلی‌های ردیف دوم و سوم فضای محفظه بار به یک هزار و 124 لیتر افزایش می‌یابد.

در این مدل‌ها به صورت اختیاری درهای عقب می‌تواند به صورت برقی ارائه شود.

این خودرو مانند اجداد خود با موتورهای بنزینی، دیزلی و توربوشارژ ارائه خواهد شد. اما موتورهای دیزلی 2 لیتری عملکرد بهتری را رقم می‌زنند. کوچکترین موتورهای بنزینی برای 5008 های جدید حدود 1.2 لیتر حجم داشته و 128 اسب‌بخار توان دارند. این مدل‌ها به یک جعبه دنده دستی یا خودکار 6 سرعته مجهز می‌شوند.
 

در محدوده دیزلی شامل موتورهای 1.6 و 2 لیتری با بازده 99 تا 178 اسب بخار هستیم. قدرتمند‌ترین مدل 5008 های GT با یک گیربکس خودکار همراه هستند. در این نمونه‌ها اثری از مدل محرک چهار چرخ دیده نمی‌شود و تمام قدرت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند.

 

احتمال می‌رود اولین مدل‌های 5008 جدید پژو در اواسط فوریه سال آینده به بازار وارد شوند. قیمت پایه این خودروها از 23 هزار و 130 پوند آغاز خواهد شد. قیمت پایه این خودروها از رقیب نیسان "اکس- تریل" بیشتر است. البته پژو ادعا می‌کند که سیل تجهیزات و فناوری‌های باعث اصلی این گرانی هستند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو