فونیکسریمکسبهتام

تمهیدات شهرداری قم برای برگزاری مراسم عرفه و عید قربان

عصر خودرو- مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: تمهیدات لازم در زمینه حمل و نقل، آتش‌نشانی و مکان‌های عرضه و ذبح دام همزمان با روز عرفه و عید قربان پیش‌بینی شده است.

تمهیدات شهرداری قم برای برگزاری مراسم عرفه و عید قربان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از شهرداری قم، سیدمحسن میرهادی با اشاره به برگزاری جلساتی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر دعای عرفه اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی در این روز با محوریت هسته مرکزی شهر، ‌ حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و حسینیه‌ها انجام می‌شود.

    وی افزود: در زمینه نظافت، پاکسازی، شست‌وشو و آماده‌سازی کل مسیر برنامه‌ریزی کاملی انجام شده است.

    مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه حمل و نقل عمومی، گفت: با بخش‌های حمل و نقل شهری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی هماهنگی لازم انجام شده و آماده باش کامل هستند تا بتوانند آماده خدمات رسانی به نمازگزاران عید قربان باشند.

    وی به خدمات شهرداری در عید قربان اشاره کرد و گفت: 9 مرکز عرضه دام در سطح مناطق هشتگانه و چهار محل ذبح موقت پیش بینی شده تا مباحث بهداشتی را کنترل کنیم.

    میرهادی خاطرنشان کرد: سازمان کشتارگاه در روز عید قربان از ساعت 6 تا 13 در راستای پاسخ به درخواست همشهریان آماده ارائه خدمت است.

    وی با اشاره به استقرار گروه‌های آتش‌نشانی گفت: در زمینه بحث‌های ایمنی برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم صورت گرفته تا نیروهای آتش‌نشانی در مکان‌های هسته مرکزی شهر، مسجد مقدس جمکران و کوه خضر نبی(ع) مستقر شوند تا بتوانند بحث امنیت و ایمنی را کنترل کنند.

    مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: برای ذبح دام در میدان رسالت، ‌ بزرگراه امام علی، ابتدای خیابان شهید بادیان، بلوار جمهوری و پردیسان مکان‌های موقت پیش‌بینی شده است.

    آماده‌باش ناوگان اتوبوسرانی قم در روز عرفه

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از آماده‌باش ناوگان اتوبوسرانی ویژه روز عرفه و عید قربان خبر داد.

    حسین مؤمنی موحد با اشاره به آماده‌باش ناوگان اتوبوسرانی ویژه دعای عرفه و روز عید قربان اظهار کرد: جلساتی با شرکت‌ها برگزار شده و پس از نماز ظهر روز عرفه سرویس‌دهی را شروع می‌کنیم و تا پایان مراسم نیز ناوگان فعال هستند.

    وی خاطرنشان کرد: دعای عرفه نیز در دو نقطه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، بنابراین این نقاط توسط 258 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، 50 دستگاه اتوبوس ملکی و 130 دستگاه مینی بوس خدمات‌رسانی می‌شود.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه برای ارائه خدمات در دعای روز عرفه مسیرها تغییر نکرده است، گفت: خیابان ارم مسدود شده اگر اجازه تردد در این مسیر داده شود، ‌ سرویس‌دهی سهل‌تر انجام می‌شود.

    وی عنوان کرد:‌ برای عید قربان براساس سال‌های گذشته از ساعات اولیه صبح سرویس‌دهی انجام می‌شود که تا پاسی از شب خدمات ادامه دارد.

    مؤمنی موحد با اشاره به خدمات‌رسانی اتوبوسرانی ویژه روز عرفه خاطرنشان کرد: 20 دستگاه اتوبوس در مسیر مسجد جمکران فعال هستند و 20 دستگاه فوق العاده در نظر گرفته شده که به ارائه خدمات برای روز عرفه می‌پردازند که تعدادی از آنها از بلوار پیامبر اعظم(ص) و تعدادی از بلوار شهید دل آذر سرویس‌دهی دارند.

    وی گفت: 20 دستگاه فعال و به صورت دائم در مسیر جمکران برای روز عید قربان سرویس‌دهی می‌کنند، که زائران را از درب شماره دو مسجد جمکران و پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س) و میدان مطهری پیاده می‌کنند.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم یادآور شد:‌ تمهیداتی در نظر گرفته شده و پلیس راهور آماده‌باش هستند تا سرویس‌دهی مناسب و مطلوب به افراد ارائه شود.

    خدمات‌رسانی 1000 دستگاه تاکسی در هسته مرکزی قم ویژه دعای عرفه

    مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از خدمات‌رسانی 1000 دستگاه تاکسی در هسته مرکزی قم ویژه دعای عرفه خبر داد.

    مرتضی عزتی با اشاره به خدمات‌رسانی هزار دستگاه تاکسی ویژه روز عرفه و عید قربان اظهار کرد: تمام خطوط اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، هسته مرکزی شهر، مساجد بزرگ و حسینیه‌ها زیر پوشش قرار داده می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: خودروهای تاکسی از ساعت 14 در ایستگاه‌های تعیین شده مستقر و آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز می‌باشند.

    مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به مکان استقرار تاکسی‌ها گفت:‌ این تاکسی‌ها در دو نقطه در میدان مطهری، چهار راه بازار، ‌ سه راه بازار، میدان شهداء، میدان جانبازان، چهار راه حجتیه، ‌ تقاطع ارم - شبستان، خیابان‌های چهارمردان ابتدای گذر خان و ارم ابتدای خیابان حضرتی مشغول خدمات‌رسانی هستند.

    وی خاطرنشان کرد:‌ پنج شبکه بیسیم شامل 1828، 1829، 1833، 1838، 133 و شماره تلفن 321000 برای سرویس‌دهی به زائران و مجاوران آماده‌باش هستند.

    عزتی عنوان کرد: یکصد دستگاه تاکسی از خیابان ارم به درب دو مسجد مقدس جمکران و بالعکس تردد دارند و زائران و شهروندان را برای دعای عرفه جا به جا می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو