فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت:

مدیریت شرکت‌های خودروساز دست ایدرو و وزارت صنعت نیست

عصر خودرو- معظمی گفت: ایدرو فقط یک عضو هیئت مدیره دارد و خیلی در مدیریت خودروسازان بزرگ دخیل نیست.

مدیریت شرکت‌های خودروساز دست ایدرو و وزارت صنعت نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، منصور معظمی رییس هیات عامل ایدرو در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به سهم سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از مدیریت خودروسازان گفت: ایدرو فقط یک سهم از اعضای هیئت مدیره خودروسازان بزرگ را دارد و دیگر نه این سازمان و نه سازمان گسترش نقش زیادی در مدیریت این شرکت‌ها ندارند.

    وی ادامه داد: رییس شورای رقابت در مورد الزام واگذاری سهام ایدرو در خودروسازی ها  باید این واقعیت را در نظر بگیرند که در حال حاضر مدیریت این شرکتها کاملا خصوصی است و  ما کمترین نقش را در مدیریت این خودروسازی ها داریم.

    معظمی در مورد کیفیت خودروهای تولیدی کشور گفت: بر اساس شاخص‌های کیفیت و بررسی‌های صورت گرفته از سوی شرکت همکار ما(شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران) کیفیت خودروهای تولید داخل پیشرفت زیادی داشته و بسیار بهبود پیدا کرده اما هنوز با هدف‌گذاری‌ها فاصله داریم و اینطور نیست که اشکال کیفی وجود نداشته باشد.

    وی افزود: خودروسازان ایرانی در حال مذاکره با بهترین شرکت‌های خودرویی جهان هستند و به زودی یک قرارداد همکاری بین یکی از بزرگترین خودروسازان آلمان با یکی از خودروسازان بخش خصوصی کشور نهایی خواهد شد.

    معاون وزیر صنعت با اشاره به رشد تولید خودرو در سال جاری تاکید کرد: اگر بازار کشش داشته باشد امسال می‌توانیم تا 1/5 میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید و به فروش برسانیم. این در حالیست که سال گذشته حدود 900 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد.

    رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین به فعالیت‌های گسترده این سازمان در حوزه‌های مختلف صنعتی اشاره کرد و گفت: نفت و گاز، ریل‌سازی، توسعه مدیریت، صنایع هوایی، صنایع دریایی و صنایع پیشرفته، حوزه‌هایی است که ایدرو به صورت مستمر و فعال در آن فعالیت دارد.

    وی با اشاره به جبران تاخیر فازهای پارس جنوبی در ماه‌های آینده گفت:  5 فازی که از پارس جنوبی در اختیار ایدرو قرار دارد به دلایل مختلف از تحریم گرفته تا تامین مالی، با تاخیر مواجه شد که در طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این فازها در ماه‌های آینده تاخیر خود را جبران خواهد کرد.

    معظمی بیان کرد: بومی سازی در کنار تسریع در تحویل پروژه‌ها همزمان در اولویت سازمان گسترش قرار دارد و امیدواریم با استفاده از تمام توان متخصصان داخلی در کنار مشارکت با شرکت‌های معتبر در دستور کار ما قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو