فونیکسریمکسبهتام

اتومکانیکای فرانکفورت۲۰۱۶ (۸)

تونس، اسپانیا و آلمان در صف همکاری با قطعه سازان ایرانی

عصر خودرو-مدیر اجرایی انجمن سازندگان قطعات خودرو با اشاره به تاریخچه حضور ایرانیان در اتومکانیکای فرانکفورت، اولین حضور این شرکت ها را سال ۲۰۰۶ اعلام کرد و گفت: بعد از وقفه ای که در حضور قدرتمند شرکت های ایرانی در این نمایشگاه افتاد بالاخره امسال توانستیم تعدادی از قطعه سازان بزرگ کشور را زیر پرچم انجمن در نمایشگاه اتومکانیکا فرانکفورت گرد هم آوریم.

تونس، اسپانیا و آلمان در صف همکاری با قطعه سازان ایرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    غلامعلی قرائی در حاشیه نمایشگاه اتومکانیکای فرانکفورت به خبرنگار پایگاه خبری «عصر خودرو» گفت: سال اول حضور در فرانکفورت تعداد شرکت ها محدود بود اما در ادامه و در سال 2008 وضعیت حضور شرکت ها رو به بهبود گذاشت و هر دو سال یکبار که نمایشگاه اتومکانیکای فرانکفورت برگزار شده این تعداد نیز رشد داشت تا سال 2010 که ما با حدود 36 واحد بزرگ قطعه سازی در فضایی به وسعت 280 متر به فعالیت دراین نمایشگاه پرداختیم.
    او ادامه داد: اما از آن سال به بعد متاسفانه به دلیل مشکلاتی که تحریم ها ایجاد کرد برای 4 سال حضور در این نمایشگاه برای ما مقدور نشد و همین مسأله باعث شد سهمیه فضای 280 متری خود را از دست بدهیم به طوری که هم اکنون کشور آرژانتین جایگاه سابق غرفه های ایران را در اختیار گرفته است.
    او با اشاره به حضور 6 قطعه ساز با نام های آذین خودرو، کوبان کار، شفق دانا، بهرام الکترونیک و شرکت هنرورز با همکاری انجمن قطه سازان گفت: در کنار این شرکت ها شرکت های دیگری که در 4 سال وقفه کار انجمن به صورت مستقل در نمایشگاه حاضر بودند نیز درحال حاضر در فرانکفورت حاضر هستند که در میان این شرکت ها می توان از اورند پلاستیک ، کوشش رادیاتور، تولیدی یدکی  موتور ایران،سپاهان کوشا، کابل وران،سومر، لیاشیمی، فذا، صنعتی اندیشه، فنرسازی زر، رادیاتور ایران واطلس پمپ سپاهان، نام برد.
    قرائی حضور درخشان قطعه سازان ایرانی را باعث شگفتی فعالان دیگر کشورها خواند و  اذعان کرد که این حضور موفق جزئی از کل قطعه سازان قدر قدرت حاضر در کشور ایران مانند گروه عظام، کروز، اتحاد موتور و دیگر بزرگان هستند که حرف های بسیاری برای گفتن دارند.
    این کارشناس قطعه سازی در ادامه حضور شرکت های ایرانی را در اتومکانیکای فرانکفورت 2016 را تاکنون موفق ارزیابی کرده و افزود: مهم حضور شرکت ها در فضاهای اینچنینی است و سردر انجمن قطعه سازان ایران همراه با پرچم ایران جزء نشانه های مثبت این حضور است.
    مدیر اجرایی انجمن سازندگان قطعات خودرو عکس العمل شرکت های خارجی در قبال حضور پررنگ ایرانی ها را مثبت خواند و افزود: خارجی های حاضر کیفیت قطعات ارائه شده را مثبت ارزیابی می کنند و به دنبال قراردادهای همکاری مشترک هستند. به عنوان مثال شرکت هایی از تونس و اسپانیا برای حضور و فعالیت در ایران ابراز تمایل کرده اند. علاوه بر این شرکت های آلمانی نیز برای حضور در ایران بسیار ابراز تمایل می کنند، به طور مثال هیأتی از ایالت باواریا با اتاق بازرگانی جلسه داشتند . باب این همکاری ها در پسابرجام باز شده اما هنوز شرکت ها در حال بررسی وضعیت و انجام مذاکرات هستند.
    او در خصوص کمک سازمان های دولتی برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های خارجی نیز گفت: شرایط فراهم شده و پیش از مرکز توسعه تجارت درصدی را برای کمک به هزینه های شرکت ها پرداخت می کرد و به همین دلیل ما امیدواریم این روزها نیز به دلیل توجه روزافزون دولت به صادرات بتوانیم دوباره شاهد کمک های دولتی برای حضور پر رنگ در نمایشگاه های خارجی باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو