فونیکسریمکسبهتام

تاکید عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر ساماندهی موتورسواران

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه وضعیت موتورسواران و رسیدگی به جرائم و تخلفات آنها باید ساماندهی شود، تاکید کرد: البته شیوه برخورد با تخلفات این افراد باید به گونه‌ای باشد که جنبه اصلاحی و تربیتی به خود گیرد تا اثرگذاری آن را در جامعه شاهد باشیم.

تاکید عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر ساماندهی موتورسواران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایسنا ،عباس گودرزی با بیان اینکه ساماندهی موتورسواران در شهر باید در دستور کار نهادهای ذی‌ربط قرار گیرد، گفت: ساماندهی موتورسواران یک مطالبه مردمی است که کم و بیش به آن پرداخته شده اما هنوز به درجه مطلوب نرسیده و نیاز به برطرف کردن معایب آن دارد.

    وی افزود: وضعیت موتورسواران از چگونگی تحویل تا آدابی که راکب باید رعایت کند و همچنین نحوه نظارت دستگاه‌های نظارتی و افزایش سطح رضایت‌مندی در جامعه از جمله دغدغه‌هایی است که باید به آنها توجه ویژه شود.

    نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: نحوه برخورد با موتورسواران مساله یک‌وجهی نیست که بگوییم با یکبار برخورد مشکل حل می‌شود بلکه مسوولان راهنمایی و رانندگی باید بدانند که در نحوه برخورد و مواجهه با تخلف موتورسواران کجا از قوه قهریه استفاده کنند و کجا با نرمی و از سر مسائل تربیتی برخورد کنند.

    این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: واقعیت این است که متاسفانه در برخورد با مسائل اجتماعی که در کشور ما وجود دارد یا کاملا آن مساله را راکد و متروک می‌گذاریم و آن را رها می‌کنیم و یا به یکباره و به طور شدید برخورد می‌کنیم در حالی که افراط و تفریط چیز خوبی نیست.

    وی با تاکید بر اینکه موضوعات اجتماعی باید با برنامه‌ریزی، دقت، ظرافت و نکته‌سنجی مورد رسیدگی قرار گیرد، گفت: هدف از ورود به مسائل اینچنینی، رویکرد تربیتی آن است. ما به این مسائل ورود نمی‌کنیم که صرفاً خواسته باشیم به آن پرداخته باشیم بلکه ورود می‌کنیم تا آنچه که غلط است اصلاح شود.

    گودرزی تاکید کرد: نقش تربیتی که عملکرد ما می‌تواند داشته باشد قطعاً اثرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت. در همین مورد برخورد با موتورسواران گاهی نگاه غلطی وجود دارد که باید با تندی رفتار کرد در حالی که بنده معتقدم باید با موتورسواری که هنجارشکن، متخلف و قانون‌شکن است و نظم عمومی را به هم می‌زنند برخورد قاطعانه‌ای صورت گیرد.

    این نماینده مجلس ادامه داد: البته هستند افرادی که تخلفات آنها موردی بوده و آرامش جامعه را تهدید نمی‌کنند. در مورد اینها هم با توجه به اینکه هنجارهای اجتماعی را رعایت کرده‌اند باید نوع برخورد به گونه‌ای باشد که تخلف در آن سطح صورت گرفته است.

    این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: مدیر در هر حوزه‌ای که باشد باید شرایط را درک کند و متناسب با موضوع برخورد کند. قطعا با آن دسته از افرادی که آرامش مردم را تهدید می‌کنند قویاً و قاطع برخورد شود.

    وی با بیان اینکه شیوه تربیتی و اصلاح رویه تاثیرگذاری بیشتری دارد، گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس می‌تواند این مساله را به عنوان مطالبه عمومی مردم در دستور کار قرار دهد و در جایی هم که ضعف قانونی وجود دارد آن را برطرف کند.

    گودرزی در پایان با بیان اینکه مسوولان راهنمایی و رانندگی نیز تلاش‌های خود را انجام داده‌اند، گفت: ما باید به شکلی برخورد کنیم که آن اشتباه تکرار نشود و هنر یک مسوول این است که قانون را اجرایی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو