فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد،

موضوع تصادفات جاده‌ای باید در دستور کار قرار گیرد

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که مجلس از طریق کمیسیون‌های اجتماعی و صنایع می‌تواند نسبت به بررسی مشکلات و عوامل حوادث جاده‌ای ورود کرده و رسیدگی کند گفت: نبودن «زیرساخت‌های جاده‌ای، استاندارد بودن خودروها و فرهنگ مناسب» از عواملی هستند که در تصادفات جاده‌ای موثر هستند.

موضوع تصادفات جاده‌ای باید در دستور کار قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حسن لطفی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای اظهار کرد: اگر خواسته باشیم تصادف جاده‌ای را به طور کارشناسی تحلیل کنیم از چند منظر قابل بررسی است؛ نخست این که زیر ساخت‌های عمرانی باید توسط اداره راه اصلاح شود، زیرا نقاط حادثه خیز در کشور کم نیستند بنابراین ایمنی جاده‌های کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

    وی افزود: باید بررسی شود خودروهایی که مردم در مسافرت‌ها به ویژه در جاده‌های برون شهری از آن‌ها استفاده می کنند چند درصد از استانداردهای لازم برخودار هستند، در نتیجه نسبت به این مساله هم باید ناوگان حمل و نقل کشور پاسخگو باشد.

    نماینده مردم رزن در مجلس در ادامه با تاکید بر این که فرهنگ رانندگی در کشور باید نهادینه شود، گفت:  متاسفانه سه عامل عدم وجود زیرساخت‌های عمرانی جاده‌های کشور، عدم استاندارد بودن خودروها و نبود فرهنگ مناسب دست به دست هم داده‌اند تا شاهد وقوع چنین تصادفاتی باشیم که روز به روز هم آمار آن افزایش می‌یابد.

    لطفی درباره این‌که مجلس چگونه می‌تواند به این موضوع ورود کرده و بررسی کند، اظهار کرد: در مورد فرهنگ سازی قطعا کمیسیون‌های اجتماعی، ‌آموزش و یا فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌توانند نسبت به آن ورود کنند، در مورد استاندارد بودن نیز کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید با مسئولان مربوطه نشست داشته و نسبت به حل مساله اقدام کند.

    وی با اشاره به این که سه عامل ذکر شده در صورت رعایت کردن و توجه به آن‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیر گذار است، بیان کرد: وزرای راه، صنایع و فرهنگ که دست اندر کار این قضیه هستند باید نسبت به این مساله اهتمام داشته و پی گیری‌های لازم را انجام دهند، ضمن این که مجلس هم می‌تواند از طریق کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی به این موضوع ورود کرده و آن را در دستور رسیدگی قرار دهد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو