فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه بازدید وزیر صنعت از بن رو گفت:

کمبود نقدینگی، مهمترین مشکل صنعت خودرو کشور

عصر خودرو- جمالی گفت: در حال حاضر عمده ترین مشکل صنعت خودروسازی تامین نقدینگی است که خوشبختانه تا کنون دولت محترم و سیستم بانکی کشور در این زمینه با صنعت همراهی خوبی کرده اند.

کمبود نقدینگی، مهمترین مشکل صنعت خودرو کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در راس هیاتی از شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (بن رو) ساوه بازدید و از شرایط تولید این کارخانه مطلع شد.

    در حاشیه این بازدید مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص وضعیت گروه خودرو سازی سایپا گفت: خوشبختانه بعد از برداشته شدن تحریم ها و به سرانجام رسیدن برجام در کشور وضعیت گروه سایپا  با فضای جدیدی روبه رو شد و قرارداد های خوبی با حضور خودروسازان خارجی تنظیم شده است.

    وی با اشاره به دانشی که در گروه سایپا ایجاد شده گفت: خوشبختانه در سال های اخیر کارشناسان و متخصصان کشور توانسته اند به پیشرفت های خوبی در حوزه صنعت خودرو دست یابند و برهمین اساس در سال گذشته موفق شدیم محصولات جدیدی تولید و به بازار عرضه کنیم.

    جمالی تصریح کرد: در سال جاری نیز در تلاشیم تا محصول جدیدی را وارد بازار کنیم و قطعا این روند با همکاری شرکت های جدید سرعت خواهد گرفت و به صورت مستمر خواهد بود.

    وی گفت: متاسفانه در سال های گذشته تحریم برصنعت خودروسازی بسیاری تاثیر گذار بود علاوه بر این در گروه سایپا نیز بدلیل عدم مدیریت مطلوب این گروه در دوره های گذشته، به دلیل مشکلات نقدینگی، کاهش شدید تولید روبرو بودیم.

    مدیرعامل گروه سایپا خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حمایت های وزیر محترم صنعت معدن و تجارت و دولت تدبیر و امید شرایط به نحوی تبدیل شده که توانسته ایم از وضعیت نابسامان گذشته، عبور کرده و در سال جاری به بیش از 40 درصد افزایش تولید برنامه ریزی کنیم.

    وی در خصوص شرکت بن رو گفت: یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه سایپا شرکت بن رو است که امروز مورد بازدید وزیر محترم صنعت قرار گرفت. برای این شرکت برنامه خوبی در خصوص اصلاح ساختار مالی تنظیم شده و امیدوارم این اصلاح ساختار بزودی عملیاتی و اجرایی شود.

    جمالی گفت: محصول آریو در شرکت بن رو در حال تولید است و خوشبختانه برای اولین بار در کشور، گروه سایپا توانست خودرو اتوماتیک تولید داخل را وارد ناوگان تاکسیرانی کند که مورد استقبال رانندگان محترم تاکسی و هم وطنان نیز قرار گرفته است.

    وی تاکید کرد: افزایش تولید، اولین گام جهت اصلاح رفتار تولیدی این شرکت بوده و البته امیدواریم بتوانیم از مجموع تقاضاهایی که از کشورهای اروپایی و آسیایی داریم برای این شرکت جوینت ونچر مناسب انتخاب کنیم چرا که شرکت بن رو در کشور این توانمندی را دارد که بتواند هاب تولید خودرو و قطعات در استان مرکزی باشد.

    مدیرعامل گروه سایپا در خصوص مشکلات موجود در حوزه خودروسازی گروه سایپا گفت: در حال حاضر عمده ترین مشکل تامین نقدینگی است که خوشبختانه دولت محترم و سیستم بانکی کشور در این زمینه با صنعت همراهی خوبی کرده و با مدیریت خوب نقدینگی در شرکت توانسته ایم تا حدود زیادی بر این مشکل فائق آئیم.

    وی افزود: مشکلاتی در تراز نامه های گروه سایپا وجود داشت و شرکت با زیان انباشته روبرو بود که توانستیم با مهندسی مالی و همراهی دستگاه های ذی ربط اصلاح ساختاری در شرکت های گروه صورت دهیم و اکثریت شرکت های گروه از ماده 141 خارج شده اند.

    جمالی گفت: اصلی ترین وظیفه صنعت خودرو ارائه محصول خوب و باکیفیت است که آمار فروش نشان دهنده وجود اقبال در بازه محصولات گروه سایپا است و این یعنی مشکلات گذشته برطرف شده است و امیدواریم با مدیریت مطلوب بتوانیم مشکلات موجود را پشت سر بگذاریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو