فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل گروه سایپا در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای سایپا بیان کرد:

قرارداد سایپا و سیتروئن برگ زرینی در صنعت خودروسازی کشور است

عصر خودرو- جمالی گفت: با بررسی قراردادهای شرکت های چینی علی رغم پیشرفت این کشور با طرف های خارجی خود، مشخص شده که تعداد مفاد قید شده در این همکاری ها از قرارداد سایپا و طرف خارجی کمتر است که این موضوع نشان دهنده موفقیت سایپا در مذاکرات و انعقاد قرارداد مناسب است.

قرارداد سایپا و سیتروئن برگ زرینی در صنعت خودروسازی کشور است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  سایپا نیوز، همزمان با فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس برنامه ای جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی سایپا و شهید مدافع حرم با حضور مهدی جمالی مدیرعامل گروه سایپا، سردار عروج مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا، خانواده های شهدای سایپا و شهید مدافع حرم، فرماندهان کارگری گروه سایپا و کارکنان این شرکت برگزار شد.

    در این مراسم رونمایی از تمبر 31 شهید سایپا با حضور مادر شهید مدافع حرم، اسدالله ابراهیمی، برگزار شد. همچنین خیابان های داخلی شرکت سایپا به نام شهدای سایپا نامگذاری شد و از تابلوهای مزین به نام و تصویرشهدای سایپا نیز رونمایی انجام شد.

    در این مراسم دکتر جمالی ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و دهه ولایت گفت: گروه سایپا طی سال های جنگ تحمیلی 31 شهید را تقدیم کشور و انقلاب اسلامی کرد و در ماه های اخیر نیز یکی از همکاران در محافظت از حرم حضرت زینب به خیل شهدا پوسته است و به منظور گرامیداشت و حفظ یاد و نام شهدای عزیز سایپا این برنامه برگزار شده است. علاوه براین خیابان های داخل شرکت نیز به نام این شهیدان نام گذاری شده و از تابلوهای مزین به نام و تصاویر این شهدا رونمایی شد. همچنین با حضور خانواده شهدا از تمبر یاد بود 31 شهید سایپا نیز رونمایی شد.

    وی در حاشیه این مراسم در خصوص نحوه همکاری گروه سایپا با خودروسازان مطرح و جهانی گفت: پس از اقدامات دولت تدبیر و امید و به سرانجام رسیدن برجام مشکلات متعدد صنعت خودرو برطرف شده و با صبر و تحمل توانستیم مذاکرات خوبی را با طرف های خارجی انجام دهیم و الان در شرایطی هستیم که سایپا شرایط و خواسته هایش در انعقاد قرارداد را به طرف خارجی اعلام می کند.

    مدیرعامل گروه سایپا گفت: در اعلام شرایط، موارد مورد نظر وزارت صنایع تامین شده و طرف خارجی می بایست 50 درصد سرمایه گذاری مشترک را انجام دهد.

    وی تصریح کرد: شرایط قرارداد به نحوی است که اگر در آینده، کشور دچار تحریم شود شرکت سایپا هیچ گونه زیانی متحمل نمی شود و طرف خارجی در سود و زیان و تولید محصول جدید شریک است و در قراردادی که با شرکت سیتروئن منعقد شده این موارد در نظر گرفته شده است.

    جمالی خاطر نشان کرد: علاوه برموارد فوق شریک خارجی می بایست 30 درصد از محصول تولیدی مشترک را در شبکه توزیع خودش صادر کند و بفروش برساند و این موارد در قرارداد با شرکت سیتروئن لحاظ شده است.

    مدیرعامل گروه سایپا در خصوص محصولات مشترک تولیدی جدید نیز گفت: براساس قرارداد منعقده به دنبال آن هستیم که در سال 2017 محصولی که در ایران بصورت مشترک تولید می شود ، بروز باشد و همزمان در اروپا نیز تولید شود و شروع فعالیت و تولید این خودرو با 40 درصد داخلی سازی همراه است و در مدت 3 سال ، 70  درصد قطعات آن توسط قطعه سازان داخلی تامین خواهد شد.

    وی گفت: شرایط مدنظر در قراردادها با مطالعاتی از عملکرد کشورهای پیشرفته در صنعت خودرو بدست آمده و روشی برای پیشرفت این صنعت می باشد.

    جمالی افزود: چنانچه بررسی نمائیم حتی کشوری مانند چین در قراردادهای مشابه خود با شرکت های تولیدی خودرو از آپشن ها و شرایط کمتری نسبت به قرارداد ما با طرف خارجی منتفع شده است که این نشان از موفقیت گروه خودروسازی سایپا در مذاکرات خود می باشد و امیدواریم که با اجرای خوب قراردادهای تنظیم شده شاهد رشد سطح تکنولوژی و همچنین رشد بازار صادراتی خود باشیم.

    وی گفت: باید اعلام کنم که خوشبختانه گروه سایپا دارای دانش فنی و تولید محصول شده است و سال گذشته اولین محصول جدید و صد درصد ایرانی به نام ساینا را وارد بازار کردیم و در تلاشیم تا پایان سال دو محصول جدید و کاملا ایرانی را به بازار عرضه کنیم و طی سال های َآینده، سالیانه یک تا دو محصول جدید به بازار عرضه شود.

    جمالی در خصوص بازدید وزیر صنعت از شرکت بن رو هم گفت: در سفر دوره ای وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت از استان مرکزی، بازدیدی نیز از شرکت بن رو سایپا صورت گرفت. این شرکت پتانسیل خوبی برای  ایجاد مشارکت خارجی دارد و در این بازدید برنامه اصلاح ساختار، توسعه محصول و جوینت ونچر به وزیر محترم ارائه شد که مورد استقبال ایشان قرار گرفت.

    وی افزود: برنامه های خوبی برای شرکت بن رو و گروه سایپا مد نظر قرار گرفته و در حال مذاکره با شرکت های کیا، نیسان، چانگان، برلیانس و رنو هستیم و امیدواریم بتوانیم با انعقاد قراردادهای خوب، آغاز خوبی برای توسعه صنعت خودروسازی داشته باشیم و قطعا تا پایان سال خبرهای خوبی خواهیم داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو