فونیکسریمکسبهتام

لاماری ایما HEV با قدرت و امکانات بیشتر در راه بازار

جدیدترین خودرو هایبریدی بازار چقدر قیمت می خورد؟

عصر خودرو- بازار خودرو ایران هر روز شاهد گزینه الکتریکی و هایبریدی جدیدی است که مهمترین مشخصه آن ها قدرت بیشتر و مصرف سوخت و آلایندگی کمتر در مقایسه با خودروهای بنزینی است. لاماری ایما HEV یکی از این گزینه ها تازه است که به صورت خلاصه دو ثانیه شتاب بهتر، دو لیتر مصرف سوخت کمتر و ده ها آپشن بیش تر از نسخه بنزینی معمولی دارد و توسط آرین پارس موتور عرضه می شود.

جدیدترین خودرو هایبریدی بازار چقدر قیمت می خورد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، لاماری ایما در نسخه معمولی با قیمت شرکتی 1.431 عرضه می شود و قیمت آن در بازار برای مدل های سال 1403 به 2.1 میلیارد تومان می رسد که نشان دهنده حاشیه افزایش قیمتی 47درصدی برای نسخه معمولی است. حال با توجه به مزیت های متعدد نسخه هایبریدی در مقایسه با نسخه بنزینی پیش بینی می شود این مدل جدید که تفاوت های ظاهری با نسخه معمولی دارد نیز در بدترین حالت، همین حاشیه قیمتی حدود 40 تا 50 درصدی را حفظ کند. لاماری ایما HEV در اسفند ماه سال 1402 باقیمت مصوب حدود 1.9 میلیارد تومان به فروش رسید که با احتساب افزایش احتمالی قیمت 40 تا 50 درصدی در بازار به حدود 2.7 تا 2.8 میلیارد تومان خواهد رسید. لاماری ایما HEV دومین خودرو هایبریدی خواهد بود که قدم به خیابان ها می گذارد و نزدیک ترین  رقیبش یعنی تیگو 8 پروeپلاس هم اکنون در بازار حدود 3.2 میلیارد تومان قیمت دارد.

    لاماری ایما هایبرید یا HEV از یک پیشرانه برقی در کنار پیشرانه بنزینی بهره می برد. پیشرانه بنزینی این خودرو 1.5 لیتری توربو با حداکثر توان 168 اسب بخار و حداکثر گشتاور 280 نیوتون متر است که با یک پیشرانه الکتریکی با حداکثر توان 174 اسب بخار و حداکثر گشتاور 300 نیوتون متر همراهی می شود. باتری لیتیومی(مایع خنک) نسخه هایبرید 2 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و از طریق ترمز گیری، حرکت در سراشیبی و همچنین موتور بنزینی دائما شارژ می شود و برای به حرکت در آوردن موتور الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.البته این تغییرات منجر به افزایش وزن نسخه هایبرید به 1700 کیلوگرم شده که حدود 150 کیلوگرم وزن بیشتری از نسخه معمولی دارد اما در نهایت همه عملکرد های فنی و مصرف سوخت خودرو بهبود یافته است.

     

    لاماری ایما در نسخه معمولی تنها مجهز به تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت به همراه تنظیم گودی کمر است. نسخه هایبرید این خودرو تحول قابل توجهی در بخش صندلی ها بخصوص برای سرنشینان جلو داشته به گونه ای که در گام نخست، فرم صندلی ها دو تکه با پشت سری به فرم یکپارچه اسپرت تغییر پیدا کرده که تماما کمر سرنشینان را در بر می گیرد و حس اطمینان بالایی برای رانندگی اسپرت ایجاد می کند. همچنین تنظیمات برقی صندلی راننده به 10 جهت ارتقاء پیدا کرده و صندلی شاگرد نیز امکان تنظیم برقی در 4 جهت را دارد. سیستم گرم کن و سرد کن به صندلی راننده افزوده شده و صندلی شاگرد نیز به گرم کن مجهز است. همچنین صندلی راننده به ماساژور با 5 حالت مختلف ماساژ تجهیز شده حافظه تنظیمات صندلی و آینه نیز برای راننده به آن افزوده شده است.

    مهمترین امکانات رفاهی لاماری ایما در نسخه معمولی شامل دو نمایشگر 10.25 اینچی پشت فرمان و میانه داشبورد، دوربین عقب، دوربین ثبت وقایع، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل و کول باکس می شود. نسخه HEV این خودرو علاوه بر این امکانات و امکانات ایمنی و رفاهی بخش صندلی ها که اشاره شد به موارد تازه ای همچون سیستم خودکار تنظیم آینه هنگام حرکت به عقب، دوربین 360 درجه، در برقی عقب، نورپردازی داخل کابین و نوربالای اتوماتیک مجهز شده است. همچنین سقف پانورامیک لاماری ایما در نسخه HEV، امکان تنظیم نور ورودی را دارد و با عنوان Skylight معرفی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۵
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        آخرین بروزرسانی ۱۰ ساعت پیش
        آرشیو