فونیکسریمکسبهتام

۵ محصول جدید پژو به ایران می‌آیند

عصر خودرو- ایران‌خودرو و پژو در حالی پس از چهار سال جدایی، دوباره به یکدیگر رسیدند که طبق قرارداد منعقد‌شده میان آنها، قرار است پنج پژوی جدید در کشور تولید و عرضه شود.

۵ محصول جدید پژو به ایران می‌آیند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصادآنلاین، ایران‌خودرو و پژو در حالی پس از چهار سال جدایی، دوباره به یکدیگر رسیدند که طبق قرارداد منعقد‌شده میان آنها، قرار است پنج پژوی جدید در کشور تولید و عرضه شود.

    این دو دوست قدیمی که اواخر سال 91 ناگهان و به دلیل تشدید تحریم‌ها، از هم جدا شدند، پس از توافق هسته‌ای ژنو، باب مذاکرات با یکدیگر را آغاز و در نهایت طی زمستان 94، قرارداد جدیدی را امضا کردند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، طبق این قرارداد که گفته می‌شود از جنس جوینت ونچر است، پژو پنج محصول جدید خود را به تدریج راهی بازار ایران خواهد کرد و در این بین برخی در مدار تولید قرار می‌گیرند و برخی نیز فقط وارد خواهند شد.

    هرچند با توجه به تراکم بسیار زیاد در بازه قیمتی زیر 50 میلیون تومان، انتظار می‌رفت ایران‌خودرو و پژو محصولاتی در این بخش از بازار را عرضه کنند، با این حال کف قیمتی خودروهایی که قرار است راهی کیلومتر 14 جاده مخصوص شوند، 50 میلیون تومان است.

    آن طور که ایران‌خودرویی‌ها اعلام کرده‌اند، پنج محصول مدنظر پژو برای بازار ایران، بین 50 تا 185 میلیون تومان قیمت خواهند داشت و هر کدام، بخشی جداگانه از بازار را پوشش می‌دهند. بر این اساس، پژو 301، پژو 208، پژو 2008، پژو 308 و پژو 508 به تدریج از اواخر امسال راهی بازار کشور خواهند شد که چراغ اول را مدل 2008 روشن خواهد کرد. بنا به گفته مدیر فروش ایران‌خودرو، مدل 2008 بسته به آپشن و امکانات، قیمتی بین 75 تا 90 میلیون تومان خواهد داشت و با 20 درصد ساخت داخل اولیه از زمستان امسال وارد خط تولید می‌شود.

    در مرحله بعد اما قرار است دو مدل 208 و 301 و در ادامه، مدل‌های 308 و 508 روانه بازار شوند که در این بین، پژو 208 بازه قیمتی 60 تا 65 میلیون تومان را پوشش می‌دهد. همچنین مدل 301 نیز که ارزان‌ترین محصول جدید پژو در ایران به شمار می‌رود، با قیمتی بین 50 تا 60 میلیون تومان (بسته به آپشن‌ها و امکانات) عرضه می‌شود. بنا به گفته مسوولان ایران‌خودرو، مدل 508 نیز که گران‌ترین خودرو جدید پژو در ایران محسوب می‌شود، احتمالاً قیمتی حدود 185 میلیون تومان خواهد داشت. در مورد مدل 308 نیز ایران‌خودرویی‌ها عنوان کرده‌اند که هنوز قیمت خاصی برای آن لحاظ نشده و مشخص نیست این محصول در کدام بازه قیمتی عرضه خواهد شد.

    به جز خودروهای نام‌برده‌شده، پژو قصد دارد مدل 207 را بار دیگر در ایران به تولید برساند، محصولی که چند سال پیش نیز میهمان ایران‌خودرو بود اما بعد از رفتن پژو، تولیدش متوقف شد. این خودرو در واقع محصول جدیدی به شمار نمی‌رود و قرار است با قیمتی حدود 45 میلیون تومان به دست مشتریان برسد.

    با توجه به قیمت‌هایی که پژو و ایران‌خودرو برای محصولات جدید خود در نظر گرفته‌اند، عملاً دست خیلی‌ها از خرید آنها کوتاه خواهد ماند، زیرا قدرت خرید نزدیک به 80 درصد از مشتریان داخلی، با بازار زیر 50 میلیون تومان تناسب دارد. همچنین از آنجا که خودروهای چینی حضور گسترده‌ای در بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان دارند، رقابتی نزدیک میان این چشم‌بادامی‌ها و پژوهای جدید شکل خواهد گرفت. هرچند ممکن است ابتدا پژوهای جدید بر چینی‌ها فائق بیایند، اما هیچ تضمینی بابت تداوم این برتری وجود ندارد و ممکن است چشم‌بادامی‌های زیرک بازار خودرو ایران، در ادامه به رقبایی سرسخت برای فرانسوی‌های تازه‌وارد تبدیل شوند. بدون شک، جنگ چینی‌ها و فرانسوی‌ها در بازار خودرو ایران، جنگ قیمت و آپشن خواهد بود و باید منتظر ماند و دید در نهایت کدام یک پیروز می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو