فونیکسریمکسبهتام

تولیدات ایران خودرو در عمان و آذربایجان

جاده های آسیای میانه و آفریقا زیر چرخ خودروی ایرانی

عصر خودرو- همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر افتتاح خط تولید ایران خودرو با سرمایه گذاری طرف خارجی در آذربایجان، رایزن بازرگانی ایران در عمان نیز از راه اندازی خط تولید محصولات این کارخانه در عمان خبر داد.

جاده های آسیای میانه و آفریقا زیر چرخ خودروی ایرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، طی نشستی با حضور معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان ایران خودرو و سرمایه گذار آذری برضرورت تسریع در پروژه احداث سایت ایران خودرو در آذربایجان و افتتاح آن تا اوایل سال آینده تأکید کردند.

    تولیدات ایران خودرو در عمان و آذربایجان

    جعفر سرقینی در این جلسه که با حضور منوچهر طاهایی مشاور وزیر و سخنگوی وزارت صنعت، معدن وتجارت، حسین اسفهبدی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران، امین آخوندوف سرمایه گذاری آذری، مدیر صادرات ایران خودرو در منطقه آسیای مرکزی و عده ای از کارشناسان، در حاشیه نمایشگاه تجار ایرانی در باکو برگزار شد، ضمن تأکید براجرای دقیق توصیه های وزیر صنعت که در روز پی ریزی سایت مطرح شده بود، بر تسریع در مراحل احداث سایت، فروش محصول با قیمت مناسب و رقابتی، ارائه خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش و بهره مندی از لیزینگ تأکید کرد.

    در این نشست طرف آذری ضمن ابراز خرسندی از مشارکت با ایران خودرو، قول داد مرحله نخست پروژه تولید خودرو تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

    سایت ایران خودرو در آذربایجان با سرمایه گذاری 14میلیون دلاری طرف آذری و در مساحتی 10هکتار، در شهرک صنعتی نفتچالا در حال احداث است. قرار است در این سایت سالانه 10هزار دستگاه خودروی دنا، سورن، رانا و سمند ال ایکس تولید شود. در فاز دوم این پروژه تولید خودروهای تجاری برای نوسازی ناوگان حمل ونقل این کشور مدنظر است.

    ایران خودرو در بازارهای آفریقا

    در همین حال نخستین خودروی تولید مشترک ایران و عمان سال آینده راهی بازار آفریقا می شود.

    عباس عبدالخانی، رایزن بازرگانی ایران در عمان از راه اندازی خط تولید خودروی دنا با مشارکت ایران خودرو در عمان خبر داد و گفت: نخستین محصول این مشارکت سال آینده تولید و به بازار کشورهای شرق آفریقا و نیز یمن صادر می شود.

    عبدالخانی، دیروز در نشست خبری برگزاری نمایشگاه محصولات عمان (OPEX) افزود: قرارداد این همکاری میان شرکت ایران خودرو و طرف عمانی امضا شده و این خط تولید در منطقه آزاد «دُقُم» عمان در دست احداث است.

    وی ادامه داد: عمانی ها نیز قصد دارند یک شهرک صنعتی بزرگ برای ورود به بازارهای ایران، افغانستان و کشورهای آسیای میانه در چابهار احداث کنند.

    رایزن بازرگانی ایران در عمان، حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته را یک میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در چهار ماه نخست امسال 275 میلیون دلار کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی مهندسی به عمان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 161درصد افزایش داشت.

    وی، آهن و فولاد، قیر و دام زنده را سه محصول عمده صادراتی ایران به عمان ذکر کرد و گفت: تا سه سال گذشته صادرات دام زنده ایران به عمان حدود 10 میلیون دلار بود اما این رقم اکنون به 100 میلیون دلار افزایش یافته است.

    4 مدل برای آذربایجانی ها

    سابینا نوبری، مدیر صادرات آسیا، اروپا و کشورهای همسود شرکت ایران خودرو گفت: براساس توافق حاصله، این شرکت چهار مدل خودروهای سواری با شریک آذربایجانی در کوی صنعتی نفتچالا واقع در 168 کیلومتری جنوب باکو تولید خواهد کرد.

    نوبری در مصاحبه با ایرنا در حاشیه دومین نمایشگاه ایران پروژه در باکو افزود: برنامه ریزی شده تا تولید چهار مدل خودرو از جمله رانا، دنا، سورن و سمند ال ایکس به طور مشارکتی بین ایران خودرو و شرکت آذیوروکار جمهوری آذربایجان ماه مه سال 2017 میلادی در واحد تولیدی مشترک این دو شرکت در کوی صنعتی نفتچالا آغاز شود.

    وی افزود: در مرحله نخست در این واحد تولیدی سالانه 2 هزار دستگاه خودروهای سواری یاد شده تولید می شود، ولی ظرفیت خط تولید این واحد تولیدی 10 هزار دستگاه خودرو در سال است.

    به گفته نوبری، شرکت ایران خودرو با چهار مدل خودروی رانا، دنا، سورن و سمند ال ایکس در نمایشگاه ایران پروژه در باکو حضور داشت و می خواست این محصولات را به مردم جمهوری آذربایجان بشناساند.

    وی افزود: در این نمایشگاه همچنین فرم هایی را طراحی کردیم تا بتوانیم سلیقه شهروندان جمهوری آذربایجان و نیز نظرات آنان درباره این خودروها و قیمت مورد نظر را ارزیابی کنیم.

    نوبری ادامه داد: آنچه مشاهده می شود این است که بستر لازم برای فروش خودروهای شرکت ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فراهم است و مردم این کشور علاقه مند به خرید خودروهای ایرانی هستند.

    وی درباره حضور شرکت ایران خودرو در بازار جمهوری آذربایجان از لحاظ رقابتی نیز گفت: تلاش زیادی کردیم تا خدمات پس از فروش را به خوبی انجام دهیم و خوشبختانه آن عده از شهروندان آذربایجانی که خودروهای شرکت ایران خودرو را خریداری کرده اند، از سطح خدمات شرکت ما و نیز قیمت مناسب قطعات این خودروها راضی هستند.

    مدیر آسیا، اروپا و کشورهای همسود شرکت ایران خودرو با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت در جمهوری آذربایجان افزود: شرکت ایران خودرو فعالیت خود در جمهوری آذربایجان را سه سال پیش آغاز کرد و در این مدت نزدیک به 5 هزار دستگاه خودروی سواری به این کشور صادر و به فروش رسانده و به همین دلیل مردم جمهوری آذربایجان شناخت خوبی درباره محصولات شرکت ایران خودرو دارند.

    واحد تولیدی مشترک شرکت های ایران خودرو و آذیوروکار با سرمایه گذاری 14میلیون دلاری طرف آذری و در مساحتی 10 هکتار در کوی صنعتی نفتچالا در حال احداث است.

    تفاهم نامه راه اندازی این واحد تولیدی در سال جاری میلادی میان شرکت های ایران خودرو و آذیوروکار آذربایجان به امضا رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو