فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سایپا:

تمرکز بر تولید خودروهای اتوماتیک

برجام مشکلات صادرات را کاهش داده است

عصر خودرو- « مهدی جمالی» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان سفرش به لبنان با تاکید به اینکه « برجام مشکلات صادرات را کاهش داده است»، گفت که تولیدات سایپا بر خودروهای اتوماتیک متمرکز می شود.

تمرکز بر تولید خودروهای اتوماتیک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، جمالی پیش از ترک بیروت  از سفرش به لبنان و نتایج مذاکراتش با مقامات صنعتی و بانکی این کشور ابراز رضایت کرد و گفت: شروع خوبی برای سایپا در لبنان رقم خورده است.
    وی افزود: طرف تجاری سایپا در لبنان تلاش های زیادی انجام داده، از جمله نمایشگاهی از خودروهای تولید سایپا برگزار کرده است و از آن دیدن کردم.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا روز دوشنبه گذشته در راس هیاتی از جمله « ناصرآقا محمدی» مدیرعامل پارس خودرو برای بررسی امکان فروش خودروهای تولید این شرکت وارد لبنان شد و دیروز( پنجشنبه) با بدرقه «محمد صادق فضلی» کاردار ایران در لبنان، بیروت را به مقصد تهران ترک کرد.
    جمالی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به مذاکراتش خوبش با برخی بانک های لبنانی خاطرنشان کرد: نحوه فروش ماشین در لبنان عمدتا لیزینگ است و بر این اساس باید با بانک ها مذاکره می کردیم تا مشتریان ما بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
    وی از مذاکراتش با وزیر صنعت لبنان هم ابراز خرسندی کرد و گفت که در این مذاکرات طرف لبنانی اعلام کرد که سایپا می تواند از امکانات دولت لبنان هم استفاده کند.
    مدیرعامل سایپا تصریح کرد: چنانچه نتیجه امکان سنجی ها و بررسی های تیمی مرکب از نمایندگان سایپا و وزارت صنعت لبنان مثبت باشد احتمال ایجاد سایت تولید خودروهای سایپا در لبنان در آینده وجود دارد.

    ** تمرکز بر تولید خودروهای اتوماتیک
    جمالی گفت: مذاکرات سایپا با طرف های خارجی مانند شرکت های رنو، چانگان و کیا ادامه دارد و انتظار داریم در فرصت کمی به نتیجه برسد.
    وی افزود: بررسی درخواست های مشتریان در داخل و خارج از کشور از جمله لبنان نشان می دهد که استقبال از خودروهای اتوماتیک بالاست و به همین دلیل تمام تلاش خود را بر تولید سریع این دست خودروها متمرکز می کنیم.
    مدیرعامل ساپیا تاکید کرد: امیدوارم تا پایان سال شمسی نخستین محصولات اتوماتیک سایپا وارد بازار برای عرضه شود.

    ** برجام مشکلات صادرات را کاسته است
    جمالی با بیان اینکه « برجام فرصت های خوبی ایجاد و مشکلات صادرات را تا حدودی کاسته است »، گفت: به عنوان مثال در لبنان پیشتر امکان استفاده از تسهیلات بانکی نبود اما این امکان بعداز برجام فراهم شده است.
    وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی صادرات خودرو ما این است که مقصد تولیدات ما بیشتر کشورهای نفت خیز و همسایه بوده اند و اکنون این کشورها با مشکلاتی مانند کاهش قیمت نفت و حضور گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش مواجه هستند.
    مدیرعامل سایپا ابراز امیدواری کرد که مشکلات این کشورها بزودی حل تا فرصت برای صادارت خودروهای تولیدی ما هم بیشتر شود.

    ** وزیر صنعت لبنان
      « حسین الحاج حسن» وزیر صنعت لبنان در دیدار با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد که روند حواله های پولی بین ایران و لبنان مثبت شده است.
    در این دیدار اعضای هیات صنعتی و اقتصادی ایران و محمد صادق فضلی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان و « ماجد الخوری» سرپرست نمایندگی سایپا در لبنان حضور داشتند.
    دو طرف در این دیدار درباره تقویت روابط صنعتی و تجاری بین ایران و لبنان به ویژه در زمینه تولید خودرو گفت وگو و امکان توسعه سرمایه گذاری های مشترک و افتتاح شعبه گروه خوردوسازی سایپا به عنوان تامین کننده بازارهای لبنان و آفریقا، بررسی کردند.
    الحاج حسن تاکید کرد: دولت لبنان مشوق همکاری ها و سرمایه گذاری هایی است که به ایجاد فرصت های کاری جدید، فضای رقابتی و تامین خواسته های مصرف کنندگان با بهترین کیفیت و قیمت منجر شود.
    وی افزود: موضوع انتقال حواله های مالی بین ایران و لبنان دیگر مانع قانونی ندارد و این مساله به مرور زمان در مسیر حل شدن قرار دارد، به ویژه اینکه تجارت بین ایران و اروپا و سایر کشورها در آمریکا و آسیا حالت منظم و فعالتری پیدا کرده است و انتقال حواله ها به صورت طبیعی انجام می گیرد.
    مدیرعامل سایپا نیز تاکید کرد که ایران به دنبال بهترین رابطه با لبنان در همه سطوح به ویژه در بخش اقتصادی و تجاری است.
    وی از الحاج حسن دعوت کرد تا از شرکت خودروسازی سایپا در تهران دیدن کند.
    جمالی همچنین خواستار حمایت وزارت صنعت لبنان از نمایشگاه فروش محصولات سایپا شد که در لبنان دایر شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو