فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ (۵۴)

نقاب تازه پرچم‌دار مازراتی

عصر خودرو: سه سال و نیم پس از عرضه نسل جدید کواتروپورته و فروش بیش از ۲۴ هزار دستگاه از آن در این مدت، مازارتی فیس‌لیفت میان‌چرخه این سدان فول‌سایز لوکس اسپرت خود را بصورت رسمی در موتورشو پاریس ۲۰۱۶ معرفی کرد.

نقاب تازه پرچم‌دار مازراتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، برای مدل 2017، با بازنگری صورت گرفته در طراح جلوپنجره و سپر جلو، رُخ تهاجمی تر کواتروپورته به گیبلی و همچنین، شاسی‌بلند اسپرت مازراتی، لوانته، نزدیک تر شده. باقی تغییرات ظاهری، از جمله فرم تازه قاب آیینه‌بغل ها و طرح اسپرتی تر سپر عقب، به این اندازه چشمگیر نیستند اما در مجموع، کمی تازگی و جذابیت بصری بیشتر به پیکره خوش‌تراش پرچم‌دار مازراتی داده اند. همچنین برای ارتقاء خصوصیات آئرودینامیک بدنه و خنک‌سازی بهینه پیشرانه، کواتروپورته 2017 به مکانیزم فعال باز/بسته کردن دریچه هواکش جلوپنجره مجهز شده است. در کابین، آنچه که در نگاه اول جلب نظر می کند، تجدید نظر در چیدمان بخش مرکزی داشبورد و کنسول میانی است که با صفحه نمایش بزرگتر سیستم اطلاعات و سرگرمی (لمسی 8.4 اینچی) و چیدمان تغییر یافته کنترلگر های سیستم صوتی و تهویه، کمی مدرن تر احساس می شود. البته احساس بالارده تری که تجدیدنظر در متریال و تزئینات به این محیط داده را نیز نباید فراموش کرد. همچنین پکیج سامانه های همیار جدیدی برای کواتروپورته 2017 در نظر گرفته شده که متشکل است از کروزکنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف و آغاز حرکت خودکار، هشدار خروج از لاین مسیر، هشدار احتمال تصادف از روبرو و ترمز اضطراری خودکار. با این پکیج آپشنال، سیستم دید 360 درجه از اطراف نیز قابل سفارش خواهد بود.

قدرتمندترین و سریع ترین مدل سدان فول‌سایز لوکس اسپرت مازراتی، کواتروپورته GTS، کماکان با همان پیشرانه V8 توئین‌توربو 3.8 لیتری 530 اسب‌بخاری مدل پیش از فیس‌لیفت عرضه می شود، اما حداکثر سرعت آن، حال به 310 کیلومتر در ساعت افزایش یافته. در مدل پایه اما قدرت موتور V6 توئین‌توربو 3.0 لیتری به 350 اسب‌بخار ارتقاء یافته که شتاب 5.5 ثانیه و حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت را امکان‌پذیر می سازد. مدل های S و SQ4، با نسخه 410 اسب‌بخاری همین پیشرانه، می توانند تا 286 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرند. این افزایش جزئی بیشینه سرعت، در مدل های مجهز به پیشرانه V6 توربودیزل 3. لیتری (250 و 275 اسبی) نیز اعمال شده.

 

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو