فونیکسریمکسبهتام

راهنمای خرید خودرو دست دوم

عصر خودرو- اگر قصد خرید خودرو دست دوم را دارید این مطلب را از دست ندهید .

راهنمای خرید خودرو دست دوم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، راهنمای خرید خودرو دست دومبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  نکاتی که باید قبل از خرید خودرو دست دوم به آن توجه کنید :

    1- از هرکجا که می توانید آگهی فروش اتومبیل پیدا کنید. از آگهی نمایندگی ها در روزنامه تا آگهی های شخصی چاپ شده و آنلاین. این گونه می توانید از اتومبیل های فروشی در شهر خود باخبر شوید. اغلب نمایندگی ها، اتومبیل ها را پیش فروش می کنند که معمولاً گران تر هستند و گارانتی محدودتری دارند.


    2- لیستی از ویژگی هایی که می خواهید اتومبیل داشته باشد بنویسید، همراه با کیلومتر مصرفی قابل قبول و دیگر شرایط.


    3- با فروشندگان اتومبیل های انتخابی تان قرار ملاقات بگذارید و دوستانی که خوره اتومبیل هستند را هم همراه خود ببرید. از هر چیزی یادداشت برداری کنید.


    4- بپرسید چگونه از آن مراقبت کرده اند و اتومبیل ها را به دقت بازرسی کنید. حواس تان به زنگ زدگی ها باشد. از افرادی که اتومبیل دست دوم خریده اند سؤال کنید. تجربه ی آن ها می تواند به شما کمک کند.


    5- از فروشنده سوال بپرسید تا مبادا آخر سر گرفتار جنس بنجل شوید. سؤالاتی مثل، کیلومتر مصرفی ماشین، صاحبان قبلی اتومبیل و همچنین تصادفات و صدماتی که به اتومبیل وارد شده است. و اگر فروشنده با شما صادق نیست از اهل فن برای یافتن پاسخ این سؤلات کمک بگیرید.


    6- ماشین را امتحان کنید. آیا در آن راحتید؟ به آزاد راه بروید، صفر تا صد آن را امتحان کنید تا ببینید قدرت اتومبیل چقدر است. نیش ترمز بزنید ببینید خوب عمل می کند. تمام چراغ ها، چراغ ترمز، نور بالا، نور پایین، چراغ خطر، مه شکن، راهنماها، برف پاک کن، رادیو، بخاری، کولر و پنکه را روشن کنید و از دوست تان بخواهید چراغ ها را کنترل کند. درها، پنجره ها و بوق را امتحان کنید. به لاستیک اتومبیل دقت کنید ببینید آج خوبی دارند یا نه. چون لاستیک نو چند صد هزار تومانی خرج دارد.


    7- وقتی اتومبیل مورد پسندتان را پیدا کردید، آن را به مکانیکی برده و چک کنید.

    8- بعد از اینکه با نمایندگی سر قیمتی توافق کردید، فرم های لازم از جمله صورت معامله و سند اتومبیل را به شما تحویل می دهد.


    نکات و هشدارها

    اگر فروشنده ای می خواهد سریع معامله را ختم کند، بهتر است از او دوری کنید. معلوم نیست چه ماشینی را می خواهد قالب شما کند، اما در اینکه می خواهد جیب شما را خالی کند شکی نیست.

    شماره شناسایی اتومبیل را با شماره ی روی داشبورد یا زیر کاپوت یا کناره در و نیز برگه ی صورت معامله مطابقت دهید. عدم تطابق شماره نشان دهنده ی دزدی بودن قطعات و یا خود اتومبیل می باشد.

    اگر فروشنده سند را تحویل نمی دهد، یعنی اینکه قسط اتومبیل را پرداخت نکرده است. همراه فروشنده به بانک رفته و بدهی را صفر کنید. بدون سند اتومبیل شما ثبت نمی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو