فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تاکید کرد

تدوین سند ملی ترافیک و الزامات شهرسازی

عصر خودرو- رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در همایش الزامات ترافیکی در ساختمان‌ها با اشاره به این نکته که نمیتوانیم به مقوله ترافیک بی‌تفاوت باشیم گفت: ما نیاز به سند مشخص و لازم‌الاجرا داریم تا تمامی مسئولیت‌ها را تعیین کند.

تدوین سند ملی ترافیک و الزامات شهرسازی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، محمد شکرچی‌زاده در همایش الزامات ترافیکی در ساختمان‌ها با اشاره به اهمیت ادغام بخش راه با شهرسازی به تحقیقات این دو حوزه در مرکز تحقیقات اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقات با ایجاد پژوهشکده‌های معماری و شهرسازی، حمل و نقل اقتصادی و مالی به مقوله‌های مختلف حوزه‌های راه و شهرسازی می‌پردازد.

    رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ادامه داد: با توجه به تنوع موضوعات و مباحث بین‌بخشی همکاری خوبی در حوزه‌های مختلف راه و همچنین شهرسازی در مرکز اتفاق افتاده است و مرکز به عنوان اتاق فکر حوزه‌های راه و شهرسازی فعالیت می‌کند که پژوهش‌های کاربردی و راهبردی را در مجموعه وزارتخانه پیش می‌برد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مسئولیت حاکمیت این است که در شهرها قابلیت زندگی و امور حمل و نقلی را فراهم کند. نگاه ما این است که مهندسانی که در مجموعه‌های مختلف مسئولیت دارند همچنان که نسبت به نظامات ساختمان مسئولیت می‌پذیرند نسبت به شهر هم احساس مسئولیت کنند و بی‌تفاوت از کنار این موضوع نگذرند.

    شکرچی زاده با اشاره به اینکه جمعیت شهرها در حال حاضر نسبت به اوایل انقلاب 6 برابر شده گفت: با گسترش شهرها حقوق شهروندان ضایع شده و تعابیری چون شهرفروشی، کلان‌شهرها را دچار آسیب کرده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همان طور که دربرابر زلزله حساسیت به خرج می‌دهیم و کدهایی را سال‌های قبل برای آن تعیین کرده‌ایم باید در برابر موضوعات دیگر همچون شهرسازی نیز اهمیت قائل شویم و برای آنها الزاماتی را در دستور کار قرار دهیم.

    شکرچی زاده با اشاره به اینکه در دو دهه اخیر مباحث ساختمانی مورد توجه قرارگرفته‌اند و الزاماتی برای آنها تهیه شد، ترافیک را از مباحث مهم عنوان کرد و گفت: ترافیک درحال حاضر زندگی شهروندان را دچار اخلال کرده است و با توجه به اینکه این موضوع سند علمی ندارد لزوم تدوین سند ملی برای آن باید مورد توجه قرار گیرد. ما عمدتا بر اساس آنچه شهرداری‌ها اعلام می کردند بحث ترافیک را درشهرسازی مورد توجه قرار می‌دادیم درحالیکه اکنون شاهدیم که بحران ترافیک به دلیل سلیقه‌های شخصی، روابط شهرسازی را رعایت نکرد و به دنبال آن مشکلات عمده‌ای برای شهرها ایجاد شد.

    وی ادامه داد: در تهران در حال حاضر ساختمان‌های مرتفع فراوانی درحال ساخت است که می‌دانم با اجرای آن پروژه‌ها مشکلات کلان ِشهرها بحرانی‌تر خواهد شد که اگر چه اجرای آن طرح‌ها گزارش‌های ترافیکی و ارزیابی دارد ولی می‌توان دریافت که مطالعات ترافیکی مبنای علمی ندارند به این دلیل که سند ملی برای آنها موجود نیست.

    شکرچی‌زاده ادامه داد: ما نیاز به سند مشخص و لازم‌الاجرا داریم تا بتواند تمامی مسئولیت‌ها را بپذیرد و نسبت به مقوله ترافیک نمی توانیم بی‌تفاوت باشیم.

    وی تصریح کرد: مرکز مسئولیت تدوین آیین‌نامه‌ها و ضوابط را درحوزه‌های راه و شهرسازی دارد و پیش‌نویس این سند نیز تهیه شده است.

    وی در پایان تصریح کرد: حتما مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی پشتیبان این حرکت ملی خواهند بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو