فونیکسریمکسبهتام

جزئیات قرارداد جدید سایپا با پژو

عصر خودرو- قرارداد جدید خودرویی سیتروئن و سایپا تمامی مراحل تولید از طراحی تا فروش را دربرمی گیرد و قرار است تا ۵ سال آینده ۱۵۰ دفتر فروش برندهای سیتروئن در ایران دایر شود.

جزئیات قرارداد جدید سایپا با پژو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، پایگاه تخصصی جاست اوتو با اشاره به امضای قرارداد جدید خودرویی بین شرکت پژو سیتروئن فرانسه و سایپا نوشت: گروه خودروسازی پژو و سایپا که شریک تاریخی سیتروئن در ایران از سال 1966 بوده است موافقت نامه سرمایه گذاری مشترک برای تولید و فروش خودروهای سیتروئن در ایران امضا کردند. قرار است تولیدات این قرارداد در سال 2018 آغاز شود.

    مقامات پژو سرمایه گذاری مشترک با سایپا را شراکتی استراتژیک بین دو شرکت عنوان کرده اند و تمامی مراحل تولید از طراحی گرفته تا بازاریابی و فروش را شامل می شود.

    تولیدات مشترک قرار است در کارخانه ای در کاشان انجام شود و شرکت پژو مالکیت 50 درصدی این کارخانه را در اختیار خواهد داشت.

    مقامات پژو این کارخانه را مدرن ترین کارخانه تولید خودرو ایران و دارای بالاترین سطح استانداردهای زیست محیطی می دانند.

    بر اساس توافق دو شرکت قرار است 300 میلیون یورو در بخش تحقیقات و تولید طی 5 سال آینده سرمایه گذاری شود. انتقال تکنولوژی و استفاده قابل توجه از توانایی های داخلی از جمله مفاد قرارداد است.

    انتظار می رود تولید 3 محصول سیتروئن در کارخانه کاشان از سال 2018 آغاز شود. مقرر شده است از اوایل سال 2017 خودروهای وارداتی تولید سیتروئن آغازگر بازگشت این شرکت فرانسوی به ایران باشند.

    خودروهای تولیدی در کاشان در سراسر ایران از طریق شبکه ای که اختصاصا به این برند مربوط می شود توزیع می گردد. قرار است حداقل 150 دفتر فروش سیتروئن در ایران طی 5 سال آینده تاسیس شود.

    پژو، پرفروش ترین برند خودروسازی اروپایی در ایران قبل از تحریم ها، در سال 2012 همزمان با تشدید تحریم های غرب فروش محصولات خود در این کشور را به حالت تعلیق در آورد. اکنون اکثر تحریم ها علیه ایران برداشته شده است.
    میزان فروش خودروهای پژو قبل از خروج این شرکت از بازار ایران به 458 هزار دستگاه رسیده بود که حدود 30 درصد از بازار ایران را تشکیل می داد، اما این شرکت اکنون برای بازپس گیری سهم گذشته خود از بازار باید با شرکت های چینی ای رقابت کند که در طول تحریم ها حضور خود در ایران را افزایش داده اند. پژو همچنین باید با شرکت های غربی نظیر رنو که در حال ارائه مدل های جدید به بازار ایران است رقابت کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو