فونیکسریمکسبهتام

بارش باران شدید و آبگرفتگی معابر - تبریز

ورود سامانه بارشی جدید از شنبه

عصر خودرو- مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ازورود سامانه بارشی جدید از روز شنبه به کشور خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید از شنبه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، احد وظیفه  ضمن اشاره به پیش‌بینی بارش باران در روز پنجشنبه برای استانهای گیلان، برخی نقاط اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و غرب مازندران، افزود:  از روز جمعه تا صبح شنبه افزایش نسبی دما در استانهای ساحلی خزر و وزش باد نسبتا شدید در گیلان و اردبیل رخ خواهد داد . در ساعات بعد از ظهر جمعه نیز در ارتفاعات کرمان، بارش پراکنده پیش بینی می شود. در سایر مناطق کشور در دو روز آینده جوی آرام حاکم است.

    وی از ورود  موج بارشی  جدید از روز شنبه خبر داد و گفت:در برخی مناطق شمال غرب و استانهای ساحلی خزر ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. روزهای یکشنبه و دوشنبه  نیز این شرایط در استانهای ساحل خزر تداوم خواهد داشت.

    به گفته وظیفه، دریای خزر  در روز شنبه مواج است. همچنین مناطق شمال غرب ، سواحل شمالی و دامنه های البرز مرکزی از روز شنبه و در شمال شرق از روز یکشنبه تا روزهای پایانی هفته شاهد روند کاهش دما خواهند بود.

    وی وضعیت آب و هوای استان تهران در روز جمعه را صاف تا کمی ابری، گاهی همراه وزش باد اعلام کرد و گفت: در این روز بیشینه دما 27 و کمینه آن 16 درجه سانتی گراد پیش بینی شده‌است. در روز شنبه نیز برای این استان، آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری،  گاهی همراه با وزش باد دور از انتظار نیست. دمای هوا در سردترین ساعت روز شنبه 26 درجه و در گرمترین ساعت به 9 درجه سانتی گراد می‌رسد.

    احتمال وقوع سیلاب در شش استان

    در عین حال سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، و از اواخر روز شنبه در گلستان هشدار داد.

    در این اخطاریه آمده است: " بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، بیانگر ورود سامانه بارشی در روز شنبه به کشور است که فعالیت آن در این روز به شکل بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، و از اواخر وقت در گلستان پیش بینی می شود.

    در این اطلاعیه همچنین آمده است: فعالیت این سامانه در روز یکشنبه به شکل بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی می شود.انتظار می رود در روز دوشنبه مجددا بر میزان بارش و وزش باد در سواحل دریای خزر افزوده شود که در این خصوص متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. شایان ذکر است از اواخر شنبه تا دوشنبه با توجه به مواج بودن دریا و اینکه بارش بر روی مناطق ساحلی و بر روی دریای خزر از شدت بیشتری برخوردار می باشد هنگام تردد قایقهای سبک احتیاط لازم به عمل آورده شود. "

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو