فونیکسریمکسبهتام

آشنایی با هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۱۶ در ایران

عصر خودرو- درحالیکه حدود یکسال از آمدن تویوتا کمری هیبریدی به بازار ایران می‌گذرد، قلمرو فرمانروایی این ژاپنی حالا با تهدیدی کره‌ای روبروست؛ تهدیدی بسیار جدی با نام هیوندای سوناتا هیبریدی.

آشنایی با هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۱۶ در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پابگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران‌جیب ، سوناتا هیبریدی مدل کاملا جدیدی نیست که از دیدنش ذوق‌زده شویم؛ این هیبریدی را نخستین‌بار در نسل ششم (سوناتا YF) و با ظاهری ناموزون و تاحدودی زشت دیدیم! اما خوشبختانه در نسل هفتم (سوناتا LF) هیوندای ظاهر کلی خودرو را تغییر نداده و تنها جزئیاتش را دستکاری کرده است. در تصاویر زیر تفاوت سوناتا هیبریدی با نسخه استانداردش را مشاهده می‌کنید.

    هیوندای سوناتا هیبریدی 2016 در ایران

     سوناتا هیبریدی (سمت چپ) مجهز به جلوپنجره جدید محصولات هیوندای است. این جلوپنجره دارای دریچه‌ها یا اصطلاحا شاترهایی است که در سرعت‌های بالا بصورت خودکار بسته می‌شوند تا مقاومت هوا کاهش یابد.همچنین در سوناتا هیبریدی دیگر مه‌شکن جلو وجود ندارد.

    هیوندای سوناتا هیبریدی 2016 در ایران

     قسمت انتهایی سوناتا هیبریدی (سمت چپ) نیز به راحتی از سوناتاهای معمولی قابل تشخیص است؛ کافی است به حذف خروجی دوبل اگزوز، اضافه‌شدن اسپویلر کوچک در انتهای صندوق، تغییر سپر عقب و همچنین تغییر چراغ‌ها در سوناتا هیبریدی دقت کنیم.

    هیوندای سوناتا هیبریدی 2016 در ایران

     در بازار ایالات متحده، سوناتا هیبریدی دو تیپ دارد؛ یکی Limited (سمت راست) و دیگری SE (سمت چپ). همانطور که مشاهده می‌کنید در تیپ لیمیتد دیگر خبری از شاترهای جلوپنجره نیست.

    مهم‌ترین ویژگی جدیدی که به نسل تازه سوناتا هیبریدی اضافه شده، آمدن نسخه پلاگین هیبریدی آن (Sonata Plug-in Hybrid) است که با برقی شهری شارژ می‌شود؛ پیمایش سوناتا پلاگین هیبریدی درحالت الکتریکی 43 کیلومتر و در حالت هیبریدی (ترکیبی) نیز حدود 970 کیلومتر است. اما از آنجایی که سوناتا پلاگین به ایران نمی‌آید پس بیشتر از این وارد جزئیاتش نمی‌شویم!

    مدل هیبریدی سوناتا این‌بار نه از طریق نمایندگی آسان موتور بلکه از طریق شرکت پاکرو سبز قشم به ایران رسیده است؛ شرکتی که با عضویت چهار گروه بزرگ تجاری از جمله سرمایه‌گذاری غدیر، شهرداری تهران، هواپیمایی ماهان و بازرگانی هورتاش ثبت شده است. پاکرو در میان واردکنندگان بزرگ کشور شاید نام مشهوری نباشد ولی پاکرو یکی از معدود نمایندگی‌هایی است که خودروهایش را بدون واسطه و به صورت مستقیم از کشور تولیدکننده به ایران می‌آورد.

    هیوندای سوناتا هیبریدی 2016 در ایران

    پاکرو نامش را با آوردن تاکسی‌های هیبریدی به سر زبان‌ها انداخت. پاکرو همان شرکتی است که در اواسط تابستان امسال 200 دستگاه هیوندای اکسنت هیبریدی را (تحت برند پاکرو تاکسی) تحویل تاکسیرانی تهران داد؛ آمدن این هیبریدی‌ها به ناوگان تاکسیرانی می‌تواند سرآغازی بر از رده‌خارج کردن بیش از 17 هزار تاکسی فرسوده در پایتخت باشد. پاکرو علاوه‌بر تاکسی‌های هیبریدی هیوندای، مجری انحصاری برای واردات تاکسی‌های تویوتا کمری هیبریدی است.

    هیوندای سوناتا هیبریدی 2016 در ایران

    شرکت پاکرو کارش را از بهمن 1394 رسما آغاز کرد. البته این شرکت در سال 1393 نیز حدود 3500 هیبریدی را در ایران ثبت سفارش کرده بود ولی بدلیل مشکلاتی (!) تنها 700 دستگاه از آن را به گمرک رساند؛ از این 700 دستگاه، 200 هیبریدی وارد ایران و امسال تحویل تاکسیرانی شد ولی 500 خودروی دیگر در خارج از ایران فروخته شدند. پاکرو همچنین در فروردین‌ماه امسال نخستین تاکسی هیبریدی را تحویل فرودگاه امام داد ولی ناوگان هیبریدی‌های این شرکت از 17 مهرماه کارش را در فرودگاه امام آغاز کرد. پاکرو درصدد است تا علاوه‌بر تهران در شهرهای تبریز، اصفهان، مشهد، قشم و کیش نیز فعالیت کند.

    هیوندای سوناتا هیبریدی 2016 در ایران

    هیوندای سوناتا هیبریدی 2016 در ایران


    چه قیمتی دارد؟
     

    در مرحله اول فقط 600 دستگاه سوناتا هیبریدی در ایران فروخته می‌شود؛ تمامی این خودروها 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی و 7 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی سیستم هیبریدی دارند. آقای بهرام طاهریان، مدیرعامل شرکت پاکرو، در حاشیه نمایشگاه خودرو تبریز امسال که هفته گذشته به اتمام رسید، به رسانه‌ها گفت: شرکت پاکرو برنامه واردات 15000 دستگاه سوناتا هیبریدی دارد که در صورت محقق‌شدن این برنامه، ایران بعد از ایالات‌متحده به بزرگترین بازار سوناتا هیبریدی تبدیل می‌شود.

    آقای طاهریان همچنین این قول را به مشتریان داده است که در صورت مراجعه مشتریان به تعمیرگاه‌های شرکت پاکرو اگر مشکل خودرو طی 4 روز برطرف نشود، خودرو جایگزینی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. فروش سوناتا هیبریدی تنها از طریق لیزینگ انصار و با شرایط زیر (مختص مهرماه) صورت می‌گیرد. 
     

      نرخ تسهیلات پیش پرداخت اقساط ماهیانه چک ضمانت
    سوناتا هیبریدی GLS 21% 99.1 میلیون تومان 3.02 میلیون تومان 180 میلیون تومان
    سوناتا هیبریدی GL 21% 92 میلیون تومان 3.25 میلیون تومان 194 میلیون تومان


    سوناتا هیبریدی در ایران سه تیپ GL و GLS و GLS Plus دارد که تیپ GL آن مختص تاکسی و دو تیپ دیگر برای مشتریان شخصی است. ⁣میثم صابری، مدیر فروش و بازاریابی لیزینگ انصار، قیمت سوناتا هیبریدی را 175 تا 190 میلیون تومان اعلام کرده است.
     

    سوناتا هیبریدی یا کمری هیبریدی؟


    درحالیکه سوناتا هیبریدی در بازار جهانی با هوندا آکورد هیبریدی و فورد فیوژن هیبریدی رقابت می‌کند، در ایران یک رقیب مهم‌تر دارد: تویوتا کمری هیبریدی که در سه تیپ LE و SE و XLE حدود یکسال است که در بازار به ایران حضور دارد. اگر از هیوندای بپرسید که چرا به‌جای کمری هیبریدی، سوناتا هیبریدی باید بخرید 4 جواب برای‌تان دارد:
    1. سوناتا هیبریدی آپشن سنسور پارک عقب دارد ولی کمری هیبریدی فاقد آن است.
    2. سوناتا هیبریدی آپشن درب برقی هوشمند (Smart Trunk) دارد که نه کمری هیبریدی آن‌را دارد و نه دو رقیب دیگرش.
    3. مجموع فضای داخلی در سوناتا هیبریدی به حدود 3381 لیتر می‌رسد که بیشترین میزان نسبت به همکلاسانش و همچنین 102 لیتر بیشتر از کمری هیبریدی است.
    4. سوناتا هیبریدی تنها خودرو درمیان همکلاسانش است که پرده برای شیشه‌های عقب را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.
       
    هیوندای سوناتا هیبریدی 2016 در ایران

    مقایسه مهم‌ترین

    مشخصات فنی

    هیوندای سوناتا هیبریدی 2016 در ایران
    سوناتا هیبریدی   کمری هیبریدی
    2.0L-GDI D-CVVT انجین بنزینی 2.5L D-VVTi
    154hp قدرت انجین بنزینی 156hp
    190nm گشتاور انجین بنزینی 211nm
    52hp قدرت موتور الکتریکی 141hp
    205nm گشتاور موتور الکتریکی 271nm
    193hp مجموع قدرت 200hp
    6 سرعته اتومات گیربکس CVT با کنترل الکترونیکی
    6.0-6.2L/100km مصرف شهری 5.6-5.8L/100km
    5.2-5.4L/100km مصرف جاده‌ای 6.2-6.3L/100km
    5.6-5.8L/100km مصرف ترکیبی 5.8-6.2L/100km
    60L حجم باک 64L
    377L حجم صندوق 371L

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو