فونیکسریمکسبهتام

شکایت یک ایالت آمریکایی از تقلب دیزلی فولکس واگن

عصر خودرو- ایالت میسوری با شکایت از فولکس واگن بر سر تقلب در آلایندگی دیزلی، هفدهمین ایالت آمریکا شد که علیه این خودروساز آلمانی به اقدام حقوقی دست می زند.

شکایت یک ایالت آمریکایی از تقلب دیزلی فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، همزمان با اعلام شکایت میسوری، چارلز بریر، قاضی منطقه ای آمریکا در سانفرانسیسکو قرار است در جلسه دادگاهی درباره موافقت نهایی با توافق 10.033 میلیارد دلاری فولکس واگن با 475 هزار مالک خودروهای دو لیتری آلاینده حکم دهد. تحت این توافق، اگر رگولاتورها موافقت کنند مالکان خودروهای دیزلی آلاینده می توانند خودرویشان را به فولکس واگن بفروشند.
    این قاضی آمریکایی روز دوشنبه صدها صفحه سند از اعتراض مالکان خودروهای آمریکایی را منتشر کرد که بسیاری از آنها می گویند قیمتی که فولکس واگن برای بازخرید خودروهای آلاینده پیشنهاد کرده یا برای هزینه‌هایی مانند تمدید گارانتی پرداخت کرده، کافی نبوده است. بیشتر مالکان خودروهای آمریکایی برای فروش یا تعمیر خودرویشان، 5100 تا 10 هزار دلار بسته جبرانی دریافت می کنند.
    شکایت میسوری به ریسکهای مالی برای فولکس واگن اضافه می کند. این خودروساز علاوه بر شکایتهای فدرال یا شهروندان عادی، با شکایت رگولاتورهای ایالتی روبروست که به دنبال دریافت جریمه مالی هستند.
    سایر ایالتهایی که از فولکس واگن شکایت کرده اند شامل کالیفرنیا، نیویورک، تگزاس و نیوجرسی هستند. ایالت واشنگتن در ژوییه یک پروسه اداری علیه این خودروساز آلمانی برای دریافت 176 میلیون دلار خسارت گشود.
    فولگس واگن در اوت موافقت کرد با چهار ایالت آمریکایی و ایالت واشنگتن از ابتدای نوامبر مذاکراتش را آغاز کند.
    بر اساس گزارش رویترز، این غول خودروسازی آلمانی تاکنون موافقت کرده است مجموعا 16.7 میلیارد دلار در ارتباط با استفاده از یک نرم افزار غیرقانونی در تست آلایندگی آمریکا پرداخت کند. فولکس واگن 17.8 میلیارد یورو (19.94 میلیارد دلار) برای پوشش هزینه‌های این رسوایی اختصاص داده است و اگر ناچار شود 85 هزار خودروی آئودی، پورشه و فولکس واگن که به موتور بزرگتر سه لیتری مجهز هستند را بازخریداری کند، متحمل میلیاردها دلار هزینه اضافی می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم