فونیکسریمکسبهتام

مشکلات PSA ادامه دارد

پژو- سیتروئن ۲۱۰۰ نیرو را تعدیل می‌دهد

عصر خودرو- گروه خودروسازی پژو- سیتروئن قصد دارد سال آینده بیش از ۲۰۰۰ تن از نیروهای خود را تعدیل کند.

پژو- سیتروئن ۲۱۰۰ نیرو را تعدیل می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، یک رادیو فرانسوی اعلام کرد گروه خودروسازی پژو- سیتروئن(PSA)  قصد دارد سال آینده به دلیل نامشخص بودن تاثیرات برگزیت(خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و کاهش فروش خودروهای دیزلی، بیش از 2000 تن از نیروهای خود را تعدیل کند.

    این رادیو فرانسوی امروز به نقل از اسناد داخلی پژو-سیتروئن گزارش داد:"این کاهش نیرو از طریق بازنشستگی زودهنگام و بازخریدهای داوطلبانه انجام خواهد شد. مدیریت PSA در این سند اعلام کرد که نامشخص بودن رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و کاهش فروش خودروهای دیزلی به معنی این است که این خودروساز باید "محتاط" باشد."

    در گزارش رادیو فرانسوی آمده است پژو-سیتروئن قصد دارد دو هزار و 133 تن از نیروهای خود را در فرانسه کاهش دهد. نیروهای PSA ازجمله مشاغل کارخانه قطعه‌سازی "فورسیا" در فرانسه درمجموع 78 هزار و 274 تن در پایان سال 2015 بوده است. پژو-سیتروئن از اوایل سال 2013 تاکنون 17 هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده است.

    تعدیل نیرو از سوی گروه پژو-سیتروئن نشان از وضعیت نامشخص تولید در این گروه دارد و به نظر می‌رسد علاقه شدید این گروه در همکاری با شرکت‌های ایرانی نیز ناشی از همین موضوع است. پژو-سیتروئن در تلاش است با گسترش بازارهای خود در سطح جهان و کاهش اتکا به بازار اروپا، عواقب مشکلات خود در بازارهای اروپایی را کاهش دهد و ایران یکی از بازارهایی است که مدیران این شرکت قصد دارند با حضور در آن، بخشی از مشکلات خود را کاهش دهند.

    در این میان آگاهی از این وضعیت می‌توانست برگ برنده‌ای در دست شرکای ایرانی باشد تا در مذاکرات از آن بهره ببرند هرچند اخبار منتشر شده از قراردادهای پژو-ایران خودرو و سایپا-سیتروئن نشان می‌دهد طرف‌های ایرانی نتوانسته‌اند از این امتیاز بزرگ بهره ببرند.

    ژان پی‌یر مرسیه یکی از اعضای اتحادیه کارگری CGT در گروه خودروسازی پژو-سیتروئن امروز به رادیو RTL گفت:"پژو-سیتروئن در حال آماده شدن برای چهارمین برنامه کاهش نیرو است."
    این در حالی است که خودروساز فرانسوی هنوز درباره این گزارش اظهارنظر نکرده است. پژو-سیتروئن اولین خودروسازی بود که در پی رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و کاهش ارزش پوند، با افزایش قیمت خودروهای جدیدش به این موضوع واکنش نشان داد.
    PSA یکی از خودروسازانی است که همانند دیگر خودروسازان اروپایی سرمایه‌گذاری سنگینی در بخش خودروهای دیزل انجام داده است. انتظار می‌رود افزایش هزینه ساخت خودروهای دیزلی به‌منظور رعایت مقررات آلایندگی سخت‌تر، به فروش این خودروها لطمه بزند، به‌طوری‌که برای مثال شرکت رنو هشدار داده که موتورهای دیزلی احتمالا از بیشتر خودروهای اروپایی حذف خواهد شد.

    پژو-سیتروئن از زمان رهایی از ورشکستگی در سال 2014 و پشتیبانی دولتی، متعهد شده که برای احیای سوددهی، هزینه‌های نیروی انسانی، اختراعات و ارتقای خطوط تولید خود را کاهش خواهد داد.
    PSA در نیمه اول سال جاری میلادی یک سوددهی بی‌سابقه را تجربه و اعلام کرد که برای سال 2016 به سهامداران خود سود خواهد داد.
    دولت فرانسه 14 درصد سهام گروه پژو-سیتروئن را در اختیار دارد و گروه خودروسازی دانگ فنگ چین دیگر سهامدار عمده این خودروساز فرانسوی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو