فونیکسریمکسبهتام

چه خودرویی را قسطی بخریم؟

عصر خودرو- خرید خودرو برای مشتری ایرانی همواره یک پروسه طاقت فرسا بوده. نبود امکان انتخاب گسترده، عدم وجود شرایط خرید آسان، فقدان سیستم لیزینگ کم هزینه و بلندمدت در کنار دوندگی های بی امان و عدم تحویل به موقع خودرو همگی باعث شده تا خریداران خاطره خوشی از مراجعه به نمایندگی های فروش خودرو نداشته باشند.

چه خودرویی را قسطی بخریم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»   به نقل از هفت صبح ،با این حال ورود خودروسازان خارجی و اعطای نمایندگی رسمی به برخی از شرکت های داخلی باعث شده تا روحی تازه به این پروسه دمیده شود و مشتری ایرانی نیز اندکی از مزیت های نوین بازارهای جهانی استفاده کند.

     با هم نگاهی خواهیم داشت به بر نامه های تعدادی از برندهای تولید و فروش خودرو در ایران که برای خودروهای شان به شما تسهیلات مناسبی اعطا می کنند، برندهایی که بعضا با کمترین هزینه ممکن به شما امکان خرید خودروهای نو می دهند.

    1- شرکت سایپا برای جلب مشتریان به سمت خرید محصولات خود برنامه های متعددی دارد. سایپا که در سبد محصولاتش خودروهای ارزان قیمت و پرفروش زیادی وجود دارند، با برخی تسهیلات و در کمترین قیمت، محصولاتی مثل پراید و تیبا را به مشتریان در بازه های زمانی یک تا شش ماهه تحویل می دهد. شما اگر بخواهید در محدوده 20 میلیون تومان خودرویی همچون پراید 131 را خریداری کنید، می توانید با پرداخت هفت میلیون تومان و دریافت یک وام 12 میلیون تومانی موفق به این کار شوید.

    وام 12 میلیون نیز دربازه های زمانی شش ماهه، یک ساله و نیز 18و 24 ماهه با سودهای صفر تا 22 درصد بازپرداخت می شود. در تسهیلات یک ساله، شما باید در سه چک آن هم در بازه های زمانی چهار ماه به چهار ماه و سود اندک 10 درصدی، هر بار چهار میلیون پرداخت کنید و با هر پرداخت، یکی از چک هایتان را که هنگام خرید خودرو به شرکت سایپا در رقم مذکور تحویل داده اید، بازپس بگیرید.

    2- ایران خودرو نیز به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده خودرو در بازار بزرگ ایران با طیفی از پیشنهادات، شما را ترغیب به خرید محصولاتش می کند. شما می توانید با مشارکت در پیش فروش عمومی محصولات این شرکت و پرداخت مبالغی بین پنج تا 30 میلیون تومانی، ضمن استفاده از سود انصراف 26 در صدی، در سررسیدهای مختلف برای گستره ای از خودروهای تولیدی و مونتاژی این شرکت اقدام کنیدو هر یک از خودروهای دلخواه را برای یکی از دو سررسید اردیبهشت یا تیر 96 با کسب سود 27 درصدی دریافت کنید.

    در موردی دیگر اگر شما مشتاق خرید هاچ بک فرانسوی پژو 206 باشید، می توانید با پرداخت هایی در رنج های شش تا 18 میلیون تومانی از بین رده های 206 شامل تیپ دو و تیپ پنج، یکی را انتخاب و بسته به میزان پرداخت تان خودروی خود را در دی یا بهمن 95، و یا فروردین 96 تحویل بگیرید. مابقی پول نیز در موعد تحویل خودرو پرداخت می شود.

    از دیگرسو، ایران خودرو برای آن دسته از خریداران خودروی 206 تیپ پنج که به صورت 30 روزه خودروی خود را تحویل می گیرند و در ابتدا تنها توان پیش پرداختی معادل 18 میلیون و 860 هزار تومان را دارند، شرایطی مهیا کرده تا در چهار قسط 5.880 میلیونی آن هم در سررسیدهای اردیبهشت 96، آبان 96، اردیبهشت 97 و آبان 97 مابقی پول را پرداخت نمایند. با این ساز و کار شما با دادن چهار چک در مبلغ مذکور و در وجه شرکت ایران خودرو، با کمتر از 19 میلیون تومان می توانید صاحب خودروی خوبی همچون 206 شوید.

    3- اما اگر شما خواهان خودروهای گران تر و در قیمت های بالای 40 میلیون باشید، باید هم در زمینه بودجه اولیه و هم سود تسهیلات با ریسک بالاتری خرید کنید. خودروسازان چینی بازار ایران از قبیل لیفان در این زمینه می توانند انتخاب جالبی باشند.

    لیفان ایکس 50 نخستین پیشنهاد کرمان موتور است که شما می توانید با پرداخت اولیه 10 میلیون تومان یکی از آنها را در آذر 95 تحویل بگیرید و از تسهیلات 28 میلیون تومانی شرکت نیز استفاده کنید و در عین حال تا زمان پرداخت تسهیلات که یک سال زمان می برد، سند خودروی خود را در رهن شرکت نگه دارید. البته این بین نباید یک نکته را از نظر دور داشت، شما حدودا یک ماه بعد از پرداخت اول، برای پرداخت دوم که در حدود 11 میلیون است به شرکت دعوت می شوید تا پروسه پیش پرداخت را تکمیل نمایید.

    آذرماه 95 موعد تحویل خودرو است و شما با تحویل خودرو یک سال زمان دارید تا تسهیلات 28 میلیون تومانی شرکت را در چهار پرداخت هفت میلیون تومانی با فاصله سه ماه به سه ماه بازپرداخت نمایید.

    4- لیفان ایکس 50 اما تنها گزینه چینی ها برای خرید خودرویی با قیمت کمتر از 50 میلیون تومان نیست و شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده شرکت چری، مدل 315 اچ هاچ بک با قیمت قطعی 44 میلیونی را با پیش پرداخت 8.840 میلیونی، تحویل فوری و تسهیلاتش شش تا 36 ماهه در نرخ های بهره مختلف به شما پیشنهاد می دهد.

    پروسه خرید اینگونه است که پس از پیش پرداخت اولیه که می تواند بسته به سطح قدرت پرداخت شما بالاتر از 8.84 میلیون نیز باشد، شما هنگام تحویل خودرو حدود 11 میلیون تومان دیگر نیز پرداخت می کنید و مابقی قیمت را هم از طریق تسهیلاتی که توسط شرکت به شما اعطا می شود و سقف آن 24 میلیون تومان است، پرداخت می کنید.

    شما با انتخاب تسهیلات 24 ماهه 24 میلیونی با نرخ های بهره 15 تا 17 درصدی، باید هر چهار ماه چهار میلیون تومان پرداخت کنید. لازم است بدانید تاریخ شروع اولین چک اقساط شش ماه پس از تاریخ ثبت نام است. همچنین مبالغ چک های اقساط متناسب با پرداخت مشتری در زمان ثبت نام مشخص می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو