فونیکسریمکسبهتام

مدیر توسعه صنایع نوین ایدرو:

از سال دیگر کامپیوتر خودرو در ایران تولید می‌شود

عصر خودرو- مدیر توسعه صنایع نوین ایدرو از سرمایه‌گذاری این سازمان برای تولید داخلی ECU (کامپیوتر خودرو) در سال آینده خبر داد و به طرح ایدرو برای تاسیس آزمایشگاه مرجع قدرت و ضد انفجار قطعات الکترونیکی نیز اشاره کرد.

از سال دیگر کامپیوتر خودرو در ایران تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، صادق فیروزمنش با اشاره به فعالیت‌ها و پروژه‌های این سازمان در حوزه صنایع الکترونیک و میکروالکترونیک، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های اداره توسعه صنایع نوین ایدرو در خصوص ECU یا همان کامپیوتر خودرو است که قسمت برقی کنترل نیروی محرکه خودرو را تشکیل می‌دهد.

    وی با بیان اینکه این بخش از خودرو تاکنون به صورت Black ops مانده و هیچ اشرافی در ایران روی آن وجود ندارد، ادامه داد: دانش فنی این بخش از خودرو کاملا متعلق به خارج از کشور است و به همین دلیل ما پروژه‌ای را آغاز کردیم که با کمک خودروسازان بتوانیم، ECU خودرو را تولید داخلی کنیم.

    مدیر توسعه صنایع نوین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: در حال حاضر مصوبات این پروژه گرفته شده و شرکت موردنظر نیز تاسیس شده است و قرار است که فاز اجرایی پروژه از سال آینده آغاز شود.

    فیروزمنش با اشاره به پروژه ایجاد آزمایشگاه مرجع قدرت و ضد انفجار در ایران برای محصولات الکترونیکی اظهار کرد: در حال حاضر چنین آزمایشگاهی در ایران وجود ندارد و برای تست قطعات الکترونیکی خود از لحاظ مقاومت در برابر گرما، حرارت، فشار برق و ... مجبوریم که آن‌ها را به آزمایشگاه‌های مرجع خارج از کشور بفرستیم.

    وی با بیان اینکه ارسال این قطعات به خارج و آزمایش آن‌ها هزینه‌های سنگینی دارد، تصریح کرد: این آزمایشگاه در حال حاضر در خاورمیانه هم وجود ندارد و اگر ما بتوانیم آن را تاسیس کنیم، کشورهای منطقه نیز می‌توانند قطعات خود را برای تست به ایران بفرستند و این کار برای آن‌ها نیز منفعت دارد.

    به گفته مدیر توسعه صنایع نوین ایدرو، این پروژه نیز مصوبات اولیه را گرفته و در انتظار تصویب هیات عامل ایدرو است.

    فیروزمنش با اشاره به پروژه‌های پیشین این حوزه که به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: روبات سورنا که سال گذشته رونمایی شد از ابتدا تا انتها با حمایت ایدرو ساخته شده بود و هرچند که ممکن است از لحاظ صنعتی دستاورد سرمایه‌گذاری خاصی به حساب نیاید، اما تک تکت ماژول‌هایی که در آن تولید شده قابل سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری است.

    وی این پروژه را به سفر انسان به کره ماه تشبیه کرد و گفت: درست است که سفر به کره ماه تنها یک هزینه به شمار می‌آمد اما از طریق همین سفر بود که سیستم‌های مخابراتی و ماهواره‌ای تا حد زیادی توسعه پیدا کرد.

    مدیر توسعه صنایع نوین ایدرو به تولید دستگاه همودیالیز توسط ایدرو و بخش خصوصی نیز اشاره و اظهار کرد: این دستگاه‌ها در مرحله واگذاری است و تعداد زیادی از آن‌ها در حال حاضر در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) در حال استفاده است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو