فونیکسریمکسبهتام

راهنمای خرید خودروی صفر در بازار ایران

عصر خودرو- انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید با نگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست.

راهنمای خرید خودروی صفر در بازار ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودرو خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌

    ایران‌خودرو دنا یا MVM 315

    ایران‌خودرو <a href=دنا یا ام‌‌وی‌ام 315" data-="" data-async="1" src="http://cdn.iranjib.ir/images/fqyb0304snm71jb7upgz.jpg" style="height: 457px; width: 450px;" />

    این دو خودرو در یک کلاس نیستند اما در یک کلاس قیمتی قرار گرفته‌اند. دنا خودرویی بزرگ‌تر از ام‌‌وی‌ام بوده و فضای بیشتری را در خود جای داده است.در همین ابتدا باید گفت که دنا خودرویی قوی‌تر و با حجم موتور بیشتر است و البته آن را می‌توان به مراتب با کیفیت‌تر از 315 دانست. از نظر ظاهری هر دو زیبا هستند اما دنا با توجه به طراحی هجومی که دارد جذاب‌تر جلوه می‌کند. این در حالی است که 315 با تعداد سرنشینان کامل از نظر دینامیکی کشش مناسبی را در مسیرهای سربالایی ندارد. از نظر خدمات پس از فروش، دنا در وضعیت بهتری قرار دارد و قطعات آن نیز با توجه به مشترک بودن با سمند از نظر قیمتی ارزان‌تر و البته در دسترس‌ترند. فضای داخلی هر دو خودرو طراحی خوبی دارد اما مواد به کار رفته درون آنها تعریفی ندارد اما در این میان باز‌هم می‌توان دنا را کمی بهتر دانست امکانات هر دو خودرو مناسب بوده و فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند اما دنا با توجه به داشتن اتاقی بزرگ‌تر و البته صندوقی جادار‌تر برای خانواده‌های پر‌جمعیت مناسب‌تر است.
     



    رنو سیمبل یا کیا سراتو 1.6

    رنو سیمبل یا <a href=کیا سراتو 1.6" data-="" data-async="1" src="http://cdn.iranjib.ir/images/srcvjjdu7945q5h6zmpv.jpg" style="height: 433px; width: 450px;" />

    این دو خودرو موتورهای هم‌حجمی دارند یکی پر‌اقبال‌تر از دیگری است چرا که سراتو هر‌چند با حداقل امکانات اما در سایپا تولید می‌شود و سابقه بیشتری هم در بازار دارد. این در حالی است که سیمبل به‌صورت وارداتی روانه بازار ایران شده و در خدمات پس از فروش فعلا نمی‌تواند از پس سراتو برآید. هر دو خودرو از موتورهای 6/ 1 لیتری بهره می‌برند با این تفاوت که سراتو قدرت بیشتری داشته و در شتاب‌گیری نیز بسیار سریع‌تر است. این در حالی است که سراتو از گیربکس دستی برخوردار بوده و سیمبل دارای گیربکس اتوماتیک است که همین امر می‌تواند یک برگ برنده برای آن به حساب آید. هر دو خودرو از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و کم‌مصرف نیز هستند اما این سراتو است که در دراز مدت استهلاک کمتری نسبت به سیمبل دارد. در بازار خرید و فروش نیز نمی‌توان گفت که کدام یک از این دو خودرو پرطرفدارتر است اما وضعیت سراتو بهتر است هر چند که گیربکس اتوماتیک سیمبل می‌تواند در آینده نتیجه را عوض کند به‌طور کلی هر دو خودرو انتخاب‌های خوبی به شمار می‌روند اما اگر امکانات بیشتر به همراه راحتی در راندن را می‌خواهید سیمبل را بخرید و اگر شتاب و سرعت و استهلاک کم مد نظر شماست سراتو می‌تواند انتخابی خوب باشد.
     



    برلیانس H230 یا پژو 206 SD

    برلیانس H230 یا پژو <a href=206 SD" data-="" data-async="1" src="http://cdn.iranjib.ir/images/hi7ttwxproyw91ppedpu.jpg" style="height: 486px; width: 450px;" />

    پژو از موتوری پر‌حجم‌تر و البته قوی‌تر از برلیانس سود می‌برد. خودرویی که در شتاب‌گیری نیز موفق‌تر عمل می‌کند. برخلاف دیگر مدل برلیانس، این مدل نتوانسته موفق باشد و کم‌فروش‌تر از مدل 330 است. از نظر شتاب و سرعت با فاصله زیادی از 206 جا مانده و از نظر کیفیت مواد به کار رفته درون کابین نیز نمی‌تواند 206 را مغلوب کند. اما طراحی به روزتری داشته و زیباست اگرچه نتوانسته آن‌طور که باید در بازار موفق باشد ولی برای افرادی که دیگر از پژو خسته شده‌اند راه‌حل خوبی است. از نظر امکانات همانند 206 بوده و می‌توان آن را درون کابین جادارتر از 206 دانست.از نظر خدمات پس از فروش 206 گستردگی زیادی دارد اما کیفیت قطعات 230 بالاتر بوده و خرابی‌ها کمتر است. در مقابل قطعات 230 فعلا کمیاب بوده و البته گران‌تر نیز هستند. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را انتخاب‌هایی خوب دانست اما خدمات گسترده پژو در ایران و ارزان بودن قطعاتش می‌تواند خرید آن را توجیه کند. اما در سوی دیگر افرادی که به دنبال خرید خودرویی خاص‌تر هستند و از پژو‌ها خسته شده‌اند، برلیانس را انتخاب می‌کنند.
     



    رنو سفران یا تویوتا کمری
     

    رنو سفران یا تویوتا کمری

    تقابل دو خودروی پر اقبال و کم اقبال بازار ایران شاید خیلی هم جذاب نباشد. تویوتا کمری یکی از پر‌فروش‌ترین‌های بازار ایران است و سفران یکی از کم‌فروش‌ترین‌های بازار ایران اما به هر حال هر دو خودرو یک انتخاب در کلاس قیمت یکسان هستند. سفران از موتوری پر‌حجم‌تر با قدرت بیشتر بهره می‌برد و در شتاب‌گیری نیز چالاک‌تر عمل می‌کند. هر دو خودرو از نظر ظاهری معمولی و مقبول عموم هستند و درون کابین نیز طراحی خوبی دارند. شاید بتوان در این میان سفران را کمی با کیفیت‌تر دانست. هر چند که هیچ کدام از این مولفه‌های مثبت این خودرو نتوانسته به دادش برسد و همچنان در بازار یک خودروی کم طرفدار است. خدمات پس از فروش گسترده تویوتا در فروش بالای کمری تاثیر‌گذار بوده است. اگرچه کمری یکی از بادوام‌ترین خودروهای دنیاست و ایرانی‌ها نیز با آن خاطرات خوشی را تجربه کرده‌اند و به جان‌سخت بودن آن ایمان دارند اما به‌طور کلی می‌توان گفت اگر سرعت و شتاب و لوکس‌تر بودن کابین برایتان مهم است سفران و اگر استهلاک کم، کیفیت سواری و بازار فروش خوب را ترجیح می‌دهید به سراغ کمری بروید.
     



    هیوندای النترا یا ام‌جی 6

    هیوندای النترا یا ام‌جی 6

    این دو خودرو از از موتورهای 1.8 لیتری بهره می‌برند با این تفاوت که MG6 مجهز به توربو شارژر بوده و توان بیشتری تولید می‌کند اما این توان بیشتر سبب نشده تا بتواند کره‌ای پر آپشن را کنار بزند و در بازار موفق باشد. MG6 به واسطه داشتن موتوری قوی‌تر و البته سیستم توربوشارژ از شتاب‌گیری بهتری نسبت به النترا برخوردار است. هر دو خودرو زیبا بوده و درون کابین نیز طراحی جذابی دارند اما کیفیت به کار رفته درون کابین MG6 بهتر از النترا است. هر دو خودرو از امکانات زیادی بهره می‌برند و در این زمینه MG6 هم چیزی کم نگذاشته است. اگرچه هر دو خودرو کم‌استهلاک هستند اما النترا کم مصرف‌تر و البته کم‌دردسر‌تر از MG6 است. این در حالی است که فراوانی قطعات و البته خدمات پس از فروش النترا سبب شده تا خودروی موفق‌تری در بازار ایران باشد. از این‌رو می‌توان النترا را به راحتی خرید و فروش کرد اما MG6 با افت قیمتی بیشتر و البته زمان زیاد‌تر به فروش می‌رسد. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را انتخاب‌های مناسبی دانست اما اگر خدمات پس از فروش و دردسر کمتر مد نظر شما نیست و به دنبال خودرویی خاص‌تر با کیفیت سواری متفاوت‌تر هستید، MG6 بخرید، در غیر این صورت النترا گزینه قابل تاملی است.
     



    بنز ML350  یا لکسوس LX570
     

    بنز ML350 یا لکسوس LX570

    همان‌طور که از کد‌های این دو خودرو می‌توان فهمید، لکسوس از موتوری پر حجم‌تر و البته قوی‌تر نسبت به بنز برخوردار بوده و در شتاب‌گیری نیز موفق عمل می‌کند. این دو خودرو در دو کلاس متفاوت از هم قرار دارند اما انتخاب‌هایی هم قیمت در بازار خودروهای میلیاردی ایران هستند. هر دو خودرو را دیگر نمی‌توان در لیست ثبت سفارش گمرک دید؛ چراکه حجم موتور آنها بالا بوده و خودروهایی لوکس به حساب می‌آیند. لکسوس خودرویی با کیفیت که شباهت فراوانی به لندکروزر دارد البته از نظر ظاهری و درون کابین تفاوت‌های بسیار فاحشی با دارند. این خودرو را می‌توان برای آفرود هم استفاده کرد. در سوی دیگر بنزی قرار دارد که برای آفرود ساخته نشده اما یک خودروی لوکس برای شهر است. کیفیت سواری بالا، امکانات زیاد و کابینی با طراحی خاص بنز از این خودرو یک قصر کوچک برای سرنشینان ساخته است. البته با ابعاد کوچک‌تری نسبت به لکسوس در دسترس بوده و تعداد سرنشینان کمتری را در خود جای می‌دهد. هر دو خودرو از کیفیت بالا به همراه امکانات زیاد برخوردارند که البته در این میان لکسوس امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد. از نظر مصرف سوخت برگ برنده در دست بنز است و در مقابل خدمات پس از فروش لکسوس بهتر است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو