فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو مطرح کرد

آمار اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران غلط است

کمتر از ۵ واحد پیش فروش خودرو در تهران پلمب شد

عصر خودرو- رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به نادرست بودن خبر پلمب ۳۰۰ شرکت غیر قانونی پیش فروش خودرو گفت: تاکنون کمتر از ۵ واحد فعال در زمینه پیش فروش خودرو در تهران پلمب شده است.

آمار اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران غلط است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، میثم رضایی در خصوص پلمب 300 شرکت غیر قانونی در 3 ماه گذشته، اظهارداشت: متاسفانه روز گذشته این خبر از سوی اتحادیه نمایشگاه داران تهران مطرح شد که پس از پیگیری از اداره نظارت بر اماکن عمومی مشخص شد این ادعا از پایه نادرست است. چراکه تاکنون تنها کمتر از 15 واحد صنفی فعال در حوزه لیزینگ خودرو و کمتر از 5 واحد فعال در زمینه پیش فروش خودرو در تهران پلمپ شده است.

    وی افزود: مدعی شده بود هم اکنون افزون بر 10000 واحد صنفی زیرزمینی پیش فروش خودرو در تهران فعالیت دارند در حالیکه تنها حدود 60 شرکت واردکننده بخش خصوصی در تهران مشغول به کار واردات خودرو هستند و معلوم نیست مبنا و مرجع عدد بیان این اخبار چیست.

    رضایی با بیان اینکه اینگونه مباحث تحریک و تخریب بازار خودرو را به دنبال خواهد آورد، گفت: چنانچه تخلفی در کشور و تهران روی دهد و جرمی هم ثابت شود هیچ شخص حقیقی و حقوقی به جز مدعی العموم(دادستانی کشور یا تهران) حق ندارد در این خصوص اظهار نظر داشته باشد و ادعای اعلام جرم نماید.

    به گفته رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، موضوع نظارت بر پیش فروش خودرو بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و دو انجمن فعال در زمینه واردات خودرو بوده و از حیطه اختیارات اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل تهران خارج است.

    رضایی از اقدام خودروسازان و برخی واردکنندگان برای دریافت مجوز پیش فروش خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: در این زمینه نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت قول مساعد داده است تا به زودی وضع این شرکت ها تعیین و تکلیف شود، هر چند که در شرایط فعلی هم سازمان ها و نهادهای بسیاری در کشور بر فعالیت و عملکرد این شرکت ها نظارت های مستقیم و غیر مستقیمی دارند.

    به گزارش تسنیم، روز گذشته موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه پیش فروش خودرو فعالیتی غیرقانونی است گفته بود: در 3 ماه گذشته 300 شرکت غیر قانونی پلمپ شده که فعالیت این شرکت های زیرزمینی از شکل جزئی تا واردکنندگان بزرگ را شامل می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو