فونیکسریمکسبهتام

تیغ دو دم رینگ!

عصر خودرو- خودروهایی که از خط تولید خارج می‌شوند شکل و شمایل کارخانه‌ای خودشان را دارند و در بیرون از کارخانه شرکت‌ها و تولیدکنندگانی نیز وجود دارند که به‌صورت تخصصی ابزار و ملزومات زیبایی را برای خودروها طراحی می‌کنند و در بسیاری از موارد زیبایی خودروها با استفاده از تولیدات این شرکت‌ها دو چندان می‌شود. رینگ یکی از این موارد است که تاثیر زیادی در زیبایی یک خودرو دارد.

تیغ دو دم رینگ!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، تغییر رینگ و لاستیک خودرو می‌تواند باعث شود خودرو زیبایی خاصی پیدا کند، اما می‌تواند تاثیر مستقیمی روی عملکرد خودرو و خطرات ناشی از کاهش ایمنی خودرو را هم در بر داشته باشد. رینگ‌های سبک می‌توانند خودروی شما را در برابر فشارهای وارده در جاده آسیب‌پذیر کنند و همین اتفاق در رابطه با رینگ‌های سنگین و بزرگ به صورت دیگری می‌تواند به خودرو فشارهایی را وارد کند و حتی مصرف سوخت آن را به‌طور ملموس تغییر دهد. برخی افراد ترجیح می‌دهند که از رینگ و لاستیک خود کارخانه استفاده کنند، چرا که بر اساس این لاستیک‌ها و رینگ‌ها تمام آزمایش‌های خودرو صورت گرفته است و قابل اعتماد‌تر هستند، البته خود کارخانه هم در بسیاری از موارد انتخاب‌های متعددی را در پیش روی مشتریان قرار می‌دهد.

    در ادامه به بررسی ویژگی‌های رینگ و لاستیک خودروهای معروف می‌پردازیم. مک لارن 570S در رینگ ستاره شکلی که استفاده کرده است زیبایی خودرو را تکمیل کرده در این رینگ ستاره‌ای 5 پر که هر پر آن با قوسی که دارد زیبایی خاصی را به این ستاره بخشیده است. مک لارن رینگ‌های متعددی را برای خودروهایش در دسترس قرار می‌دهد، اما این رینگ در تصاویر تبلیغاتی این مدل استفاده شده که نشان می‌دهد انتخاب مک لارن این رنگ بوده است. خودروی دیگری که رینگ هایش زیبایی خاصی به خودرو داده است مرسدس بنز AMG GT-C است که رودستری زیبا و خشن است. در اولین تصاویری که از این خودرو منتشر شده ستاره‌ای قابل مشاهده است که پره‌های آن نازک‌تر از مک لارن است و رنگ رینگ با بدنه تناسب فوق‌العاده‌ای دارد. فضای بین پره‌ها در این ستاره زیاد است و طراحی رینگ‌ها در این خودرو با حساسیت بالایی انجام شده است.

    برخی شرکت‌ها در طراحی رینگ خلاقیت به خرج داده و از ستاره‌های نازک‌تر استفاده می‌کنند مانند مزدا MX5 که در آن پره‌ها بسیار نزدیک هستند و البته تعداد پره‌ها به دلیل نازک بودن آنها کاهش پیدا می‌کند تا مقاومت کاهش پیدا نکند. رنگ مشکی در رینگ‌ها انتخابی ریسکی است که باعث می‌شود رینگ‌ها خود را نشان ندهند و کوچک‌تر از آن چیزی که هستند دیده شوند. خودرو سازانی که در تصاویر تبلیغاتی خود از رنگ مشکی استفاده می‌کنند ریسک زیادی را به جان می‌خرند. طراحان رینگ‌ها باید عوامل زیادی را در طراحی خود در نظر بگیرند تا طرح نهایی خودرو جذاب و همان چیزی شود که برایش برنامه‌ریزی شده است. طراحی نا صحیح یک رینگ می‌تواند عظمت یک خودرو را پایمال کند و کاملا آن را
    تحت تاثیر خود قرار دهد. یکی از طراحی‌هایی که برای آلفا رومئو در ایتالیا صورت گرفته است طرح بسیار زیبایی بوده است که در آن رینگ‌ها حالت منحنی شکل به خود گرفته‌اند و در نهایت و با در کنار هم قرار گرفتن گلی زیبا را در داخل لاستیک ساخته است. طرح‌های خلاقانه در رینگ‌ها هم نقطه قوت هستند و هم نقطه ضعف، چرا که ممکن است با وجود خلاقیتی که به خرج رفته است در هماهنگی با خودرو دچار تضاد شود. ریسک‌پذیری طراحان در طراحی رینگ‌ها بسیار حیاتی است و خودروهایی که عملکرد بالایی دارند در این بخش باید کاری کاملا تخصصی را در دستور کار خود قرار دهند. به همان نسبتی که یک خودرو شتاب و قدرت بیشتری دارد به همان نسبت رینگ‌ها فرآیندهای پیچیده طراحی را طی می‌کنند تا رینگ‌ها خود نقطه آشیل خودرو نشوند.

    در رابطه با طرح‌های تبلیغاتی لافراری رینگ‌هایی که استفاده شدند نقره‌ای بودند و این موضوع خود باعث شد تا خودرو ظاهری جذاب داشته باشد و البته این رینگ‌ها باید بتوانند شتاب و قدرت زیادی که به آنها وارد می‌شود را نیز تحمل کنند و در مسیرهایی که پر چالش است با موفقیت بدون اینکه خم شوند یا تغییر شکل پیدا کنند سر بلند بیرون بیایند. این رینگ‌ها همانند خودروی اصلی قیمت زیادی هم دارند که نشان از فناوری‌ها و مواد پیشرفته آن است. توجه به انتخاب رینگ مناسب در عکاسی‌های تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد و همچنین افراد همواره باید بدانند که خودروی آنها به چه رینگ و لاستیکی نیاز دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو