فونیکسریمکسبهتام

رقیب خانگی پانامرا

عصر خودرو- شرکت مرسدس بنز اخیرا با انتشار تصاویری از خودرویی اسپورت حرف و حدیث‌های زیادی را به راه انداخته است. به نظر می‌رسد مرسدس AMG قرار است در آینده‌ای نزدیک نسخه‌ای از GT جدید را با نام GT۴ معرفی کند. نام این خودرو به احتمال زیاد مرسدس بنز AMG-GT۴ خواهد بود و بر‌اساس مدل کشیده تر شده GT ساخته می‌شود. در منابع مختلف خبری البته بین اینکه این تصاویر دقیقا چیست اتفاق نظر وجود ندارد، برخی معتقدند این طراح ها، طرح اولیه CLS ۲۰۱۸ است و برخی نیز معتقدند بنز برنامه متحول‌کننده دیگری در سر می‌پروراند.

رقیب خانگی پانامرا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این خودرو هر چه باشد به نظر می‌رسد نشان دهنده اهداف راهبردی بنز در شکستن سلطه رقیبان بر خودروهای لوکس اسپرت چهار در است. خودروهایی که نماد آنها پورشه پانامرا و مازراتی کواتروپورته به حساب می‌آیند. بدنه مرسدس بنز AMG-GT از آلومینیوم ساخته شده است و خودرویی موتور وسط که در درون خودرو فضای زیادی در اختیار سرنشینان قرار ندارد و برای اینکه خودرویی چهار در و کشیده تر ساخته شود تمام بخش‌های آن باید باز طراحی شوند و این تغییرات به معنای قیمت زیادتر خودرو خواهد بود. در رابطه با نسل سوم CLS همچنان نکات و ابعاد مختلفی وجود دارد که آشکار نشده و همچنان مخفی مانده است. آنچه مشخص است اطلاعاتی است که از تحرکات قبلی مرسدس استنباط شده است و البته می‌توان از ظاهر خودرو به نتایج خوبی دست پیدا کرد که خودرو از نظر سخت‌افزار نسخه‌ای نسل بعدی CLS 2018 است. مرسدس برای این خودروی کوپه چهار نفره که شباهت‌هایی به بی ام و سری 6 و پورشه پانامرا دارد از پیشرانه 4 لیتری و 8 سیلندر استفاده خواهد کرد که بیش از 500 اسب بخار نیرو را از طریق جعبه دنده 9 سرعته به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. به احتمال زیاد این خودرو در سال 2019 وارد بازار خواهد شد و قیمت آن 120 هزار یورو خواهد بود. برخی خبر‌ها حاکی از آن است که موتور این خودرو می‌تواند به توربو شارژر‌های جدیدی که برای موتورهای 6 سیلندر در نظر گرفته شده است مجهز شود که 48 سوپاپ دارند و به نوعی هیبرید در نظر گرفته می‌شوند. گمانه زنی‌ها هر چه باشد روی تصمیمی که مرسدس برای پیشرانه این خودرو در نظر گرفته است تاثیری نخواهد داشت، اما برای حفظ بازار یا جذب مشتریان جدید مرسدس باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا خودرویی رقابتی و موفق تر از سایر مدل‌های موجود در بازار و مدل‌های قبلی خودش تولید کند.

    این خودرو که با کد X290 نام‌گذاری شده است در واقع یک کوپه 4 در و 4 سرنشین است. در بخش طراحی خارجی از آنچه در تصاویر می‌توان استنباط کرد خودرو طراحی خیره‌کننده‌ای دارد و مرسدس برای آنها برنامه‌هایی در نظر گرفته است و برعکس تصور برخی افراد احتمال اینکه این خودرو به تولید نرسد بسیار کم است! به نظر می‌رسد مرسدس بنز هم تحت تاثیر طراحی پورشه قرار گرفته است و با ترکیب امکانات موجود در CLS و AMG به سراغ ساخت خودرویی GT و البته چهار در رفته است.

    اگر بخواهیم خودرو را بر اساس تصاویر موجود بررسی کنیم در بخش طراحی بیرونی فرم افقی خطوط در جلو پنجره جای خود را به خطوط انبوه، کرومی، کشیده و عمودی داده است که پشت ستاره مرسدس بنز قرار گرفته‌اند. در بخش جلو هم ورودی هوای سپر هم از فرم مواج موجود در طرح‌های اخیر مرسدس فاصله گرفته و کمی تیز و برآمده شده، البته کلیت بدنه همان فرم کلی اتاق AMG GT است که کشیده و پهن شده و چراغ‌ها به‌ویژه در جلو اندکی تیز شده‌اند، اما ردپای کوپه‌های معروف موجود در بازار را هم می‌توان در این خودرو پیدا کرد.

    مدل‌های GT در بنز ظاهری خشن و جذاب داشتند و در این مدل با اینکه نام GT حضور دارد، اما از ظاهر خشن و خطوط تیز و جذاب خبری نیست و خودرو آرامتر به نظر می‌رسد و البته این مساله می‌تواند به این دلیل باشد که از خودرویی چهار در نمی‌توان این انتظار را داشت که همانند یک GT سفت و سخت عمل کند و قطعا بخش لوکس بودن خودرو اهمیت بیشتری خواهد داشت. مرسدس بنز AMG بخش مستقلی از بنز است که خودروهایی پر قدرت و پرشتاب می‌سازد و نسبت به سایر محصولات بنز خشن تر و پر قدرت تر هستند. خودروی ساخته شده از سوی AMG معمولا با دو عدد نام‌گذاری می‌شوند که نشان دهنده مشخصات موتور هستند و البته در مدل‌های جدید این روابط عددی به مانند گذشته رعایت نمی‌شوند، در صورتی که این خودرو بتواند به خط تولید راه پیدا کند، بعد از مدت‌ها مرسدس بنز توانسته یک نوآوری جدید در سبد محصولاتش انجام دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو