فونیکسریمکسبهتام

شکارچی مزدا ، سارق موتورسیکلت های سنگین شد+عکس و جزییات

عصر خودرو- استفاده از فضاهای مجازی جهت انجام خرید و فروش اموال بدون توجه کردن به توصیه ها و هشدارهای پلیس در این خصوص ، می تواند زمینه سرقت اموال از سوی سارقین را فراهم نماید.

شکارچی مزدا ، سارق موتورسیکلت های سنگین شد+عکس و جزییات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در ساعت 16:30 21 مهر ماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 126 تهرانپارس اعلام شد که احدی از شهروندان ، خودرو مسروقه اش را محدوده ی تهرانپارس شناسایی و در حال حاضر در حال تعقیب خودرو مسروقه اش می باشد .

    با اعلام خبر به کلانتری 126 تهرانپارس و با توجه به سارق بودن سرنشین خودرو مسروقه ، بلافاصله مأمورین کلانتری 126 تهرانپارس از طریق تماس با مالباخته ( مالک خودرو ) اقدام به شناسایی محل دقیق تردد خودرو مسورقه مزدا 3 در خیابان 202 غربی تهرانپارس کرده و با حضور در این خیابان و قبل از هرگونه اقدام احتمالی سرنشین خودرو مسروقه جهت فرار از محل ، وی را دستگیر و به کلانتری 126 تهرانپارس منتقل کردند .

    پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ :

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت خودرو" و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    شکارچی مزدا ، سارق موتورسیکلت های سنگین شد+عکس و جزییات

    تحقیقات پلیسی :

    با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی و در تحقیقات از صاحب خودرو مزدا 3 کشف شده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو کشف شده در ساعت 21:00 ، 19 مهرماه در محدوده فلکه اول تهرانپارس سرقت شده است ؛ در ادامه و با شناسایی هویت واقعی متهم بنام "میثم . س" ( 27 ساله ) که در زمان دستگیری خودش را بنام جعلی میلاد سعیدیان معرفی کرده بود ، کارآگاهان با بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف در زمینه سرقت خودرو ، موادمخدر ، سرقت موتورسیکلت است ؛ همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که "میثم . س" در سال 1390 نیز به اتهام مشارکت در یک نزاع و درگیری منجر به جنایت دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی به اواخر آذرماه سال گذشته ( 1394 ) باز می گردد که به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر و مدتی را در زندان گذرانده بود .

    اعتراف به سرقت های مشابه :

    با شناسایی "میثم . س" به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار و در بازرسی از مخفیگاه وی ، کارآگاهان موفق به کشف تعدادی از مدارک شناسایی متعلق به سایر خودروهای مزدا 3 مسروقه ای شدند که متهم بنا بر اعترافاتش ، در طول چند ماه گذشته و در محدوده تهرانپارس ، آنها را سرقت کرده است .

    سرقت موتورسیکلت سنگین با استفاده از خودروهای مسروقه :

    با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از متهم ، کارآگاهان موفق به کشف بیش از 5 دستگاه خودرو مزدا 3 سرقت شده توسط متهم شدند ؛ در بررسی سوابق خودروهای کشف شده ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که از یکی از این خودروها جهت سرقت موتورسیکلت های سنگین ( بالای 250 سی سی ) استفاده شده است .

    شاکی پرونده سرقت موتورسیکلت سنگیبن پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " چندی پیش ، تصویر موتورسیکلت خود را بهمراه آگهی فروش آن در سایت دیوار قرار داده بودم که پس از مدت کوتاهی شخصی با تلفن همراه من تماس گرفت و عنوان داشت که قصد خرید آنرا دارد ؛ پس از توافق در خصوص قیمت موتورسیکلت ( 24 ملیون تومان ) ، جوانی به عنوان خریدار و با یک دستگاه خودرو مزدا 3 به درب منزل ما مراجعه و پس از بازدید موتورسیکلت عنوان داشت که تا چند روز دیگر نسبت به تحویل پول خرید موتور اقدام خواهد کرد ".

    مالک موتورسیکلت مسروقه در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " در مورخه 14/05/1395 و در زمان ورود به داخل پارکینگ مجتمع متوجه شدم که موتور سرقت شده است ؛ با طرح شکایت در خصوص سرقت موتور و در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته محدوده محل سکونتمان ، موفق به شناسایی همان جوان مدعی خرید موتورسیکلت خود شدیم که در روز سرقت نیز با یک دستگاه خودرو مزدا 3 به شماره انتظامی ایران99/ *** ج 31 به محل زندگی ما مراجعه کرده است ؛ در ادامه مشخص شد که خودرو مزدا 3 داخل تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته نیز دارای سابقه ی سرقت است " .

    اعتراف به سرقت های مشابه :

    با توجه به اظهارات مالک خودرو موتورسیکلت ، مواجه حضوری مابین متهم پرونده ( میثم . س ) و مالک موتورسیکلت مسروقه انجام و بلافاصله متهم مورد شناسایی قرار گرفت .

    با شناسایی متهم پرونده توسط مالک موتورسیکلت مسروقه ، وی صراحتا به سرقت موتورسیکلت از داخل پارکینگ محل سکونت مالباخته اعتراف و در خصوص نحوه سرقت موتور نیز به کارآگاهان گفت : " حدودا یک سال پیش من خودم مالک همین موتورسیکلت بودم ! که به دلیل اعتیاد شدید به شیشه مجبور به فروش آن شدم تا اینکه چندی پیش ، در زمان جستجو در داخل سایت دیوار به صورت کاملا اتفاقی موفق به شناسایی تصویر موتورسیکلت خود شدم ؛ با توجه به اینکه کلید یدک موتورسیکلت را از قبل نزد خود داشتم ، طی تماس تلفنی با فروشنده موتور به در خانه ی ایشان رفته و پس از رؤیت موتور و اطمینان از اینکه ، این موتور همان موتورسیکلت سابق بنده است تصمیم گرفتم تا در زمانی مناسب نسبت به سرقت آن اقدام نمایم " .

    شکارچی مزدا ، سارق موتورسیکلت های سنگین شد+عکس و جزییات

    متهم در ادامه اعترافاتش ، با اشاره به انجام سرقت های مشابه موتورسیکلت های سنگین با استفاده از خودروهای مزدا 3 مسروقه عنوان داشت : " در یک فقره از سرقت ها نیز ، پس از شناسایی فروشنده موتور در شهرستان دماوند ، با یک دستگاه خودرو مزدا 3 مسروقه - که چند روز پیش از آن اقدام به سرقت آن در منطقه تهرانپارس کرده بودم – به این شهرستان رفته و در زمان بازدید موتورسیکلت ، سوئیچ خودرو مزدا 3 را در اختیار فروشنده ی موتور گذاشته و از او خواستم تا به بهانه اطمینان از سلامت موتوری موتور اجازه دهد تا با آن مقداری رانندگی کنم ؛ فروشنده موتور نیز با اطمینان از این موضوع که من واقعا خریدار هستم ، سوئیچ خودرو را از به امانت گرفت و موتوررا برای دقایقی در اختیار من گذاشت ؛ من نیز از همین فرصت استفاده کرده و پس از سرقت موتور ، به سرعت به تهران آمدم " .

    سرهنگ کارآگاه امیر افراسیابی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به اعتیاد شدید متهم به مصرف موادمخدر از نوع شیشه عنوان داشت : " در ادامه رسیدگی به پرونده جرایم ارتکابی متهم ، تاکنون بیش از 10 دستگاه خودرو مزدا 3 سرقت شده که تعدادی از آنها  در مناطق حاشیه ای شهر تهران توسط متهم رها شده بودند ، کشف و به مالکین آنها بازگردانیده شده است " .

    رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص سرقت های موتورسیکلت های سنگین توسط متهم پرونده نیز گفت : " با انجام اقدامات پلیسی ، تعدادی از شکات شناسایی و در تحقیقات از آنها مشخص شد که تمامی این افراد از طریق سایت دیوار قصد فروش موتورسیکلت های خود را داشته اند که همگی آنها به شیوه ای یکسان ( استفاده متهم از خودرو مزدا 3 مسروقه) مورد سرقت موتورسیکلت قرار گرفتند و متهم نیز برابر اعترافات تکمیلی ، موتورسیکلت های مسروقه بعضا چند ده ملیون تومانی را به قیمت هر دستگاه 3 الی 5 میلیون تومان به فروش رسانده است که اقدامات تکمیلی در خصوص دستگیری خریدار اموال مسروقه و کشف موتورسیکلت های مسروقه در دستور کارآگاهان این پایگاه قرار گرفته است " .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو