فونیکسریمکسبهتام

وزش باد پاییزی در بازار خودرو

عصر خودرو- بازار خودرو در سومین هفته آبان‌ماه به حال و هوای پاییزی خود بازگشت و با سرد شدن هوای پایتخت، بازار خودرو بار دیگر در رکود عمیق تری فرو رفت. در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی در بازار به‌دلیل کاهش عرضه طی دو هفته اول پاییز به‌صورت متوالی با افزایش مواجه شد؛ اما بازار خودرو در هفته جاری ثبات خود را حفظ کرد.

وزش باد پاییزی در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت بازار خودرو هر ساله در ماه‌های مهر و آبان به‌دلیل کاهش مراجعات مشتریان، افت قیمت را تجربه می‌کند. با وجود این در آبان ماه سال جاری اما بازار خودرو طی دو هفته با افزایش قیمت مواجه شد. به رغم اینکه افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی به کاهش عرضه از سوی خودروسازان به‌دلیل انجام تعهدات معوقه این شرکت ها مربوط می‌شود؛ اما نمایشگاهداران خودرو پایتخت، موضوع جالب توجه در شرایط کنونی را عدم افت قیمت‌ها در نبود تقاضا عنوان می‌کنند. به گفته آنها، قیمت خودروها در بازار طی مهر و آبان ماه همواره کاهشی بوده است، اما در شرایط کنونی که بنا به سنت هر ساله تقاضا به شدت افت کرده و قیمت‌ها نزدیک به دو هفته افزایشی بود، اما قیمت‌ها کاهش را تجربه نکردند. در این میان اما به‌نظر می‌رسد حباب قیمتی شکل گرفته به‌دلیل کاهش عرضه خودروسازان در هفته‌ آتی شکسته خواهد شد زیرا بازار خودرو همچنان از کاهش مراجعه مشتریان رنج می‌برد

     

    افزایش قیمت برخی داخلی‌ها

    چرخی اما در بازار خودروهای داخلی بزنیم و ببینیم قیمت انواع خودرو در این بازار چه تغییراتی را به خود دیده است. بنا به گفته فعالان بازار، هر چند طی هفته‌های گذشته برخی خودروهای تولید داخل، با افزایش قیمت مواجه شدند، اما قیمت خودروها در بازار طی هفته جاری با ثبات مواجه شده و تنها یکی و دو خودرو تغییرات قیمتی را به خود دیدند. بر این اساس، هم‌اکنون پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 39میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر در هفته‌ جاری حکایت می‌کند. قیمت 206 تیپ 2 نیز تغییر خاصی را به خود ندیده است، به‌نحوی‌که این محصول در حال حاضر 34 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر اما پژو 206 صندوقدار مدل V8 نیز این هفته ثبات قیمت خود را حفظ کرده است؛ به‌طوری‌که این خودرو هم‌اکنون 39 میلیون و 200هزار تومان قیمت دارد. فعالان بازار در مورد سمند نیز از ثبات قیمت آن صحبت به میان آورده و تاکید می‌کنند که قیمت مدل EF7 در حال حاضر 32 میلیون تومان است. در بین دیگر خودرو‌های داخلی رانا نیز بدون تغییر قیمتی خاص، هم‌اکنون 33 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد.

    دنا در حال حاضر 46 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و تغییر خاصی طی هفته جاری نداشته است. فعالان بازار اما در مورد خودروهای سایپا از عدم تغییر و تحول قیمتی خبر می‌دهند؛ به‌طوری‌که تیبا نیز ثبات قیمت خود را در بازار حفظ کرده است و این خودرو در حال حاضر قیمتی معادل 25 میلیون تومان در بازار دارد. فعالان بازار اما در مورد پراید نیز خبر از ثبات قیمت می‌دهند. بر این اساس، پراید 132 بدون تغییر قیمت هم‌اکنون 21‌میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. با این حال مدل 131 همچنان 21 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و تغییری را به خود ندیده است. از پراید که بگذریم، سراتوهای مونتاژی سایپا نیز که قیمت‌گذاری شان آزاد است، تغییر خاصی در هفته جاری نداشته‌اند. بر این اساس، سراتوی اتومات هم‌اکنون 91 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این در حالی است که مدل دنده‌ای آن قیمتی برابر با 75 میلیون و 800 هزار تومان دارد.

    در بین دیگر خودروهای بازار اما تندر-90‌ها با تغییر قیمتی، این هفته را به انتها رساندند. به‌طوری‌که تندر-90 مدل پارس‌خودرو با افزایش قیمت 200هزار تومانی در حال حاضر قیمتی برابر با 40 میلیون و 200 هزار تومان دارد. همچنین پارس تندر نیز افزایش 200 هزار تومانی را طی هفته جاری به خود دید؛ به‌نحوی‌که این خودرو هم‌اکنون در بازار با قیمتی برابر با 41 میلیون و 200 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. در این میان اما مدل اتومات این خودرو ثبات قیمتی خود را حفظ کرده است و در حال حاضر با قیمتی برابر 49میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مدل‌هاچ بک تندر یعنی ساندرو نیز 51 میلیون و 500 هزار تومان در مدل اتومات و 47 میلیون تومان در مدل دنده‌ای قیمت دارد.

    بازار خودروهای وارداتی

    آن‌طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، بازار خودروهای وارداتی در برخی مدل‌ها به‌دلیل عدم شماره‌گذاری از سوی پلیس راهور با تغییر و تحول قیمتی مواجه شده اند. از جمله این خودروها می‌توان به کمری هیبریدی تویوتا اشاره کرد که مدل 2016 آن با افزایش 6 میلیون تومانی به 220 میلیون تومان رسیده است. این موضوع در حالی است که خودروهای مدل 2017 نیز روانه بازار شده‌اند و براین اساس اختلاف قیمتی تا مرز 25 میلیون تومان بین مدل‌های 2017 و 2016 به چشم می‌آید.

    بر این اساس، هم‌اکنون سانتافه 2017 قیمتی برابر با 227 میلیون تومان دارد و این در حالی است که مدل 2016 آن را می‌توان با 217 میلیون تومان خرید. همچنین قیمت توسان جدید 195 میلیون تومان تعیین شده که در مقایسه با مدل 2016 حدود 15 میلیون تومان گران‌تر است. در بین دیگر خودروهای وارداتی، اپتیمای 2017 قیمتی برابر با 205 میلیون تومان دارد، حال آنکه مدل قبلی اش 25 میلیون تومان ارزان‌تر به مشتریان عرضه می‌شود. از بازار سراتو نیز خبر می‌رسد که مدل 2017 آن قیمتی برابر با 147 میلیون تومان دارد و این نشان می‌دهد مدل جدید حدود 8 میلیون تومان گران‌تر از سراتوی 2016 عرضه شده است. فعالان بازار بر این باورند که مدل‌های 2016 با افت قیمت (شاید در حد دو سه میلیون تومان) مواجه خواهند شد و ازآن سو بعید است قیمت 2017‌ها بالاتر از اینی‌که هست، برود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو