فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد

هنوز قراردادی با رنو امضا نشده است

عصر خودرو- نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نمایشگاه مطبوعات به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودرو، جزییات بیشتری از قراردادهای میان ایران و خودروسازان جهانی را اعلام کرد.

هنوز قراردادی با رنو امضا نشده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، نعمت زاده در این نشست مطبوعاتی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودرو گفت:"یکی از سیاست‌های وزارت خانه حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف و به‌ویژه خودرو است و در این زمینه از سرمایه‌گذاری‌های خودروسازان بین‌المللی در صنعت خودرو ایران استقبال می‌کنیم."
    جزییات سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت خودرو ایران
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه قراردادهای ایران‌خودرو و سایپا با شرکای بین‌المللی گفت:"خوشبختانه ایران‌خودرو در این زمینه موفق به همکاری با پژو شد و پروژه مشترک دو شرکت در حال حاضر حدود 61درصد پیشرفت داشته است. سایپا هم قرار بود با یک شرکت بین‌المللی همکاری را آغاز کند. در این زمینه همکاری با سیتروئن آغاز شد اما مشارکت با رنو به طول انجامید."
    وی در زمینه ورود ایدرو به قرارداد رنو افزود:"مشکل کار با رنو این بود که رنو با هر دو شرکت قرارداد داشت و این مسئله باعث می‌شد به نتایج موردنظر نرسیم. به همین دلیل ایدرو وارد قرارداد شد. در حال حاضر قراردادی با رنو امضا نشده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته قرارداد ظرف چند ماه آینده امضا می‌شود."
    نعمت زاده در زمینه ارزش قراردادهای منعقد شده گفت:"ارزش قرارداد سیتروئن یک میلیارد و 400 میلیون یورو است و ارزش قرارداد رنو هم در فاز اول 400 تا 500 میلیون یورو خواهد بود."
    وی افزود:"غیر از این دو شرکت فرانسوی، گفتگوهایی با دایملر نیز برای تولید موتور خودروهای تجاری داشتیم که به‌زودی به نتیجه خواهد رسید."
    وی در پاسخ به سوالی در زمینه ریاست جمهوری دونالد ترامپ و تاثیر آن بر قراردادهای منعقد شده میان خودروسازان ایرانی و شرکت‌های بین‌المللی گفت:"تغییر در رییس جمهور آمریکا نمی‌تواند بر روی قراردادهای ما تاثیر بگذارد."
    نعمت زاده در زمینه الزام رنو به پرداخت غرامت به شرکای ایرانی گفت:"در این زمینه دو طرف باید به توافق برسند اما در مذاکرات میان ایران و رنو کاری به گذشته نداشتیم. تحقیق و تفحص مرجع حقوقی نیست."
    پراید رفتنی نیست
    نعمت زاده در پاسخ به سوالی در زمینه خروج پراید و پژو 405 از خطوط تولید سایپا و ایران‌خودرو و مطالبی که چندی پیش از قول یکی از مشاورینش در این زمینه نقل شده بود گفت:"در زمینه خروج خودروها از خطوط تولید این خودروسازان هستند که باید بر اساس توان خود و نیازهای بازار تصمیم بگیرند. ما به سمت بهبود فناوری و بهره‌گیری از پلتفرم‌های جدید خواهیم رفت اما تصمیم نهایی با سازنده خودرو است."
    وی افزود:"مسئله کیفیت در خودرو و خدمات پس از فروش مسئله بسیار مهمی برای وزاتخانه است. در این زمینه امروز جلسه‌ای با خودروسازان و قطعه سازان داشتیم و در زمینه ارتقا کیفیت خودروها و خدمات پس از فروش با آن‌ها گفتگو کردیم."

    انتقال بن‌رو هنوز نهایی نشده است
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه واگذاری بن‌رو از سوی ایدرو به رنو و مخالفت سایپایی‌ها با این مسئله گفت:"سایپا از یک سال پیش مذاکرات با رنو را آغاز کرد و از ابتدا بن‌رو را به‌عنوان آورده خودش مطرح کرد. وقتی مذاکرات با رنو به نتیجه نرسید و ایدرو وارد مذاکرات شد به سیاق گذشته بن‎‌رو را به‌عنوان آورده طرف ایرانی مطرح کردیم. ما چند صد میلیارد تومان از سایپا طلب داریم و توافق کردیم بن‌رو و بخشی از سهام به‌جای این طلب به ایدرو واگذار شود. البته این قرارداد هنوز نهایی نشده است. باید در نظر بگیرید بن‌رو سال‌ها است زیان می‌دهد و باید زودتر تعیین تکلیف شود."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو