فونیکسریمکسبهتام

رویترز:

پیروزی ترامپ روی حضور خودروسازان فرانسوی در ایران تاثیری ندارد

عصر خودرو: خبرگزاری رویترز در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت، خودروسازان فرانسوی برخلاف بانکها و موسسسات مالی نسبت به حضور در بازار ایران راسخ هستند و حضور ترامپ در کاخ سفید هیچ تاثیری روی سیاست های آنها درباره ایران نخواهد داشت.

پیروزی ترامپ روی حضور خودروسازان فرانسوی در ایران تاثیری ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰:۰۰
  • پیروزی ترامپ روی حضور خودروسازان فرانسوی در ایران تاثیری ندارد
  • پیروزی ترامپ روی حضور خودروسازان فرانسوی در ایران تاثیری ندارد
  • پیروزی ترامپ روی حضور خودروسازان فرانسوی در ایران تاثیری ندارد
  • پیروزی ترامپ روی حضور خودروسازان فرانسوی در ایران تاثیری ندارد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، رنو و گروه پژو-سیتروئن هم اکنون افزایش سرمایه گذاری و تولید در بازار ایران را که زمانی تحت سلطه خودروهای فرانسوی بود، شروع کرده اند.

پژو- سیتروئن که دو سرمایه گذاری مشترک تولید با شرکای داخلی در ایران اعلام کرده، روی این کشور برای 15 درصد فروش جهانی اش حساب می کند و رنو نیز در ماه سپتامبر از سرمایه گذاری تولیدی خود در ایران رونمایی کرد. هر دو خودروساز روز چهارشنبه نسبت به پیروزی ترامپ هیچ واکنشی نشان ندادند.

کارلوس تاوارس مدیرعامل گروه پژو-سیتروئن چند هفته قبل از انتخابات آمریکا گفته بود که حرفهای ترامپ مبنی بر لغو توافق هسته ای با ایران هرگز به عمل منجر نخواهد شد.
تاوارس در حاشیه نمایشگاه خودرویی پاریس با بیان اینکه ایران یک "فرصت بزرگ" برای پژو است، افزود: بین آنچه که در کمپین انتخاباتی گفته میشود و آنچه که پس از انتخابات انجام می شود، تفاوت وجود دارد.

مدیرعامل پژو افزود: این فرصتی است که ما قصد نداریم از دست بدهیم به ویژه که حضور ما در ایران 100 درصد مطابق با قوانین و مقررات بین المللی است
اما انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا تمام مسائل جهانی حتی مبارزه با تغییرات آب و هوایی را تحت تاثیر قرار داده و در این میان صنعت خودروسازی نیز از ترکش انتخاب این فرد جنجالی در امان نمانده است.

خودروسازان قدرتمند آلمانی بلافاصله پس از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا وقت را تلف نکردند و نسبت به تاثیر منفی این انتخاب روی تجارت و به ویژه کسب و کار ابراز نگرانی کردند.
VDA یک انجمن متشکل از شرکت خودروسازی فولکس واگن، ب.ام.و و دایملر و دیگر تولیدکنندگان و قطع سازان آلمانی اعلام کرد: باید از این به بعد همانند چین، نگران آمریکا تحت زمامت رئیس جمهور جدید باشیم. زیرا آمریکا از این بعد حتی به قیمت ضربه زدن به تجارت بین المللی روی اقتصاد خودش تمرکز خواهد کرد.

انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا روی گروههای خودروسازی همچون ب.ام.و که برای تامین بازار آمریکا سرمایه گذاری سنگینی در مکزیک داشته اند تاثیر منفی خواهد داشت و همچنین تهدید بالقوه ای برای سرمایه گذاری خودروسازان خارجی در ایران است. 
خودروسازان اروپایی و دیگر تجارتها امیدوار بودند که پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات راه را برای رفع موانع باقیمانده سر راه سرمایه گذاری گسترده در ایران(16 ماه پس از توافق تاریخی هسته ای) هموار کند.

موسسات مالی هنوز به دلیل تحریمهای آمریکا نسبت به امضای قراردادهای جدید با ایران مردد هستند و اکنون نگرانی از پیروزی ترامپ نیز به آن اضافه شده است.
ترامپ در دوران کمپین خود متعهد شد که توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی(نفتا) را لغو می کند.

وی تهدید کرد که درباره نفتا مجددا مذاکره خواهد کرد و روی واردات خودرو از مکزیک تعرفه 35 درصدی اعمال می کند تا از مشاغل کارنجات آمریکایی حفاظت کند. امری که باعث شده خودروسازان درباره سرمایه گذاری سنگین در مکزیک تجدیدنظر کنند.
در پی پیروزی ترامپ شاخص سهام خودروسازان آلمانی از جمله فولکس واگن 2.3 درصد، ب.ام.و 1.9 درصد و دایملر 1.8 درصد سقوط کرد.

ب.ام.و در ماه ژوئن کلنگ احداث یک کارخانه در سن لوئیس پوتوسی مکزیک را بر زمین زد و متعهد شد تا سال 2019 برای تولید سالانه 150 هزار دستگاه خودرو 2.2 میلیارد دلار در این سایت سرمایه گذاری خواهد کرد.
سه ماه بعد بخش آئودی فولکس واگن یک کارخانه به ارزش 1.3 میلیارد دلار با همین ظرفیت تولید در نزدیکی پوئبلا مکزیک افتتاح کرد که محل ساخت خودروهای الکتریکی و اس.یو.وی Q5 خواهد بود.

دایملر نیز قصد دارد در سال 2018 خودروهای مرسدس-بنز را در کارخانه ای در مکزیک به ارزش یک میلیارد دلار که با رنو-نیسان شریک است، تولید کند.
موسسه مشاور IHS می گوید، براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته تا سال 2020 مکزیک این ظرفیت را خواهد داشت که یک چهارم تمام خودروهای فروخته شده در آمریکا را تامین کند.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو