فونیکسریمکسبهتام

پارک ۴۰ هزار خودرو زائران اربعین در توقفگاه های مهران

عصر خودرو- شهردار مهران گفت: ۴۰ هزار دستگاه خودرو تاکنون در توقفگاه های دولتی، عمومی و اختصاصی این شهر پارک شده است.

پارک ۴۰ هزار خودرو زائران اربعین در توقفگاه های مهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، صادق فتاحی روز شنبه  اظهارکرد: 180 دستگاه اتوبوس درون شهری وظیفه حمل و جا به جایی زائران را از پارکینگ های اربعین تا پایانه برکت و پایانه مرزی را بر عهده دارند و ترافیک شهری در مهران با سهولت و بدون مشکل خاصی در جریان است.
    وی افزود: برای کنترل و نظارت بر ترافیک و سهولت آمد و شد در شهر مهران، خودروها و اتوبوس های برون شهری مسافران را از جاده کمربندی مهران به ترمینال برکت انتقال می دهند.
    فتاحی در مورد نظافت شهر مهران هم یادآور شد: همه سرویس های بهداشتی و حمام های موجود در توقفگاه ها و ترمینال برکت و نیز دست شویی های عمومی سطح شهر هر روز توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری مهران مورد نظافت و رسیدگی قرار می گیرد.
    وی گفت: همچنین به منظور رعایت بهداشت پسماند و زباله های موجود در سطح شهر توسط نیروهای شهرداری جمع آوری می شود و البته رایزنی های لازم با استان های معین برای کمک و شروع همکاری با شهرداری مهران صورت گرفته است.
    وی اظهار کرد: پنج ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر و 2 ایستگاه نیز در توقفگاه بزرگ اربعین و ترمینال برکت در حالت آماده باش کامل برای مواجه با حوادث احتمالی چون آتش سوزی است.
    فتاحی تاکید کرد: از محل ورودی پل زائر به منظور خدمات رسانی مطلوب به زائران و سهولت در تردد آنها با مصوبه شورای اسلامی شهر و فرمانداری مهران و تایید استانداری ایلام، شهرداری مهران هیچ گونه عوارض و هزینه خدماتی را از زائران اربعین اخذ نمی کند.
    وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال های گذشته ترافیک و نظم عمومی در تردد و حضور زائران در شهر مهران از وضعیت مطلوب و مناسبی برخوردار است، اظهار کرد: شهرداری در کنار ارائه خدمات متعدد به زائران به طور روزانه آمار تردد خودروهای وارد شده به شهرمهران را نیز کنترل و رصد می کند.
    به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام مهم ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است و به دلیل نزدیکی به عتبات عالیات و کربلای معلی بسیار مورد توجه زائران قرار دارد و بیشترین حجم تردد زوار از این مرز انجام می شود.
    تردد زائران 17 استان کشور از مرز بین المللی مهران برای اربعین امسال برنامه ریزی شده است.
    پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.
    مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام کردند، تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از طریق سامانه سماح برای دریافت ویزای عراق ثبت نام کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط