فونیکسریمکسبهتام

الزام خودروسازان به نوآوری

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از عضویت کشور در مرجع بین المللی تایید صلاحیت و اعتباردهی (IAF) خبر داد و گفت: با این روند گواهی سیستم های مدیریتی صادر شده از سوی ایران در ۷۰ کشور دنیا پذیرفته می شود.

الزام خودروسازان به نوآوری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، انجمن بین المللی اعتباربخشی (آی.ای.اف- IAF) نهادی است که سازمان های مرتبط با ارزیابی و انطباق در انواع زمینه های مختلف مانند سیستم های مدیریت، محصولات، خدمات و کارکنان در آن عضوند.
    «نیره پیروزبخت»  افزود: یکی از مزیت های این عضویت، قابل پذیرش بودن گواهی های صادر شده کشورهای عضو در ایران است.
    وی ادامه داد: با این روند اگر محصولی استانداردهای اروپا را داشته باشد، دیگر به بررسی دوباره استانداردهای آن در ایران نیازی نیست و کار نظارت بر استانداردهای آن به طور غیرمستقیم انجام می شود.

    ** نامه سازمان استاندارد به سایپا برای خارج کردن پراید از تولید
    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران درباره اینکه گفته می شود تا زمانی که این سازمان استاندارد خودروها را تایید می کند، نمی توان آنها را از مدار تولید خارج کرد، گفت: بحث خودرو به موضوع هایی چون تنوع و نوآوری در تولید نیز مرتبط است.
    پیروزبخت یادآوری کرد: آغاز امسال این سازمان در نامه ای رسمی به ساپیا اعلام کرد برنامه خروج پراید از تولید را به سازمان استاندارد ارایه کند.
    موضوع قطع تولید پژو405 و پراید تا پایان امسال، هفته گذشته رسانه ای شد اما وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد هیچگونه مصوبه یا آیین نامه ای در این زمینه وجود ندارد و همه خودروهای تولیدی که استانداردهای کیفیت، مصرف سوخت و آلایندگی را رعایت می کنند، مجاز به شماره گذاری اند.
    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در بحث استاندارد خودرو یکسری عوامل رعایت می شود و تا زمانی که پارامترها تغییر نکند، حمایت سازمان استاندارد با آن است.
    وی یادآوری کرد برای تایید استاندارد خودرو 52 مورد تعیین شده است و گفت: در کنار استاندارد بودن خودرو، کیفیت محصول، نوآوری و سرعت خدمات دهی به مشتریان نیز باید در نظر باشد.
    این مقام اضافه کرد: ممکن است یک خودرو استانداردهای لازم را داشته باشد اما مشتریان از آن رضایتی نداشته یا قیمت محصول مطلوب مشتری نباشد.
    پیروزبخت گفت: در چنین شرایطی چاره ای نداریم جز اینکه به سوی نوآوری در محصول برویم و خودروها را از رده خارج کنیم.
    وی افزود: گشایش های ایجاد شده پس از برجام این امکان را برای خودروسازان فراهم کرده است که به سوی نوآوری و تولید محصولات جدید در کشور حرکت کنند.
    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد این سازمان در زمینه محصولات خودرویی با وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی لازم را دارد و اگر این وزارتخانه برنامه خروج از تولید برخی محصولات را داشته باشد، با خودروسازان و این سازمان هماهنگ می کند تا بتوان برای تولیدات بعدی سریع تر برنامه ریزی کرد.
    پیروزبخت درباره اینکه آیا این سازمان در زمینه بررسی کیفیت خودروهای جدید که قرار است خودروسازان با همکاری شرکای خارجی تولید کنند نیز ورود می کند، گفت: در صورتی که قرار باشد کیفیت خودروها به طور مستقیم بررسی شود، این سازمان آزمایش و بازرسی لازم را خواهد داشت.
    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: با توجه به عضویت ایران در نهاد آی.ای.اف، اگر محصولی استانداردهای اروپا را داشته باشد، به راحتی پذیرفته می شود و این تایید کیفیت به صورت غیرمستقیم خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو