فونیکسریمکسبهتام

۱۰ پیشنهاد خودرویی با ۳۰ میلیون تومان

عصر خودرو- انتخاب یک خودروی مناسب خانوادگی به پارامترهای مهمی ازجمله فضای داخلی، راحتی سرنشینان، امکانات رفاهی، ایمنی، استهلاک کم (برای پیشگیری از دردسر!) بستگی دارد، اما در بازار این روزهای کشور ما که دیگر رنگ و بوی ارزانی قدیم را ندارد .

۱۰ پیشنهاد خودرویی با ۳۰ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از جام جم ،گزینه‌های پیش رو برای اعضای خانواده‌ای از قشر متوسط که قصد دارند حدود 30 میلیون تومان برای خرید خودرویی خانوادگی هزینه کنند، تا حد بسیار زیادی محدود شده است. در این مطلب سراغ ده خودروی دست دوم و صفر کیلومتر مناسب برای استفاده خانوادگی موجود در بازار کشور می‌رویم که با حدود 30 میلیون تومان (کمی بالاتر یا پایین تر!) قابل خریداری هستند.

    سایپا ساینا

     ساینا جدیدترین فرزند از خانواده پراید است که بتازگی از سوی سایپا به بازار کشور عرضه شده است. این خودرو که در واقع یک تیبا با ظاهری متفاوت و البته نه‌چندان زیبا محسوب می‌شود، از پیشرانه‌ای مشترک با تیبا یعنی نمونه چهار سیلندر 1/5 لیتری با قدرت 87 اسب بخار بهره می‌برد. این خودرو از نظر فضای داخلی به گزینه‌هایی مثل سمند و پژو 405 نمی‌رسد، اما برای تردد در شهرهای بزرگ از ابعاد مناسبی بهره می‌برد. در حال حاضر ساینا تیپ EX قیمتی معادل 27/7 میلیون تومان دارد.

    پژو 405

    پژو 405 یکی از خودروهای خانوادگی محبوب بازار ایران است که نخستین بار اوایل دهه 70 شمسی به بازار کشور وارد شد. این فرانسوی که در بازار جهانی هم یکی از بهترین و مرغوب‌ترین خودروهای اقتصادی دهه 90 میلادی محسوب می‌شود در حال حاضر در دو نسخه SLX و GLX در بازار کشور ما حضور دارد.

    نسخه GLX از همان پیشرانه چهار سیلندر 1800 و نمونه SLX از پیشرانه TU5 مشترک با پژو 206 تیپ پنج (1600 و 16 سوپاپ) بهره می‌برد.

    البته لازم به ذکر است SLX با توجه به پیشرانه‌ای جدیدتر کم‌استهلاک‌تر، پرقدرت‌تر و با مصرف سوخت کمتری است. این در حالی است که پیشرانه نسبتا قدیمی 1800 سی‌سی فابریک 405 به اندازه TU5 نصب شده روی SLX راضی‌کننده نیست، اما قطعات یدکی فراوان‌تری دارد. در حال حاضر پژو GLX و SLX به ترتیب 30 و 29 میلیون تومان قیمت دارد.

    هیوندای ورنا

    یکی از کم‌استهلاک‌ترین خودروهایی که می‌توان با بودجه 30 میلیون تومان خریداری کرد، هیوندای ورنای مونتاژ شده در داخل کشور (کرمان خودرو) است. ورنا نخستین بار سال 1383 شمسی از طرف خودروساز وطنی به بازار کشور عرضه شد و تا 1389 نیز روی خط تولید قرار داشت. این خودرو از پیشرانه چهار سیلندر 1/5 لیتری بهره می‌برد و با توجه به استهلاک بسیار پایینش، برای یک استفاده بی‌دردسر کاملا مناسب است. سواری نرم این خودرو و فضای داخلی مناسبش هم می‌تواند امتیاز مثبتی برای ورنا محسوب شود. در حال حاضر با در دست داشتن 30 میلیون تومان وجه نقد می‌توانید یک هیوندای ورنا مدل 1386 تمیز و در حد صفر بخرید.

    پژو پارس

    این روزها پژو پارس به یکی از پرطرفدارترین خودروهای خانوادگی قیمت متوسط بازار کشور ما تبدیل شده است. این محصول ایران خودرویی در حال حاضر در دو نوع پارس سال و TU5 در بازار حضور دارد که هر یک از آنها از جایگاه منحصربه‌فردی در بازار کشور ما برخوردارند. در واقع پارس هم در دو نوع پیشرانه از مسائلی مشابه پدرش 405 برخوردار است، لذا اگر به دنبال نمونه‌ای کم‌دردسرتر هستید سراغ نسخه 1800 بروید.

    پژو پارس سال در حال حاضر حدود 35 میلیون تومان قیمتگذاری می‌شود و نمونه LX با موتور Tu5 کمی گران تر است. شما می‌توانید با 30 میلیون تومان نسخه‌های دست دوم تمیز و مرتبی از این خودرو را خریداری کنید.

    ایران خودرو رانا

    رانا یکی دیگر از خودروهای ملی کشور است که بر پایه پژو 206 صندوق دار تولید شده و در واقع چهره‌ای همگام با دیگر محصولات ایران خودرو دارد، اما مساله اینجاست که این خودرو از کیفیت ساختی چند درصد پایین‌تر نسبت به 206 بهره می‌برد. برای مثال مواد استفاده شده در ادوات کابین این خودرو چندان جالب نیست. همچنین رانا از اکسل عقب و گیربکسی متفاوت با 206 بهره می‌برد که البته در تامین برخی قطعات آن دچار مشکل خواهید شد. بعلاوه پیشرانه به کار رفته روی این خودرو نمونه TU5 مشترک با 206 تیپ پنج و دیگر خودروهای خانواده TU5 است. این خودرو در حال حاضر قیمتی معادل 33 میلیون تومان دارد.

    سیتروئن زانتیا

    در سال 1380، نخستین سیتروئن زانتیا در حالی از خط تولید پارس خودرو خارج شد که یکی از خودروهای خانوادگی نسبتا لوکس آن زمان به شمار می‌رفت و جالب اینجاست که این کاراکتر لوکس و نسبتا اشرافی هنوز هم در زانتیا باقی مانده است. زانتیا با دو نوع پیشرانه 2000 و 1800 سی‌سی و جعبه دنده پنج سرعته دستی در بازار کشور ما حضور داشت و هر چند آخرین نمونه‌ها از این خودرو در سال 1389 از خط تولید خارج شدند، اما یک زانتیای دست دوم هنوز هم در بازار ما از ارزش بالایی برخوردار است. در حال حاضر یک زانتیای مدل 84 تا 86 را می‌توان با قیمتی حدود 28 تا 32 میلیون تومان (در نسخه‌های سالم) خریداری کرد.

    مزدا 323

    مزدا 323 که در کشورهای غربی تحت عنوان «پروتج» شناخته می‌شود، از سال 1380 روی خط تولید بهمن خودرو قرار گرفت. مزدا 323 از مدرن‌ترین و کم‌استهلاک‌ترین خودروهایی بود که در آن دوران به بازار داخلی کشور ما عرضه شده بود و این خودرو هنوز هم از جایگاه خوبی در بازار بهره می‌برد.

    پیشرانه چهار سیلندر 6/1 لیتری قرار گرفته روی مزدا 323، استهلاک بسیار پایینی دارد و اگر خواسته باشید کمی بیشتر از 30 میلیون تومان هزینه کنید می‌توانید نسخه تیپ پنج این خودرو را خریداری کنید که از جعبه دنده اتوماتیک و سانروف بهره می‌برد. در حال حاضر 323 فقید در بازار کشور ما از حدود 22 تا 40 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که به نسبت دیگر خودروهای بازار، عدد بدی به شمار نمی‌رود.

    سمند LX

    سمند نخستین خودروی ملی بود که اوایل دهه 80 شمسی بر پایه پژو 405 شکل گرفت و همواره به عنوان یک خودروی خانوادگی اقتصادی مناسب برای سفرهای بین شهری شناخته شده است. سمند دارای تیپ‌های مختلفی با پیشرانه‌های مختلف و البته جزئیات ظاهری متفاوت است که محبوب‌ترین آن را می‌توان نمونه LX با پیشرانه 8/1 لیتری پژو دانست.

    همچنین این خودرو با پیشرانه‌های EF7 و بتازگی EF7 توربو (در نمونه سورن) در بازار حضور دارد که هرچند نسخه‌های EF7 تا پیش از این به دلیل قطعات نه‌چندان مرغوب مورد استقبال قرار نمی‌گرفتند، اما خوشبختانه این روزها مشکل کیفیت ساخت این خودرو نیز مرتفع شده و شما می‌توانید EF7 را با خیالی آسوده انتخاب کنید. سمند LX ساده در حال حاضر با قیمت 30 میلیون و 200 هزار تومان از سوی ایران خودرو به فروش می‌رسد.

    تندر 90

    تندر90 خودرویی بود که اوایل سال 1386 با هدف جایگزینی پیکان و به عنوان خودروی اقتصادی و مردمی جدید برای بازار کشور ما روی خطوط تولیدی داخلی قرار گرفت.

    ایران خودرو و گروه سایپا هر دو تجربه ساخت این خودرو را داشته‌اند و در حال حاضر نیز دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای (تیپ E2) تندر90 به صورت صفر کیلومتر در بازار حضور دارد، اما اگر به دنبال نمونه‌ای با بودجه 30 میلیون تومانی باشید باید سراغ نسخه‌های دست دوم تمیز (معمولا دو یا سه سال کارکرد) بروید.

    تندر90 از پیشرانه چهار سیلندر 6/1 لیتری سرزنده‌ای بهره می‌برد و همچنین با توجه به حالت بدنه عجیبش، ابعاد خوبی برای استفاده روزمره خانوادگی دارد، اما ممکن است فضای داخلی این خودرو باب طبع بسیاری از مصرف‌کنندگان نباشد.

    نیسان سرانزا

    اما به عنوان آخرین گزینه این فهرست، خودرویی مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت را معرفی می‌کنیم. نیسان سرانزا در واقع همان نیسان پیک آپ است که از اتاقی استیشن و یکسره بهره می‌برد، اما نکته جالب در مورد سرانزا این است که این شاسی بلند ژاپنی از 3 ردیف صندلی (7 سرنشین) و دو کولر (در نسخه‌های سفارشی و فول) بهره می‌برد که این دو نکته سرانزا را به یک خودروی خانوادگی ایده‌آل تبدیل می‌کند. همچنین شباهت پیشرانه این خودرو به رونیز و پیک آپ، برای تامین قطعات دست شما را در پوست گردو نمی‌گذارد. البته لازم به ذکر است با 30 میلیون تومان قادر به خرید یک سرانزای سرحال و سالم نخواهید بود و برای انتخاب یک نمونه ایده‌آل باید کمی به این بودجه بیفزایید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو