فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی ستاد اربعین:«تردد نکنید» ؛ فرمانده انتظامی ایلام: «مرز باز است»

ضد و نقیض‌ها درباره مرز مهران

عصر خودرو- درباره امکان تردد از مرز مهران، خبرهای متفاوت و حتی متناقضی مطرح شده است.

ضد و نقیض‌ها درباره مرز مهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازخبر آنلاین ،  میزان نوشت : سخنگوی ستاد اربعین گفت: امکان تردد از مرز مهران تا اطلاع ثانوی وجود ندارد. حمیدرضا گودرزی در مورد دلایل انسداد مرز مهران اظهار داشت: با توجه به حجم بسیار زیاد تردد در مرز اربعین و وجود افراد فاقد گذرنامه در مرز تصمیم گرفته شد تا زمان بازگرداندن 10 هزار زائر بدون مدارک به پشت مرزها دیگر ورودی به شهر و مرز مهران نداشته باشیم. وی ادامه داد: زائران بدون گذرنامه به ایلام و اندیمشک بازگردانده می شوند.

    به گفته سخنگوی ستاد اربعین، تا زمان خلوت شدن مرز مهران تمام مسیرهای منتهی به مرز مسدود است. گودرزی تاکید کرد: زائران از دو مرز شلمچه و چذابه که دارای تردد روان هستند استفاده کنند.

    در عین حال، ایسنا نوشت: جانشین یگان ویژه ناجا گفت: وضعیت مرز مهران بسیار مطلوب است و یگان‌های ویژه‌ بر همه امور ازجمله تردد زائران و خودروها، اشراف اطلاعاتی کامل دارند.

    سردار حبیب‌الله جان‌نثاری اظهار کرد: وضعیت تردد زائران از مرزها بخصوص مرز مهران مطلوب و در مقایسه با حجم زیاد زائران، تردد در این مرز طبیعی است.

    وی با بیان اینکه بر اساس موج جمعیت هماهنگی‌های بین بخشی به‌صورت عالی در حال اقدامات برای تردد زائران است و جای نگرانی وجود ندارد، اضافه کرد: مشتاقان اربعین باید نظم و انضباط را رعایت کنند تا شاهد هرج‌ومرج نباشیم.

    جان‌نثاری با تأکید بر اینکه داشتن گذرنامه و ویزا برای خروج از مرز بسیار ضروری است، گفت: همه توصیه‌ها برای ایجاد آرامش، امنیت و راحتی زائران است.

    جانشین یگان‌های ویژه ناجا با اشاره به اینکه همه نیروهای نظامی بخصوص یگان ویژه، سربازان و مسئولان خدمتگزاران و نوکران زائران هستند، افزود: تمام تلاش نیروهای مسلح خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به زائران است.

    و در ادامه، ایسنا به نقل از فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: مرز مهران باز است و تردد از آن به راحتی صورت می‌گیرد.

    سردار «نورعلی یاری» در مورد وضعیت مرز مهران، اظهار کرد: با همکاری مسئولان و جدیت نیروهای انتظامی به‌صورت شبانه‌روزی تردد زائران بدون مشکل از مرز مهران انجام می‌شود و مشکل خاصی در این ایام وجود ندارد و روز گذشته 107 هزار زائر ایرانی از مرز مهران به کشور عراق تردد کرده‌اند و 10 هزار نفر نیز پس از زیارت عتبات عالیات از این مرز وارد کشور شدند.

    وی با بیان اینکه دیروز بیش از 700 زائر اربعین از مرز مهران وارد کشور عراق شده است، افزود: در چند روز گذشته 8 هزار نفر از افرادی که فاقد مدارک قانونی ازجمله گذرنامه و روادید کشور عراق بودند و قصد خروج از مرز مهران را داشتند شناسایی و با اتوبوس‌هایی به شهرهای مبدأ خود بازگردانده شدند.

    یاری در خصوص امکان تردد زائران بدون ویزا و گذرنامه از مرز مهران تأکید کرد: به‌هیچ‌عنوان امکان تردد بدون مدارک قانونی از مرز مهران وجود ندارد و پلیس با ایجاد موانعی از خروج بدون مدارک افراد به‌شدت جلوگیری می‌کند.

    فرمانده انتظامی استان ایلام از همه زائران خواست برای خروج از کشور حتماً مدارک قانونی را برای سهولت در خروج از مرز همراه داشته و سپس به مرز مهران مراجعه کنند در غیر این صورت اجازه خروج به آن‌ها داده نخواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط